چند وقت پیش بود که خبر پخش سریال «گیله وا» در رسانه‌ها منتشر شد که به دلایلی پخش آن به تعویق افتاد. اما احتمال پخش این سریال همزمان با سالروز درگذشت میرزا کوچک‌خان جنگلی در آذرماه قوت می‌گیرد.
کد خبر: ۱۲۳۰۲۷۶

این سریال به کارگردانی اردلان عاشوری و تهیه‌کنندگی امیر بنان تولید شده که پیش از این قرار بود از شبکه افق پخش شود که به دلایلی پخش آن به تعویق افتاد. گرچه در این میان عده‌ای تلاش کردند تعویق پخش سریال را منوط به حضور یکی از بازیگران اصلی سریال کنند که اتفاقا این شب‌ها سریالش روی آنتن شبکه یک است. از طرفی قرار است همزمان با سالروز درگذشت میرزا کوچک‌خان در آذرماه، سریال روی آنتن یکی از شبکه‌های سیما برود. گرچه داستان سریال ارتباط مستقیمی با میرزا کوچک‌خان ندارد، اما بستر داستان زمان قیام جنگل است. این سریال با موضوعی عاشقانه در تلاش است با نگاهی عاطفی، به زندگی مردم شمال ایران در بستر اتفاقات تاریخی سال ۱۲۹۷ بپردازد و روایتگر سبک زندگی و روابط اجتماعی و عاطفی مردم ایران و نقش انگلستان در امور داخلی کشور در صد سال گذشته باشد.
دلدادگی دختر ارمنی و پسر مسلمان
خانواده ارمنی که به خاطر شرایطی که به‌وجود می‌آید از جمله قحطی به رشت مهاجرت می‌کنند و داستان عاشقانه‌ای بین یک دختر ارمنی و یک پسر مسلمان روستایی که خانواده‌اش جزو یاران میرزا کوچک‌خان است، در این میان شکل می‌گیرد. این سریال در هفت قسمت تولید شده و گویا قرار بود نسخه سینمایی نیز از سریال تهیه شود و در یکی از جشنواره‌ها به نمایش دربیاید.
بهروز شعیبی، حمیدرضا پگاه، مهران رجبی، مهدی زمین‌پرداز، امیرحسین هاشمی، علی عطایی، پریا مردانیان، امیرحسین صدیق، حسین توشه، ستاره اسکندری و ستاره حسینی بازیگران این مجموعه هستند.
تهران، شهرک غزالی، زرنان و زیباکنار و کیاشهر و سیاهکل و برقان
محل های فیلمبرداری این سریال بودند.
سردار جنگل
یونس استادسرایی مشهور به میرزا کوچک‌خان جنگلی مبارز ملی‌گرا، مبارز انقلاب مشروطه، رهبر جنبش جنگل، و صدر جمهوری جنگل، انقلابی ایرانی و از سرداران معروف گیلک از اهالی رشت بود. او که در جوانی به تحصیل دینی اشتغال داشت جزئی از نیروهای انقلابی بود که در جریان نهضت مشروطیت موفق به فتح تهران شدند. سپس او به گیلان بازگشت و رهبری گروهی را برعهده گرفت که قصدشان آزادسازی این ایالت ایران از اشغال روسیه بود؛ نهضتی که به نهضت جنگل مشهور شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها