با پرطرفدارترین خودروهای سواری معرفی شده در نمایشگاه فرانکفورت 2019 آشنا شوید

7 پرچمدار فرانکفورت

نمایشگاه خودروی بین‌المللی آلمان (IAA) از بزرگ‌ترین نمایشگاه‌های خودروی جهان است که سالانه در فرانکفورت برگزار می‌شود. سال‌های فرد این نمایشگاه مختص ارائه خودروهای سواری و سال‌های زوج به نمایش خودروهای تجاری (مانند اتوبوس، کامیون و ...) اختصاص دارد. در سال 1276/ 1897 اولین دوره نمایشگاه فرانکفورت با عرضه هشت خودرو آغاز به کار کرد. این رویداد ابتدا هر دو سال یکبار انجام می‌شد و زمانی که صنعت خودروسازی به صورت صنعتی شکل گرفت به اتفاقی سالانه تبدیل شد. هرچند این دورهمی خودروسازان با وقوع جنگ جهانی اول متوقف شد، اما سال 1300/ 1921 با حضور 67 شرکت و عرضه 90 خودرو دوباره اعلام وجود کرد. آخرین دوره برگزاری این نمایشگاه قبل از جنگ جهانی دوم بود و در این دوره برای نخستین‌بار فولکس‌واگن نمونه بیتل خود را به نمایش عمومی گذاشت. به مرور زمان و با گسترش شرکت‌های خودروساز و استقبال بیش از پیش بازدیدکنندگان، تغییری در نوع برگزاری این رویداد مهم جهانی رخ داد و تقسیم‌بندی خودروهای سواری و تجاری اجرایی شد. اولین رویداد که مختص خودروهای سواری بود سال 1370/ 1991 برگزار شد که در جریان آن 1271 شرکت‌کننده از 43 کشور جهان شرکت کرده بودند. این نمایشگاه با استقبال 935هزار نفر روبه‌رو شد. اکنون و پس از گذشت سال‌ها حضور مدام و همراه با فراز و نشیب‌های فراوان، این نمایشگاه امسال نیز از 21 شهریور آغاز شد و تا 31 شهریور ادامه یافت. امسال نیز در نمایشگاه فرانکفورت شاهد معرفی محصولات جدید زیادی بودیم که از آخرین تحولات دنیای خودرو خبر می‌داد. در ادامه با هفت نمونه از بهترین‌های این دوره بیشتر آشنا خواهیم شد.
کد خبر: ۱۲۳۰۳۲۲

1. فولکس‌واگن آی‌دی.3Volkswagen ID.3
از محصولات مهم شرکت آلمانی فولکس‌واگن در نمایشگاه فرانکفورت 2019 خودروی الکتریکی آی‌دی.3 (ID.3) است که انتظار می‌رود پس از نسخه بیتل به یکی از مهم‌ترین محصولات این شرکت تبدیل شود. این خودرو در سه نسخه پایه 45 کیلووات‌ ساعت با برد 330 کیلومتر، نسخه 58 کیلووات‌ساعت با محدوده حرکتی 420 کیلومتر و نسخه 77 کیلووات‌ساعت با میزان پیمایش 550 کیلومتر عرضه خواهد شد.
آی‌دی.3 به موتور الکتریکی جدید 201 اسب بخاری در قسمت عقب مجهز است و 147 اسب بخار نیروی تولید شده را به چرخ‌های عقب منتقل می‌کند. این خودرو فضای کابین آینده‌نگرانه‌ای دارد و از صفحه نمایش ده اینچی برای سامانه اطلاعات سرگرمی با قابلیت به‌روزشوندگی از راه دور و همچنین پشت‌آمپرهای دیجیتال بهره می‌برد. فولکس‌واگن اعلام کرده است قیمت پایه این خودرو در آلمان کمتر از 30 هزار یورو خواهد بود.

2. ب‌‌ام‌و ایکس6 (6)BMW X
آلمانی‌ها که 11 سال پیش و با عرضه اولین نمونه ایکس6 اولین شاسی‌بلند کوپه را اختراع کردند، امسال در نمایشگاه فرانکفورت 2019 نسل سوم آن را در معرض دید عموم قرار دادند. ایکس6 جدید ظاهر اسپرت‌تری پیدا کرده و از جلوپنجره بزرگ‌تر، چراغ‌های جدید، خط سقف خمیده با طراحی دو حبابی و اسپویلرهای زیبا برخوردار است. اما داخل کابین این خودرو مانند بدنه‌اش دارای تغییرات جدیدی نیست و تقریبا شبیه کابین ایکس5 است. این خودرو دارای موتور هشت سیلندر 4/4 لیتری توئین توربو با قدرت 530 اسب بخار و 750 نیوتن‌متر گشتاور است و شتاب صفر تا صد آن هم فقط حدود 2/4 ثانیه طول می‌کشد. قرار است ایکس6 از اواسط پاییز در بازار آمریکا با قیمتی حدود 86 هزار و 645 دلار به فروش برسد.

3. هوندا ای اوربان ای‌وی Honda E urban EV

یکی دیگر از محصولات بحث‌برانگیز نمایشگاه فرانکفورت 2019، دستپخت شرکت هوندای ژاپن است که نظرات متفاوتی درباره طراحی آن وجود دارد. هوندا ای (E) خودرویی است که شباهت‌های فراوانی به نسل اول فولکس‌واگن گلف، نسل اول فولکس واگن پولو، پژو 205، فیات 126و 127 دارد. آن‌طور که از اخبار و شنیده‌ها انتظار می‌رود، هوندا ای نقش مهمی در تحقق برنامه‌های شرکت هوندا برای ساخت یک خودروی الکتریکی دارد و سازندگانش امید بسیار زیادی به فروش صد درصدی این محصول تا سال 1401/ 2025 دارند. موتور الکتریکی به کار گرفته شده دو خروجی 136 و 154 اسب‌بخاری و گشتاور 315 نیوتن‌متری خواهد داشت که نیروی تولید شده را به چرخ‌های عقب منتقل می‌کند. همچنین شتاب صفر تا صد این خودرو نیز در حدود 8 ثانیه اعلام شده است.
این خودروی بدون آلایندگی می‌تواند با یک بار شارژ 220 کیلومتر پیمایش داشته باشد. عملکرد شارژ سریع هوندا ای نیز باعث شده تا 80 درصد باتری این خودرو در مدت نیم‌ساعث شارژ شود. البته گرمای حاصل از عملکرد باتری‌ها نیز با سامانه خنک‌کننده آبی مهار می‌شود.

4. آئودی آر.اس7 7 Audi RS
شرکت آئودی که یکی دیگر از خودروسازهای آلمانی است آر.اس7 را به نمایشگاه فرانکفورت رسانده است. این خودرو به پیشرانه 0/4 لیتری V8 توئین توربو مجهز است که می‌تواند 600 اسب بخار و 800 نیوتن‌متر گشتاور تولید کند که این مساله سبب شده آر.اس7 قوی‌ترین خودرو در نوع خود باشد. همچنین این خودرو از یک سیستم الکتریکی 48 ولت هم بهره می‌برد. موتور قوی این خودرو می‌تواند در عرض 6/3 ثانیه به صد کیلومتر سرعت برسد. در حالی که در حالت الکترونیکی حداکثر سرعت این خودرو روی 250 کیلومتر بر سرعت محدود شده است. آر.اس7 به سیستم غیرفعال‌سازی سیلندرها نیز مجهز شده و از این طریق راننده می‌تواند در هنگام فشار کم، سیلندرهای 2، 3، 5 و 8 را غیرفعال کند تا علاوه بر استهلاک پایین‌تر از مصرف سوخت نیز کاسته شود. همچنین این خودرو به جعبه‌دنده هشت سرعته خودکار و سامانه چهارچرخ محرک دائمی کواترو نیز مجهز شده است.

5. لندرور دیفندر Land Rover Defender

انگلستان نیز بالاخره با رونمایی از نسخه جدید لندرور دیفندر در نمایشگاه فرانکفورت نشان داد در زمینه توسعه و خلق محصولات جدید و به روز آنقدرها هم بیکار نبوده و توانسته رقیب پیشرفته‌ای در دنیای آفرود را به علاقه‌مندانش عرضه کند.
زبان طراحی دیفندر 2019 همچنان از قواعد نسل‌های پیشین خود تبعیت می‌کند، اما تا حد امکان رنگ و بوی مدرن را به خود گرفته و با استفاده از انبوه فناوری‌ها خصوصا داخل کابین به امکانات بسیار مناسبی دست پیدا کرده است. استفاده از صفحه آمپر دیجیتالی، نمایشگر مرکزی لمسی ده اینچی و استفاده از مدیریت الکترونیکی جدید لندرور که می‌تواند با استفاده از به‌روزرسانی اینترنت پشتیبانی شود، از جمله این امکانات به‌شمار می‌رود.
دیفندرهای جدید که قرار است در بازار آمریکا عرضه شود با دو پیشرانه بنزینی مختلف ارائه خواهد شد. موتور اول پی300 (P300) است که از نوع 0/2 لیتری چهار سیلندر توربو بوده و 300 اسب بخار قدرت دارد و می‌تواند در مدت 7/7 ثانیه این خودرو را به سرعت 96 کیلومتر برساند. موتور دوم پی400 (P400) است که از نوع 0/3 لیتری شش سیلندر توربوشارژر توئین اسکرول بوده و همچنین به سیستم هیبریدی ضعیف 48 ولت با یک‌سوپرشارژر الکتریکی مجهز شده است. این موتور 400 اسب بخار قدرت و 550 نیوتن‌متر گشتاور دارد و می‌تواند دیفندر را در 8/5 ثانیه به سرعت 96 کیلومتر بر ساعت برساند. در هر دو مدل از جعبه دنده هشت سرعته اتوماتیک زد.اف استفاده خواهد شد. در بازار اروپا و سایر کشورها دیفندر جدید با موتور دیزلی و باز هم در دو سطح عرضه خواهد شد. این موتور
0/2 لیتری چهار سیلندر در مدل دی200 (D200) با 200 اسب بخار قدرت و در مدل دی 240(D240) با قدرتی معادل 240 اسب بخار در اختیار علاقه‌مندان قرار خواهد گرفت.

6. مرسدس بنز ای‌.کیو.وی Mercedes-Benz EQV

بهترین و کم‌مصرف‌ترین ون ارائه شده در نمایشگاه فرانکفورت 2019 که می‌تواند 9 سرنشین را حمل کند، محصولی است از شرکت مرسدس بنز آلمان. ون تمام الکتریکی کلاس وی (V) که ای‌.کیو.وی نام دارد مجهز به یک موتور الکتریکی است که از فناوری بازیابی انرژی بهره می‌برد. این موتور 204 ا سب بخار قدرت و 362 نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند و می‌تواند به حداکثر سرعت 160 کیلومتر در ساعت دست پیدا کند. انرژی مورد نیاز این خودرو از مجموعه باتری‌های لیتیم‌یون با ظرفیت 90 کیلووات ساعت تامین می‌شود که در کف خودرو و به شکلی جاسازی شده‌ که هیچ تاثیری در فرمان‌پذیری و فضای داخلی ون ندارند. این باتری‌ها را که با هر مرتبه شارژ می‌توانند ای‌.کیو.وی را تا مسافت 405کیلومتر حرکت دهد در 45دقیقه شارژ می‌شوند.

7. اپل آسترا Opel ASTRA

یکی از داغ‌ترین محصولات به‌روز شده که توانست خود را به نمایشگاه فرانکفورت امسال برساند، اپل آسترا بود که حدود دو ماه پیش به‌روزرسانی شد. نیروی تولید شده در موتور جدید سه سیلندر 2/1 لیتری با جعبه دنده 9سرعته خودکار به چرخ‌ها منتقل می‌شود که نسبت به نمونه قبلی خود بازنگری شده و 19 درصد بازدهی بهتری دارد.تغییرات فنی در کنار بازنگری جزئی در بدنه آسترا به‌خصوص در سیستم شاتر جلوپنجره باعث بهبود جریان هوا شده و مصرف سوخت را ب 4/4 لیتر در هر صد کیلومتر رسانده است.

محمدرضا نجفی‌شاهکوهی

دانش

منبع: extremetech

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها