تولید محصول عاشورایی سخت‌تر از هر نوع محصول دیگر است، به‌خصوص در نحوه نگارش فیلمنامه. سختی کار آنجاست که اگر شما بخواهید به بطن حادثه عاشورا بپردازید چون مخاطب قصه‌تان را بارها شنیده باید از یک زاویه تازه به حادثه نگاه کنید.
کد خبر: ۱۲۲۶۵۹۴

اگر این زاویه دید و نقطه‌نظر تازه جذاب باشد و از ارزش‌های آن حماسه کم نکند و بلکه بر آن بیفزاید یقین بدانید که مخاطب هم ارتباط میگیرد. این اتفاق چطور می‌افتد؟ زمانی که خلاقیت نویسنده بالا باشد و بعدتر حین تولید هم تیم سازنده و بازیگرها با جان و دل متن را آداپته کنند.
ما آثار عاشورایی خوبی داشته‌ایم که برخی از آنها هرچقدر هم بازپخش می‌شوند باز ذره‌ای از جذابیت آنها کم نمی‌شود. دلیلش هم این است که در این‌گونه آثار ارزش متن نادیده گرفته نشده و سازندگان با متن قوی کار را پیش برده‌اند.
این‌که می‌گویند ماندگار شدن آثار عاشورایی با صرف هزینه بالا مرتبط است ابدا درست نیست. برای ارائه تصویری پیام عاشورا ابدا نباید اسراف کرد چون در شأن حماسه عاشورا نیست و باید حرمت عاشورا را حفظ کرد. برای تولید آثار عاشورایی غنی باید به اندازه هزینه کرد، نه آن قدر کم باشد که کفاف تولید را ندهد و نه آنقدر زیاد که حیف و میل شود. در تولید عاشورایی باید برآوردمان درست و دقیق باشد و بدانیم چه می‌خواهیم بکنیم و براساس برنامه‌ریزی مالی دقیق کار را کلید بزنیم و جلو برویم.
خودم تجربه کار در فضاهای عاشورایی را داشته‌ام و البته بیشتر در فضاهایی معاصر که به دنبال تبیین پیام عاشورا در زندگی روزمره هستند. یکی از شخصیت‌های عاشورایی‌ام ایفای نقش نانوایی بود که درست در روز عاشورا به شهادت می‌رسید و گره خوردن این شهادت با شهادت سیدالشهداء(ع) به لحاظ روحی واقعا تجربه‌ای دل‌انگیز را برایم رقم زد.

سینا رازانی

بازیگر

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها