کد خبر: ۱۲۳۱۵۵۲
چند اشتباه رایج در عمل بینی

با توجه به شیوع عمل زیبایی بینی حرف‌های بسیاری از اطرافیان در این خصوص شنیده می‌شود که بعضی از آن‌ها درست و بعضی ممکن است غلط باشد.

گاهی بعضی از این حرف‌ها باعث می‌شود که اگرچه چهره ما با عمل بینی زیباتر می‌شود، اما برای انجام این جراحی دچار تردید شویم.

در این شرایط بهترین کار این است که تنها به گفته‌ها اتکا نکنیم و با مطالعه در وب سایت‌های معتبر یا مشاوره با جراحان بینی در این مورد اطلاعات به دست آوریم. بعد از این که از دانسته‌های خود مطمئن شدیم، می‌توانیم به راحتی و با آگاهی برای این جراحی تصمیم‌گیری کنیم.

در این مقاله به برخی از باورهای غلط در خصوص عمل بینی پرداخته شده است تا کسانی که متقاضی این جراحی هستند با آگاهی بیشتری تصمیم‌گیری کنند.

عمل بینی بسیار آسان است

امروزه عمل بینی در میان اقشار مختلف جامعه رواج دارد و افراد بسیاری برای این جراحی اقدام می‌کنند. این موضوع سبب شده که عده‌ای تصور کنند عمل بینی یک جراحی بسیار آسان است ولی این چنین نیست. بینی نقش حیاتی در بدن ایفا می‌کند و عملکرد تنفسی از طریق این ساختار صورت می‌پذیرد.

علاوه بر آن این عضو در مرکز صورت قرار دارد و تغییرات اشتباه آن می‌تواند زیبایی صورت را تحت تاثیر قرار دهد. از این رو عمل بینی نیز مانند هر جراحی دیگری پیچیدگی‌های خاص خود را دارد.

جراحی بینی تنها توسط متخصص گوش، حلق و بینی قابل انجام است

بسیاری از افراد تصور می‌کنند که عمل بینی تنها توسط متخصص گوش، حلق و بینی قابل انجام است، اما باید گفت که این جراحی توسط جراح پلاستیک نیز انجام می‌شود و می‌تواند به همان اندازه موفقیت‌آمیز باشد.

تنها در صورتی که مشکلات تنفسی زیادی داشته باشید، بهتر است که نزد متخصص گوش، حلق و بینی جراحی شوید؛ در غیر این صورت صرف این که جراح انتخابی شما چه تخصصی دارد در نتیجه عمل تاثیری نخواهد گذاشت.

عمل بینی می‌تواند موجب مرگ شود

بعضی از افراد به این دلیل از عمل بینی منصرف می‌شوند که تصور می‌کنند این جراحی می‌تواند حتی باعث مرگ افراد شود.

این گفته مانند این است که بگوییم از خانه نمی‌توان بیرون رفت زیرا خارج از خانه احتمال تصادف و مرگ وجود دارد.

عمل بینی مانند هر جراحی دیگری عوارض خاص خود را دارد که جزئی از روند بهبود محسوب می‌شود. این عوارض بسیار مختصر بوده و بعد از گذشت چند روز بهبود برطرف می‌گردد.

با توجه به مهارت و سابقه جراحی بینی در ایران این عمل به عنوان یکی از کم خطر ترین عمل‌های جراحی محسوب می‌شود.

امروزه داروهای بیهوشی که برای جراحی استفاده می‌شود بسیار پیشرفته بوده و عوارض گذشته را کمتر ایجاد می‌کند.

بینی گوشتی عمل شده بعد از مدتی به حالت اولیه خود باز می‌گردد

در بینی گوشتی پوست بینی ضخیم و بافت غضروفی ضعیف می‌باشد. ضعیف بودن بافت غضروفی سبب می‌شود که این بافت تحمل وزن بینی را نداشته و دچار افتادگی شود.

در گذشته به منظور انجام عمل بینی و از بین بردن افتادگی، بیشتر بافت‌های بینی حذف می‌شد، اما امروزه به جای حذف، بافت غضروفی بینی تقویت شده تا تحمل وزن بینی را داشته و دوباره دچار افتادگی نشود.

در نتیجه اگرچه در گذشته بعضی از بینی‌های گوشتی دوباره دچار افتادگی می‌شد اما امروزه با استفاده از تکنیک‌های جدید دیگر جای نگرانی از این بابت وجود ندارد.

بینی را می‌توان به هر شکلی درآورد

بعضی از افراد تصور می‌کنند که با نشان دادن یک عکس می‌توانند از جراح خود بخواهند که بینی آن‌ها را به آن شکل دربیاورد. در پاسخ به این افراد باید گفت که بینی هر شخص امکانات خاص خود را دارد و بینی هیچ دو شخصی را نمی‌توان مشابه یکدیگر درآورد.

ضخامت پوست بینی یکی از عوامل تعیین کننده در جراحی است. پوست ضخیم را به راحتی نمی‌توان شکل داد.

از طرف دیگر پوست بسیار نازک نیز به راحتی زخم می‌شود و نمی‌توان تغییرات زیادی بر آن اعمال کرد.

امروزه با استفاده از تکنولوژی جدید اسکن سه بعدی پزشک می‌تواند در جلسه مشاوره قبل از عمل به متقاضی نشان دهد که بینی او تقریبا در صورت جراحی چه تغییراتی می‌کند.

با استفاده از این روش متقاضی می‌تواند بینی بعد از عمل خود را به صورت سه بعدی از همه زوایا و نزدیک به واقعیت مشاهده کند.

عمل بینی باعث ایجاد مشکلات تنفسی دائمی می‌شود

گاها شنیده می‌شود که بینی عمل شده دچار مشکلات تنفسی نظیر آبریزش بینی دائمی می‌شود. همان طور که گفته شد در گذشته به دلیل حذف بافت‌های بینی، ممکن بود که مخروط داخلی بینی بیش از حد کوچک شده و گرفتگی بینی و مشکلات تنفسی ایجاد شود. اما امروزه جراحان سلامت راه تنفسی را در اولویت کار خود قرار داده و تغییرات بینی را بر این اساس اعمال می‌کنند. گرفتگی و آبریزش بینی تنها از عوارض کوتاه مدت عمل بینی است و با گذشت دوره بهبود بعد از عمل برطرف می‌شود.

عمل بینی قبل از 18 سالگی امکان پذیر نیست

جراحی بینی در نوجوانی می‌تواند بر اعتماد به نفس فرد تاثیر به سزایی بگذارد و زندگی اجتماعی او را بهبود بخشد. اما خیلی از افراد نمی‌دانند که قبل از 18 سالگی نیز می‌توانند بینی خود را جراحی کنند. عمل بینی بعد از اتمام رشد استخوان بلامانع است.

در دختران بعد از 16 سالگی و در پسران بعد از 17 سالگی معمولا رشد استخوان تکمیل می‌شود. در مواردی که دکتر نتواند با معاینه بالینی رشد کامل استخوان را تایید کند، معمولا آزمایش رشد استخوان تجویز می‌شود. اما نکته حائز اهمیت این است که فرد در این سن به راحتی تحت تاثیر قرار می‌گیرد و ممکن است فقط به خاطر این که هم کلاسی او این جراحی را انجام داده به این کار تمایل پیدا کند.

در نظر داشته باشید که تنها در صورت داشتن مشکلات جدی برای جراحی بینی اقدام کنید تا در آینده دچار پشیمانی نشوید.

بیمه هیچ یک از هزینه‌های عمل بینی را تقبل نمی‌کند

شرکت‌های بیمه هزینه مربوط به عمل بینی را تنها به منظور زیباتر کردن بینی، پرداخت نمی‌کنند. اما عمل بینی برای برطرف کردن مشکلات تنفسی نیز انجام می‌‌شود. بیمه در صورت تایید مشکل تنفسی، درصدی از هزینه عمل بینی را پرداخت می‌کند. یکی از مشکلات شایع تنفسی انحراف بینی است که معمولا در افراد بسیاری با شدت‌های مختلف وجود دارد. در صورتی که انحراف بینی شدید باشد می‌تواند سبب گرفتگی بینی و مشکلات تنفسی شدید شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها