سعید شیخ‌زاده، مجری مسابقه پر مخاطب شبکه‌ آی‌فیلم به جام جم خبرداد

«نما به نما» با روشندلان

مسابقه «نما‌به‌نما» یکی از برنامه‌های جذاب و پرمخاطب آی‌فیلم است که هر روز ساعت 14 و 30 دقیقه و 17 و 30 دقیقه به شکل زنده روی آنتن این شبکه می‌رود. این مسابقه با محوریت اطلاعات مربوط به فیلم‌ها و سریال‌ها، به تهیه‌کنندگی مجید محمودی پخش می‌شود. مسابقه نما به نما به‌ جهت جذاب و هیجان‌انگیز بودنش مخاطبان زیادی را به خود جلب کرده است. این مسابقه تلویزیونی به شکل متناوب توسط سه مجری اجرا می‌شود که سعید شیخ‌زاده یکی از آنهاست. شیخ‌زاده علاوه بر اجرا، در زمینه‌های صداپیشگی و بازیگری هم فعالیت‌های گسترده و دامنه‌داری دارد. او مدیر دوبلاژ بسیاری از فیلم‌ها و سریال‌های خارجی بوده است. در روزهای آغازین دهمین سال فعالیت این شبکه، درباره کیفیت اجرا در نما به نما و میزان استقبال مخاطبان از این مسابقه با سعید شیخ‌زاده به گفت‌وگو نشسته‌‌ایم که ماحصلش را در ادامه می‌خوانید.
کد خبر: ۱۲۲۷۹۶۷

چه شد که اجرای مسابقه نما به نما را در شبکه‌ آی‌فیلم برعهده گرفتید؟
قبل از اجرای این مسابقه هم تجربه همکاری با شبکه‌ آی‌فیلم را داشتم. سال‌ها قبل یک سریال عربی را برای پخش از این شبکه به فارسی دوبله کرده بودم. همچنین مدیر دوبلاژ برخی از فیلم‌هایی که از طریق این شبکه روی آنتن می‌رود هم بوده‌ام. من از فصل دوم نما به نما به این مسابقه اضافه شدم. قبلا چند قسمت از آن را دیده بودم و به نظرم جذاب و پویا رسیده بود. اصولا آی‌فیلم شبکه‌ای دوست‌داشتنی است که مردم برنامه‌هایش را می‌بینند و می‌پسندند. به لطف خدا، مسابقه نما به نما هم بینندگان فراوانی دارد و با استقبال خوبی مواجه شده است.
اجرای این برنامه با دیگر تجربیاتتان در زمینه اجرا چقدر متفاوت است؟
اجرای چنین برنامه‌هایی برای هر مجری خیلی خاص و دلنشین است. به این دلیل که از گوشه‌گوشه ایران؛ از روستاهای کوچک گرفته تا شهرهای بزرگ و شلوغش برای شرکت در مسابقه تماس می‌گیرند و تو به عنوان مجری با آنها در ارتباط مستقیم هستی. الزام اجرا در چنین برنامه‌ای داشتن انرژی فراوان و خود واقعی بودن است. باید بتوانی ضمن برقراری ارتباط صمیمانه با مردم، کاستی‌ها و ایرادات اجرای خود را نیز برطرف کنی. باید خود واقعی‌ات باشی تا اجرایت به دل مردم بنشیند. هر مجری‌ای که بتواند در مسابقه‌ای مانند نما به نما چنین نقش آفرینی داشته باشد موفق خواهد بود.
اجرای یک مسابقه آن هم به شکل زنده چه اضطراب و فشاری را بر مجری وارد می‌کند؟
هنگام اجرای برنامه زنده باید خیلی مراقب باشی، چرا که امکان کات کردن و گرفتن دوباره وجود ندارد. همچنین حین اجرا باید حواسمان به اتاق فرمان باشد و عواملی مانند زمان و حرکات دوربین را نیز لحاظ کنیم. اصولا ارتباط زنده با بیننده کار دشواری است و دقت بیشتری را می‌طلبد.
هنگام اجرا چقدر دست‌تان برای راهنمایی و کمک به شرکت‌کنندگان باز است و اختیار عمل دارید؟
تا جایی که به ماهیت مسابقه خدشه‌ای وارد نشود کمک می‌کنیم. البته گاهی پیش می‌آید که به شرکت‌کننده یاری رسانده‌ایم اما بیننده تلویزیون که مسابقه را تماشا می‌کند از این اتفاق خرسند نبوده، چرا که هیجان را دوست دارد و گاهی خود را جای شرکت‌کننده قرار داده و اطلاعاتش را محک می‌زند. با این حال، تا جایی که هیجان مسابقه از دست نرود به شرکت‌کنندگان کمک می‌کنیم.
تا امروز با چه واکنش‌ها و بازخوردهایی از سوی مردم و مخاطبان مواجه بوده‌اید؟
مردم خیلی لطف دارند. من هم سعی کرده‌ام اجرایی را ارائه دهم که مورد تاکید و خواسته آنها باشد. تلاش دارم بخش‌هایی از اجرایم را که مورد تشویق مخاطبان قرار گرفته، تقویت کنم و ادامه دهم و به یک سبک برسم. در کار ما پر انرژی بودن، صداقت داشتن و احترام به مخاطب خیلی مهم است و بازخوردهایی که از مردم می‌گیریم هم خیلی اهمیت دارد.
خاطره‌ای از اجرای مسابقه نما به نما دارید؟
خیلی زیاد. چند بار پیش آمده که شرکت‌کنندگان ما از روشندلان بوده‌اند و از آنجا که نما به نما یک مسابقه تصویری است و شرکت‌کننده مثلا باید بخشی از یک فیلم را ببیند و نامش را حدس بزند، چالش عجیبی به وجود آمده است. با این حال، من همه تلاشم را کردم تا به نوعی راهنمایی کنم که امکان شرکت این عزیزان روشندل فراهم شود. حالا به جایی رسیده‌ایم که بسیاری از روشندلان هم مسابقه را دنبال می‌کنند و دوست دارند شرکت‌کننده‌اش باشند.
آیا در فصل‌های بعدی مسابقه نما به نما هم به عنوان مجری حضور خواهید داشت؟
بله، دوست دارم اجرا در نما به نما را ادامه دهم. به هر حال، مسابقه جذابی است و بینندگان خودش را دارد.
18 شهریور مصادف با نهمین سالگرد تاسیس شبکه‌ آی‌فیلم بود. به این مناسبت، چه آرزویی برای آی‌فیلم دارید؟
آی‌فیلم، شبکه محبوب مردم است. عوامل این شبکه، حرفه‌ای هستند و تجربه سال‌ها فعالیت در شبکه‌های دیگر تلویزیون را دارند. پخش برنامه‌های تولیدی و زنده هم از این شبکه بر جذابیتش افزوده است. امیدوارم طرح‌های جدید دیگری هم برای ساخت در این شبکه اجرایی شود، چرا که ظرفیت برنامه‌سازی خیلی زیادی دارد. فکر می‌کنم نزدیکی با مخاطب، بزرگ‌ترین مزیتی است که شبکه آی‌فیلم در حال حاضر از آن برخوردار است.

سعی می‌کنم متفاوت باشم

هنگام اجرای مسابقه درباره هر شرکت‌کننده اطلاعاتی را می‌گیرم که مثلا از کدام شهر است، چند سال دارد، شغلش چیست و ... و با توجه به این اطلاعات سعی می‌کنم اجرای متفاوتی داشته باشم. تلاش دارم هر شرکت‌کننده را با شرایط و فضایی که در آن قرار دارد درگیر کنم، مثلا اگر کسی از محل کارش تماس گرفته باشد سعی می‌کنم همکارانش را نیز درگیر مسابقه کنم.

زهرا صلواتی

رسانه

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها