پیاده تا منزل عشق

موکب‌های اربعین برپا می‌شود

فقط سه هفته دیگر به اربعین حسینی و راهپیمایی عظیم مسلمانان جهان در این همایش و حماسه بزرگ جهانی ـ شیعی باقی مانده؛ همایشی که نیازمند آماده‌سازی زیرساخت‌ها و امکاناتی به فراخور عظمت خود است و جمعیت بزرگی از خادمان اباعبدا... در سراسر کشور را به تکاپو واداشته، از جمله ستاد بازسازی عتبات عالیات خوزستان که هرساله ارائه خدمات به زائران اربعین را به‌عهده دارد.
کد خبر: ۱۲۳۰۴۳۷

مراحل آماده‌سازی این خدمات امسال نیز آغاز شده و حجت‌الاسلام سید‌محمود موسوی در این باره به جام‌جم می‌گوید: امسال بالغ بر 1500 موکب برای اسکان و خدمات رسانی به زائران اربعین حسینی در دو مرز شلمچه و چذابه و عراق مستقر می‌شود.
مسؤول کمیته جذب مشارکت‌های مردمی، اسکان و تغذیه ستاد اربعین خوزستان با بیان این‌که ۶۰ موکب در عراق مستقر می‌شود که ظرفیت اسکان روزانه بالغ بر صد هزار نفر و توزیع ۳۵ هزار پرس غذا را دارند، می‌افزاید: این موکب‌ها در شهرهای عماره، کربلا، نجف، سامرا و مسیر نجف تا کربلا استقرار داده می‌شوند.
به گفته وی، همچنین ۴۰۰ موکب در مرز شلمچه مستقر می‌شود که می‌توانند روزانه صد هزار اسکان دهند و ۲۰۰ هزار پرس غذا را توزیع کنند. در مرز چذابه نیز ۳۰۰ موکب استقرار پیدا می‌کند که ظرفیت اسکان ۸۰ هزار زائر و توزیع ۱۸۰ هزار پرس غذا را دارند.
موسوی از هموطنانی که تمایل دارند در طرح اکرام و پذیرایی از زائران اربعین هم شرکت کنند، می‌خواهد برای کمک به تامین اقلام مورد نیاز به ستاد بازسازی عتبات عالیات مستقر شهرستان‌ها مراجعه یا وجوه نقدی خود را به حساب ۱-۹۰۳۸۳-۴۲-۲۱۴۵ یا شماره کارت ۶۲۷۳۸۱۱۰۹۱۴۷۱۴۱۴ بانک انصار واریز کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها