کد خبر: ۱۲۳۰۴۷۵

1. با ارفاق 20؛ این امضای خیلی از معلمان دوره دبستان ما بود برای دانش آموزانی که شاید 20 یا نمره داده شده حق واقعی‌شان نبود، اما چون معلم آنها را می‌شناخت یا مثلا یک ویژگی اخلاقی و کوششی مثبت داشتند با ارفاق می‌توانستند نمره بالاتری بگیرند. ارفاقی که هم از آن لذت صددرصدی نمره گرفته شده می‌کاست و هم تا مدت‌ها ثابت می‌کرد نمره ات را با ارفاق گرفته‌ای و بار این ارفاق‌ها را به شانه ات تحمیل می‌کرد.
2. چندی پیش دو فهرست از مجریان برتر تلویزیون رسانه‌ای شد که اولی به صورت غیررسمی و دومی به شکلی رسمی از طرف خود پایگاه اطلاع رسانی سیما منتشر شد و شاید تکمله‌ای بر فهرست اولیه بود تا بتواند جنجال‌ها را تا حدی کاهش دهد.
انتشار فهرست اولیه که تقریبا مجریانی از همه شبکه‌های سراسری و اصلی تلویزیون را شامل می‌شد نام 15 مجری را مطرح کرده بود که توانسته بودند در یک ارزیابی که به امضای رضا پورحسین، مشاور عالی معاون سیمای رسانه ملی رسیده بود نمرات بالایی کسب کنند. در این فهرست جای خیلی از مجریان پرطرفدار خالی بود که گرچه با این توجیه بپذیریم که فهرست فقط بازه زمانی بهار 98 را در بر می‌گیرد باز هم جای خالی برخی از حرفه‌ای‌ها که در همان بازه زمانی روی آنتن تلویزیون بودند
مشهود است.
3. نگاهی به فهرست منتشر شده هم سوالات زیادی را ایجاد کرد و حتی توضیح نامه پورحسین که این ارزیابی را با استناد و با مقید کردن به شاخص‌هایی چون «پوشش، آرایش، رعایت حدود شرعی و دینی و رعایت اصول حرفه‌ای اجرا» کمتر توانست پاسخی بر این سوال‌ها باشد. به ویژه که فهرست
ارزیابی شده، مجریانی از حوزه‌های مختلف را در برمی‌گرفت از پژمان بازغی در شبکه نسیم گرفته تا پیمان طالبی در شبکه سه و از نجم‌الدین شریعتی تا نادر طالب‌زاده. نبود دسته‌بندی مشخص در حوزه‌های اجرای تلویزیونی در نام‌های منتشر شده، در کنار هم قرار دادن باسابقه‌ها در میان جوان‌تر‌ها و حتی چهره‌های مشهورتر در میان کمتر شناخته شده‌ها این شائبه را بیشتر دامن زد که این فهرست که بیشتر برای تشویق این مجریان منتشر شده است، برای دلجویی و با ارفاق به آنها بوده است. به ویژه که نام یک مجری در دو شبکه مطرح می‌شود که در یکی از شبکه‌ها امتیاز کمتر و در دیگری امتیاز بیشتری را به دست آورده است و به جای این گمانه که او در یک شبکه حرفه‌ای‌تر و مجری‌تر باشد که عملا ممکن نیست این شائبه را تقویت می‌کند که دلجویی بیشتری صورت گرفته است.

عطیه مؤذن
خبرنگار

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها