شبکه المنار ، ویدئوی عملیات اخیر حزب‌ا... را منتشر کرد

شکستن خط قرمز

پاسخ قاطع و برق‌آسای مقاومت به حملات کورکورانه اخیر رژیم صهیونیستی در لبنان، همچنان سران این رژیم را سردرگم و حیران نگه‌داشته است. آنها با دروغ‌پردازی‌های مختلف تلاش می‌کنند بگویند حزب‌ا... را فریب داده‌ یا از رنگ به جای خون استفاده کرده‌اند و از این قبیل داستان‌های کودکانه... با این حال هر بار مقاومت، اسناد جدیدی را از این عملیات رو می‌کند آنها مجبور به تغییر روایت خود می‌شوند. تشریح جزئیات عملیات روز یکشنبه در همان حال که ابعاد شکست دشمن را بهتر نشان می‌دهد ابعاد پیروزی نیروهای مقاومت را هم آشکار می‌کند. عملیات روز یکشنبه به گفته سیدحسن نصرا... «خط قرمز دشمن» را شکست و بنابراین برای حملات آینده باید خود را آماده کند.
کد خبر: ۱۲۲۶۸۵۳

شامگاه دوشنبه، سیدحسن نصرا...، دبیر‌کل حزب‌ا... لبنان در مراسم عزاداری محرم در خصوص عملیات جنوب لبنان و نتایج آن سخنان جدیدی گفت. وی در ابتدای سخنان خود اظهارداشت: خدا را برای این توفیق و پیروزی شکر می‌کنیم. از رزمندگان و فرماندهانی که طی این هشت روز در طول مرز با فلسطین اشغالی همواره آماده بودند تشکر می‌کنیم. دبیر‌کل حزب‌ا... لبنان افزود: از خبرنگارانی که برخی زندگی خود را به خطر انداختند و ایضا از تحلیلگرانی که توضیحات کافی را ارائه کردند تشکر می‌کنم.
دبیر‌کل حزب‌‌ا... لبنان در ادامه سخنان خود گفت: «من به دشمن گفتم حد و حدود خود را نگه دارد. بخش زیادی از مبارزه ما، جنگ روانی است و به همین علت به نظامیان صهیونیست اعلام کردیم منتظر بمانند. آنچه در چند روز گذشته ما دیدیم نشان داد ما در برابر یک رژیم ضعیف و ذلیل قرار داریم و همان‌طور که قبلا گفته بودم رژیم صهیونیستی از خانه عنکبوت سست‌تر است.» وی با بیان این‌که مقاومت اصرار داشت که عملیات در روز اجرا شود تاکید کرد: «با قاطعیت می‌گویم خودروی صهیونیست‌ها مورد هدف مستقیم ما قرار گرفت. بزرگ‌ترین برگ برنده ما در این عملیات آن بود که به‌رغم تهدیدات گسترده رژیم صهیونیستی ما به وعده خود عمل کردیم. نه تنها حزب‌ا... از تهدیدات رژیم صهیونیستی نترسید، بلکه مقامات و مسؤولان لبنانی هم احساس ترس نکردند.»
دبیر‌کل حزب‌ا... لبنان در ادامه یادآور شد: «‌بزرگ‌ترین خط قرمز اسرائیلی‌ها که از ده‌ها سال پیش ترسیم شده بود توسط مقاومت اسلامی و در عملیات روز یکشنبه شکسته شد و جدیدترین اتفاقی که رخ داد این بود که ما به جای پاسخ در خاک لبنان به پاسخ در خاک فلسطین اشغالی روی آوردیم و معادله را تغییر دادیم. پیش از این در مزارع شبعا، پاسخ صهیونیست‌ها را می‌دادیم اما امروز در داخل سرزمین‌های اشغالی سال 1948 پاسخ دادیم یعنی جایی که اسرائیل، آن را خط قرمز می‌داند.»
سید‌حسن نصرا... با بیان این‌که واکنش اسرائیل به عملیات رزمندگان مقاومت تنها اقدامی دفاعی و برای کاستن از واکنش‌ها بود تاکید کرد: از امروز دیگر هیچ خط قرمزی در دفاع از لبنان وجود نخواهد داشت و کسانی که مصلحت لبنان را می‌خواهند باید به اسرائیلی‌ها بگویند زمانی که پهپادهای شما وارد آسمان ما می‌شد به سر آمده است. اسرائیلی‌ها هم باید بدانند هر اتفاقی می‌افتد به خاطر حماقت نتانیاهو است.
جزئیات جدید
همزمان با سخنان جدید نصرا... در باره عملیات اخیر محور مقاومت در شهرک آویویم، شبکه المنار اقدام به پخش ویدئویی از این عملیات کرد. در این ویدئو بعد از توضیحاتی که در باره اتاق عملیات صهیونیست‌ها داده می‌شود یک خودروی نظامی اسرائیلی نشان داده شد که در اتوبانی درحال حرکت بوده و از دو سو موشک‌های حزب‌ا... به سمت آن روانه می‌شوند و آن را منهدم می‌کنند. مکانی که این خودرو هدف قرار می‌گیرد اتوبان 899 در پشت مستعمره (شهرک صهیونیستی) آویویم است که دو کیلومتر از مرز و مسیرهای فرعی و خاکی فاصله دارد. خودروی هدف قرار داده شده یک نفربر نظامی متعلق به گردان آویویم است که بیشتر سرنشینان آن از پادگان‌های نزدیک به مرز هستند. این خودرو زمانی که هدف قرار گرفت به آرامی در حال حرکت بود و رژیم اشغالگر انتظار نداشت این مسیر در عمق [فلسطین اشغالی] هدف قرار بگیرد. حزب‌ا... در این عملیات از موشک‌های کورنت استفاده کرده بود که به گفته کارشناسان عدم کشته یا زخمی شدن سرنشینان خودرو تقریبا جزو محالات است .
ادعای رژیم اشغالگر مبنی بر این‌که فیلم پخش شده از انتقال مجروحان، نمایشی بوده آبروی نداشته این رژیم را بیشتر برد‌. نیروهای مقاومت می‌گویند این عملیات تنها پاسخ به تجاوز ضاحیه بوده است و هنوز مراحل بعدی این عملیات باقی مانده است. پس از انتشار فیلم عملیات اخیر حزب‌ا...، منابع صهیونیستی نیز مجبور شدند روایت‌های خود درباره این حمله را تغییر داده و اذعان کنند که خودروی هدف گرفته شده خالی از سرنشین نبوده است. در همین راستا، عاموس هاریل، خبرنگار نظامی روزنامه عبری زبان هاآرتص اعلام کرد خودروی زرهی اسرائیل از نوع زئیف بوده و لحظه‌ای که هدف قرار گرفت در مسیری حرکت می‌کرد که در فاصله ۵/۵ کیلومتری مرزها قرار داشت و این بدان معناست که این خودرو در خطوط مقدم نبوده، بلکه در منطقه تحت پوشش موشک‌های کورنت قرار داشته است. این درحالی بودکه پیشتر صهیونیست گفته بودند هیچ‌گونه خمپاره‌ای به خودروهای نظامی آنها اصابت نکرده و هیچ سربازی از آنها کشته یا زخمی نشده است.
تبعات سیاسی
روز گذشته اعلام شد بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی سفر قریب‌الوقوع خود به هند را لغو کرده است. در همین رابطه دفتر نخست‌وزیری رژیم صهیونیستی مدعی شد به دلیل محدودیت‌های زمان‌بندی سفر نتانیاهو، این سفر درحال حاضر لغو شده است. این در حالی است که بسیاری از رسانه‌ها تنش‌های میان رژیم صهیونیستی و گروه‌های مقاومت در منطقه را عامل لغو سفر نتانیاهو به هند عنوان کرده‌اند. در یک خبر دیگر گفته شد ارتش اسرائیل مجبور به کنار گذاشتن سخنگوی خود شده است. براساس این گزارش، قرار است سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی در مراسمی در تاریخ ۱۵ سپتامبر تغییر کند.
اینها نشانه وضعیت شکننده بنیامین نتانیاهو در رژیم صهیونیستی است. او در حالی خود را برای برگزاری یک انتخابات زودهنگام آماده می‌کند که چندان امیدی به پیروزی ندارد، زیرا نظرسنجی‌های اخیر نشان داد رقبای نتانیاهو بر او پیشی گرفته‌اند و حمله اخیر مقاومت نیز شکست آتی او را قطعی کرده است. نتانیاهو امیدوار بود در آینده بتواند با آویگدور لیبرمن، رئیس حزب اسرائیل خانه ما ائتلاف کند، اما شکست اخیر نتانیاهو در برابر ضربه‌های مقاومت این شانس را نیز تقریبا از او گرفت. به همین دلیل نتانیاهو نه‌تنها در حملات اخیر خود دستاوردی نداشت، بلکه آنچه را از پیش داشت نیز تا حدود زیادی از دست داد.

حزب‌ا... آبروی امت اسلامی است

سید‌عبدالملک الحوثی، رهبر جنبش انصارا... یمن با اشاره به عملیات اخیر حزب‌ا... لبنان، حزب‌‌ا... را آبروی امت اسلامی در مبارزه با دشمن صهیونیست نامید.
به گزارش العالم، الحوثی در سخنرانی خود به مناسبت ماه محرم الحرام گفت: حزب‌ا... و مقاومت فلسطین خط مقدم نبرد در برابر تهدیدات صهیونیستی و سنگر مستحکم امت اسلامی است. وی ادامه داد: وجود مقاومت در فلسطین و لبنان از تهدید رژیم‌صهیونیستی کاسته و تمامی امت اسلامی باید قدر این مقاومت را بدانند. الحوثی با بیان این‌که «حزب‌ا... در نوک پیکان مقابله با تهدیدات رژیم صهیونیستی قرار دارد»، افزود:‌ مقاومت لبنان همچون حصار فولادی است که از امت اسلامی دفاع می‌کند. اگر قدرت مقاومت در لبنان و فلسطین نبود، یقینا واقعیت تحولات منطقه به گونه‌ای دیگر رقم می‌خورد.

علی باقری

بین‌الملل

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها