پشت صحنه

بعد از توفان

روزهای توفانی در روزنامه‌نگاری زیاد است و پشت هیچ‌کدامشان نمی‌شود توقع آرامش داشت، اما گاهی هم به ندرت اتفاق می‌افتد که همه چیز آرام پیش برود و دست‌کم به گره و گرفتاری نرسد. بعد از یک روز شلوغ و پرکار، اما دیروز یکی از آن معدود روزهای آرام بود که توانستیم برای چهار صفحه فرهنگی، موضوعات متنوعی تدارک ببینیم.
کد خبر: ۱۲۳۰۳۴۰

البته مدیونید اگر تصور کنید آرامش گروه باعث کم‌کاری یا سهل‌انگاری شده باشد یا مثلا در بسته اتاق سردبیر، تاثیری در عملکردمان داشته است. اصلا اگر جز این فکر می‌کنید، بد نیست نگاهی کنیم به این چهار صفحه و گزارش‌ها و مطالب خواندنی که برایتان تدارک دیده‌ایم.
صابر محمدی رفته سراغ طومار مخالفان برگزاری نمایشگاه کتاب تهران در شهر آفتاب و این‌که عده‌ای جمع‌ شده‌اند دور هم و امضا جمع کرده‌اند که لطفا نمایشگاه را به شهر آفتاب نبرید و مهم‌تر این‌که نمایشگاه کتاب تهران در سال‌های اخیر مثل یک توپ سرگردان شده بین شهر آفتاب و مصلای تهران. این‌که چرا عده‌ای دست به کار شده و طومار امضا کرده‌اند و این‌که چرا شهر آفتاب برای شرکت‌کنندگان در نمایشگاه جذابیت ندارد و باقی قضایا را به قلم شیوای صابر محمدی در همین صفحه بخوانید.
صفحه 10 امروز به سینمای جهان اختصاص دارد و کیکاووس زیاری مرد پیشکسوت سینمای جهان، گزارشی آماده کرده از فیلم‌های روز جهان در فصل پاییز و آثاری که قرار است طی یکی دو ماه آینده اکران شوند. گویا قرار است بازار سینمای جهان حسابی داغ شود، چون چند فیلم پرفروش در نوبت اکران پاییز هستند.
در گزارش زیاری به این فیلم‌ها پرداخته شده و گویا اکران چند فیلم اسکاری هم در گرمای سینمای پاییز جهان بی‌تاثیر نیست.
صفحه 12 که معمولا چهارشنبه‌ها به مصاحبه‌های نسبتا تاریخی محمدرضا خان کائینی اختصاص داشت، امروز میزبان یک گفت‌وگوی تاریخی است.
کائینی این بار با یکی از نزدیکان یک چهره فرهنگی به گپ و گفت نشسته. او برای این هفته رفته سراغ نوه مرحوم معزالدیوان فکری از هنرمندان و سینماگران قدیم. جناب معزالدیوان در سال 64 دار فانی را وداع گفته؛ کائینی اما نوه او را یافته و با مهرماه فکری درباره پدربزرگ به گفت‌وگو نشسته است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها