همان روزی که قرعه‌کشی فصل جدید لیگ قهرمانان اروپا انجام و ترکیب تیم‌ها در گروه‌های هشت گانه مشخص شد، خیلی از فوتبال‌دوستان منتظر مهم‌ترین بازی گروه اول یعنی رئال مادرید و پاری‌سن ژرمن بودند. اما در همین یک ماه گذشته، این دو تیم آنقدر دستخوش تغییر شده که شاید تاحدودی از آن جذابیت ابتدایی افتاده باشد.
کد خبر: ۱۲۲۸۸۶۰

رئال در حالی به پاریس می‌رسد که طی چند هفته اخیر نتایج چندان خوبی در لالیگا به‌دست نیاورده است. با گذشت چهار هفته از فصل جدید لالیگا، شاگردان زیدان دو پیروزی و دو شکست به‌دست آورده‌اند و اوضاع‌شان چندان خوب نیست. علاوه بر این، یکی از مشکلات رئال در چند هفته اخیر تعداد بالای مصدومان این تیم است که باعث شده زیدان نتواند با ترکیب دلخواه خودش تیم را به میدان بفرستد.
در طرف مقابل، پاری‌سن ژرمن به نسبت رقیب اسپانیایی خود در لیگ داخلی به مراتب نتایج بهتری گرفته است. شاگردان توماس توخل از پنج بازی گذشته خود در فصل جدید لوشامپونه، چهار بازی را با پیروزی پشت‌سر گذاشته و در یک بازی باخته است. اما مشکل اصلی این تیم پاریسی، نبود سه ستاره اصلی‌اش است. کاوانی و امباپه در همان هفته‌های ابتدایی لیگ دچار مصدومیت شده و تا چند هفته دیگر هم به ترکیب باز نمی‌گردند. دیگر ستاره این تیم یعنی نیمار که بالاخره پس از کش و قوس‌های فراوان در پاریس ماندنی شد، به دلیل محرومیت نمی‌تواند در بازی امشب باشد. محرومیت نیمار به فصل گذشته بازمی‌گردد که پس از شکست 3 بر یک شاگردان توماس توخل مقابل منچستریونایتد در دیدار برگشت از مرحله یک‌هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا و حذف از این رقابت‌ها، ستاره برزیلی در پستی اینستاگرامی به داوران این مسابقه توهین کرد. او ابتدا سه جلسه از همراهی تیمش در مسابقات اروپایی محروم شد اما تازه‌ترین خبرها می‌گوید محرومیت او به دو جلسه کاهش یافته‌است.
این نهمین دیدار این دو تیم در رقابت‌های اروپایی محسوب می‌شود که سهم مادریدی‌ها چهار و سهم پاریسی‌ها دو پیروزی بوده است. یکی از نکات جذاب بازی امشب، حضور بازیکنانی در ترکیب پاری‌سن ژرمن است که قبلا در رئال بودند. پیش‌بینی می‌شود برای این بازی پابلو سارابیا، بال اسپانیایی PSG مقابل رئال فیکس بازی کند. سارابیا فصل 11-2010 توسط مورینیو 18 دقیقه برابر اوسر در لیگ قهرمانان فرصت بازی پیدا کرد و دیگر هیچ مربی رئال به او کاملا اعتماد نکرد. سارابیا ابتدا قرضی و سپس دائمی راهی ختافه شد و پس از چند فصل درخشش در سویا امسال به پاری سن ژرمن پیوست. آنخل دی ماریا و کیلور ناواس نیز دیگر ستاره‌های سابق رئال هستند که در ترکیب پاری‌ سن ژرمن حاضر خواهند بود. سارابیا (با ختافه و سویا) و دی ماریا پیش از این برابر رئال به میدان رفته اند و برای کیلور ناواس این تجربه اول محسوب می‌شود.
یکی دیگر از بازی‌های حساس امشب مربوط به گروه D است که اتلتیکو مادرید در ورزشگاه خانگی متروپولیتانو از یوونتوس پذیرایی می‌کند. دیدار این دو تیم در مرحله یک چهارم نهایی فصل گذشته، یکی از جذاب‌ترین بازی‌های چند سال اخیر اروپا بود. شاگردان سیمئونه در حالی که در خانه با نتیجه 2 بر صفر پیروز شده بودند، در خانه یووه اسیر درخشش کریس رونالدو شدند و بازی را با نتیجه 3 بر صفر باختند. این پنجمین دیدار دو تیم در رقابت‌های اروپایی است که در چهار بازی قبلی سهم مادریدی‌ها دو پیروزی و سهم تورینی‌ها یک پیروزی بوده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها