اعضای باند سرقت از مدارس شمال غرب تهران در جریان تحقیقات به سرقت قطعات دستگاه سی‌تی‌اسکن بیمارستان مسیح دانشوری اعتراف کردند.
کد خبر: ۱۲۲۷۴۷۸

به گزارش خبرنگار جام‌جم، ساعت 2 بامداد 18 خرداد امسال طی تماس شهروندان با مرکز فوریت‌های پلیسی 110، سرقت از بیمارستان مسیح دانشوری به کلانتری 164 قائم اعلام شد. در بررسی اولیه مشخص شد سارق یا سارقان اقدام به سرقت تجهیزات و قطعات دستگاه سی تی اسکن به ارزش تقریبی یک میلیارد و 500 هزار تومان کرده و متواری شده‌اند.
نماینده بیمارستان با حضور در پایگاه یکم پلیس آگاهی به کارآگاهان گفت: بیمارستان جهت تجهیز بخش سی تی اسکن اقدام به خرید یک دستگاه سی‌تی‌اسکن کرده و از آنجا که دستگاه به‌صورت قطعات مجزا بود، سارقان به محل نگهداری دستگاه رفته و قطعات مهم را دزدیده‌اند.
کارآگاهان راهی محل سرقت شدند که در بررسی‌های مقدماتی مشخص شد محل سرقت دوربین مداربسته نداشته و تصویری از سارق یا سارقان در این بخش از تحقیقات به‌دست نیامده است.
کارآگاهان در شاخه دیگر از تحقیقات با یک باند حرفه‌ای سرقت از مدارس شمال‌غرب تهران روبه‌رو شدند که با انجام اقدامات پلیسی، ششم مرداد موفق به شناسایی سرکرده باند به نام اصغر 40 ساله شدند که در مخفیگاهش در محدوده کاشانک شناسایی و دستگیر شد که بلافاصله به سرقت از مدارس اعتراف و اظهار کرد سرقت‌ها را به اتفاق چهار نفر دیگر از همدستانش انجام داده است. در ادامه سه عضو دیگر این باند دستگیر شدند.
تحقیقات برای دستگیری عضو فراری باند به نام صابر ادامه داشت تا این‌که اول شهریور در خیابان فرجام دستگیر شد.
اعضای باند به بیش از ده مورد سرقت وجه نقد در ساعات پایانی شب از مدارس شمال‌غرب تهران اعتراف کردند.
بررسی سوابق کیفری اعضای این باند نشان داد صابر دارای هشت فقره سابقه کیفری در زمینه‌های سرقت و مواد مخدر است و همین امر، ظن کارآگاهان مبنی بر این‌که سرقت از بیمارستان مسیح دانشوری کار این باند باشد را بیشتر کرد. در ادامه سارقان منکر هرگونه سرقت از بیمارستان دانشوری شدند اما پس از 14 روز مقاومت لب به اعتراف گشودند. صابر در اعترافاتش گفت: اموال را نزد یکی از دوستانم در محدوده سعادت‌آباد به امانت سپرده‌ام.
با توجه به اعترافات صابر، کارآگاهان راهی محل شدند و کلیه قطعات دستگاه سی‌تی‌اسکن به سرقت رفته را در سعادت‌آباد کشف کردند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها