پایان نامه

کاهش مرگ و میر کودکان: بر اساس آخرین آمارهای سازمان جهانی بهداشت تقریبا در تمامی نقاط جهان تعداد کودک کمتری جان خود را از دست می‌دهند.
کد خبر: ۱۲۲۹۷۹۰

بر اساس گزارشی که در نیویورک تایمز منتشر شده است، دو دهه قبل نزدیک به ده میلیون کودک پیش از رسیدن به سن پنج سالگی فوت می‌کردند اما در سال ۲۰۱۷ با وجود افزایش جمعیت جهان، این آمار تقریبا به نصف کاهش پیدا کرده است. به گفته کارشناسان کاهش مرگ و میر کودکان می‌تواند نشانه شرایط زندگی سالم و پایدارتر برای بزرگسالان نیز باشد. همچنین اکثریت موارد مرگ و میر در کودکان قابل پیشگیری است.

قهرمانی دختران فوتبالیست: تیم ملی فوتسال نوجوانان دختر ایران در تورنمنت آسیای مرکزی به عنوان قهرمانی رسید. این تیم در آخرین دیدار از تورنمنت آسیای مرکزی، موسوم به کافا مقابل میزبان(ازبکستان) به میدان رفت و به پیروزی رسید. ملی پوشان ایران با شکست 3 بر 2 ازبکستان به عنوان قهرمانی این تورنمنت رسیدند. بیتا ملاعلی اکبری، حسنا پرویزی، زینب شعبانی، کیمیا عباس زاده، مریم امیدی، آرمیتا محمدخوانی، غزل مرشدی، آریانا جوزانی، محدثه ذلفی، سوینج سلیمانی و فاطمه جعفر نوده بازیکنان ایران در این تورنمنت بودند.

داستان مرخصی 9 ماهه: خانم ابتکار، معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری که معمولا علاقه خاصی به حواشی دارد این بار اما سراغ یک موضوع جدی و مهم رفته و از تعیین اعتبار قانون افزایش طول مدت مرخصی زایمان زنان، در دولت و تصویب آن خبر داده است. او تاکید کرده که اجرای این مصوبه اجباری است و تمام کارفرماها موظف به عمل به آن هستند، ابتکار گفته هر یک از شرکت‌ها و بخش خصوصی هم اگر این مصوبه را اجرا نکنند، بانوان باید نسبت به آن شکایت کرده و حق خود را از کارفرما بگیرند و قانون پشتیبان آنهاست.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها