با توجه به اهمیت تبلیغات و معرفی محصولات و کالاها و خدمات در فضای مجازی، امروزه استقبال شرکت‌ها، تولیدکنندگان و کاربران از سایت‌های نیازمندی و درج آگهی بسیار زیاد شده است، لذا برخی افراد سودجو و مجرمان سایبری از این بستر سوءاستفاده کرده و با ارائه کالاهای ارزان‌ قیمت و با تبلیغات گسترده دروغین و کاذب اقدام به کلاهبرداری اینترنتی و سرقت اطلاعات کارت‌های بانکی شهروندان می‌ کنند.
کد خبر: ۱۲۳۱۲۱۳

مجرمان سایبری با سوءاستفاده از اعتماد هموطنان و همچنین رونق بازار و خرید و فروش‌های مجازی به دنبال کلاهبرداری از کاربران فضای مجازی هستند. این افراد با هدف تهیج و ایجاد انگیزه در خریداران، اجناس خود را با قیمت‌های پایین‌تر از عرف بازار ارائه و با جلب اعتماد مشتریان اقدام به کلاهبرداری از آنان می‌کنند، بنابراین کاربران فضای مجازی برای خریدهای اینترنتی خود از سایت‌های تبلیغاتی، پس از انتخاب کالا در سایت‌های درج آگهی از کیفیت کالا و هویت فروشنده مطلع شوند و هیچ‌گونه مبلغی به‌عنوان پیش پرداخت نیز واریز نکنند.
هموطنان توجه کنند بیشتر اجناس تبلیغی در شبکه‌های اجتماعی، از کیفیت لازم برخوردار نبوده یا با تبلیغ اعلام شده منطبق نیست؛ افراد با پرداخت پول زیاد، کالای بی‌کیفیت دریافت می‌کنند. شهروندان در صورت امکان از شبکه‌های اجتماعی خرید نکنند و از فروشگاه‌های دارای نماد اعتماد و معتبر خرید خود را انجام دهند.
شهروندان به هیچ عنوان فریب تبلیغات جذاب و اغوا کننده سایت‌های تبلیغاتی را نخورند و قبل از هرگونه اقدامی از اصالت کالا و تقلبی نبودن و مسروقه نبودن کالا مطمئن شوند.
دریافت بیعانه و عدم تحویل کالا یکی از مهم‌ترین کلاهبرداری‌های رایج در بستر سایت‌های درج آگهی است. هموطنان عزیز به هیچ عنوان قبل از دریافت کالا هیچ گونه وجهی به حساب فروشندگان واریز نکنند زیرا کلاهبرداران سایبری پس از اخذ مبالغ، دیگر پاسخگوی تلفن و تعهد خود نخواهند بود.

سرهنگ‌حسین صادقی رئیس پلیس فتا
استان سمنان

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها