دهمین ماه میلادی پر از رویدادهای مهمی چون روز جهانی سالمندان و عصای سفید و ماه آگاهی‌رسانی جهانی در خصوص نابینایی و سندرم رت (اختلالات رشد نوزادان) است. مهم‌ترین رویداد ماه اکتبر ارتقای آگاهی درباره سرطان پستان است که دومین عامل مرگ و میر زنان در جهان و متاسفانه نخستین عامل مرگ زنان ایرانی بین 35 تا 55 سال محسوب می‌شود.
کد خبر: ۱۲۳۰۳۴۱

موضوع سرطان و پرداختن به آن در آثار هنری اتفاق تازه‌ای در جهان نیست. هنر شاید
منحصر به‌فردترین راه کمک به بیان هویت سرطان و بیمار مبتلا به آن باشد. با کمک آثار هنری می‌توان عوارض جسمی و مهم‌تر از آن روحی این بیماری را به نمایش گذاشت تا افرادی که هرگز خود یا اطرافیان‌شان تجربه تلخی به نام سرطان را نداشته‌اند، کمی به آن فکر کنند.
در ایران تاکنون پروژه هنری منسجم و جامعی در سطح ملی یا استانی برای ارتقای آگاهی در زمینه این نوع سرطان انجام نشده است، ولی در آستانه ماه میلادی اکتبر، 16 هنرمند ایرانی همراه با پویش‌های جهانی، نمایشگاه شایعه رنگ‌ها را مرتبط با این موضوع برگزار کرده‌اند. در این نمایشگاه، نقاشی‌هایی با هدف بازتاب بازسازی وجود انسانی در تبدیل درد به بیماری، زشتی به زیبایی و غیرمعمولی بودن به منحصر به‌فرد بودن به نمایش درآمده است که علاقه‌مندان می‌توانند از 7 تا 10 مهر از ساعت 16 تا 19 به گالری آتشزاد سر بزنند.
همچنین مراسم افتتاحیه این نمایشگاه 5 مهر از ساعت 16 تا 20 برگزار می‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها