اگر به فروشگاه‌های عرضه‌کننده تجهیزات الکترونیکی سر بزنید، ممکن است با انبوهی از هدفن‌های متنوع روبه‌رو شوید.
کد خبر: ۱۲۲۶۳۰۹

با این وجود، شاید با امتحان کردن کیفیت صدای خروجی، متوجه تفاوت میان آنها نشوید، اما ووجر اج (Woojer Edge) با همه اینها فرق دارد، زیرا از یک قابلیت اضافه برای انتقال بهتر صدا استفاده می‌کند. ووجر اج یک کمربند ویژه است که امواج صوتی را در قالب ارتعاش به بدن منتقل می‌کند. به این ترتیب، پوشیدن این کمربند کنار هدفن می‌تواند تجربه‌ای به مراتب جذاب‌تر داشته باشد. ووجر اج به‌ویژه می‌تواند برای فعالیت‌هایی مانند انجام بازی‌های ویدئویی یا عینک‌های واقعیت مجازی بسیار ارزشمند باشد. فرض کنید در حال انجام یک بازی جنگی هستید و انفجاری در موقعیت‌تان در بازی روی می‌دهد. با ووجر‌اج، تجربه‌ای مشابه حضور در صحنه واقعی انفجار را خواهید داشت! این گجت ۱۷۹ دلار قیمت دارد.

خنک‌کننده سریع نوشیدنی‌ها
فرض کنید در یک روز گرم تابستانی، چند مهمان سرزده دارید و می‌خواهید از آنها پذیرایی کنید. در فریزرتان یخ نگذاشته‌اید و آب خنک هم در دسترس ندارید. نگران نباشید؛ با اینوچیلر (InnoChiller) این مشکل قابل حل است. با این گجت به‌راحتی می‌توان بطری شیشه‌ای یا پلاستیکی یا قوطی فلزی نوشیدنی موردنظر را در آن قرار داد و سپس آن را در فریزر گذاشت.
اینوچیلر دارای یک فن است که فرآیند گردش هوا را تسریع کرده و به خنک‌شدن سریع‌تر محتوای موجود در آن کمک می‌کند. همچنین یک ظرف ویژه تولید یخ مکعبی هم با این وسیله عرضه می‌شود. این گجت، نمایشگری دارد که از روی آن می‌توان نوع محتوا (بطری، قوطی یا یخ‌ساز) را انتخاب کرد. پس از اتمام زمان لازم برای سرد کردن یا ایجاد یخ، بوق دستگاه به صدا درمی‌آید و کاربر از آماده بودن نوشیدنی یا یخ آگاه می‌شود.

میکروفنی برای همه فصول
اگر در زمینه تولید محتوای ویدئویی فعالیت داشته باشید، می‌دانید برای حالت‌های مختلف بهتر است از میکروفن ویژه همان حالت استفاده کرد. کیو میک (Q Mic) گجتی است که چند حالت مختلف را در اختیار کاربر قرار می‌دهد. سه حالت اصلی این گجت عبارتند از حالت ۳۶۰ درجه، حالت ۱۲۰ درجه و حالت حساس به صدا. حالت ۳۶۰ درجه برای فیلمبرداری در حالت‌های کلی کاربرد دارد. حالت ۱۲۰ درجه برای وقتی است که می‌خواهیم فقط صدای جلوی میکروفن (مثلا در مصاحبه با اجرای موسیقی) ضبط شود. حالت حساس به صدا نیز به صورتی است که می‌تواند ظریف‌ترین صداها نظیر ورق زدن کتاب یا برش میوه یا هر‌چیز دیگر را ضبط کند. کیو میک از طریق جک 5/3میلی‌متری صدا به دستگاه مورد نظر (گوشی هوشمند یا دوربین عکاسی) وصل می‌شود. همچنین امکان تغییر حالت ضبط در هر زمانی در میانه کار هم وجود دارد.

هم اسپیکر، هم هدفن
بووک (BUOQ) یک گجت دوکاره است که می‌توان از آن هم به‌عنوان هدفن و هم به‌عنوان اسپیکر بهره گرفت. نحوه جابه‌جایی بین این دو حالت نیز بسیار ساده است. اگر آن را به‌صورت معمولی روی گوش‌هایتان بگذارید، کارکرد هدفن را تجربه می‌کنید. اما اگر دو دایره پخش صدا را به اندازه ۱۸۰ درجه به بیرون بچرخانید، به اسپیکر تبدیل می‌شود و صدای موردنظر را بلندتر پخش خواهد کرد. بووک با بلوتوث نسخه ۵ کار می‌کند و بردی معادل ۱۵ متر دارد. با استفاده از تنظیم چرخشی روی بدنه این گجت می‌توان صدای موردنظر را پایین یا بالا برد. همچنین امکان دریافت تماس صوتی نیز با این گجت وجود دارد. باتری ۶۰۰ میلی‌آمپری بووک انرژی آن را تا ۱۱ ساعت در حالت اسپیکر و تا ۱۸ ساعت در حالت هدفن تامین می‌کند. این باتری همچنین به شارژ سریع مجهز است.

گجتی برای هوای تازه
اوربی ایر (Urbie Air) یک گجت چندکاره است که می‌تواند هوای تازه به خانه یا محل کارتان بیاورد. این گجت به‌عنوان رطوبت‌گیر هوا در روزهایی که هوا شرجی است، بسیار کاربرد دارد. اوربی ایر همچنین یک گلدان هوشمند است که می‌تواند از گیاه موردنظر به‌خوبی محافظت کند. این گجت، رطوبت هوا را گرفته و سپس از آن برای آبیاری گیاه موجود استفاده می‌کند. همچنین حسگرهای موجود در اوربی ایر نیز میزان رطوبت خاک را اندازه‌گیری کرده و آبیاری آن را به‌خوبی مدیریت می‌کند. سومین کارکرد این گجت نیز تصفیه هواست. این دستگاه، انواع گردوغبار و نیز مواد آلرژی‌زای موجود در هوا را گرفته و وارد خاک می‌کند. اوربی ایر همچنین دارای لامپ ال‌ای‌دی با رنگ‌های متنوع است که از آن می‌توان برای جذابیت بیشتر استفاده کرد. کاربر همچنین با نرم‌افزار ویژه می‌تواند عملکرد این گجت را کنترل کند.

مترجم همراه
در دنیایی که تعاملات بین‌المللی در آن روز به روز بیشتر می‌شود، ارتباط با افراد با ملیت‌ها و زبان‌های مختلف نیز اهمیت بیشتری می‌یابد. مای‌ویس (MyVoice) یک گجت کاربردی است که امکان ترجمه همزمان ۷۵ زبان مختلف را به یکدیگر فراهم می‌کند. براساس اعلام شرکت سازنده، دقت ترجمه صورت گرفته توسط مای‌ویس ۹۷ درصد است. این گجت که تقریبا به اندازه یک تلفن همراه معمولی است، از قابلیت نصب سیمکارت نسل ۴ برخوردار است و در نتیجه، علاوه بر شبکه وای‌فای می‌توان با اینترنت همراه نیز از آن استفاده کرد. برای استفاده از آن کافی است دکمه اصلی روی دستگاه را فشار دهید و صحبت کنید تا جمله گفته شده به زبان موردنظر ترجمه و به‌صورت صوتی گفته شود. مای‌ویس دو میکروفن برای کاهش نویز و افزایش دقت ورودی خود دارد. همچنین از آن می‌توان به‌عنوان‌هات‌اسپات برای کاربردهای دیگر بهره گرفت.

گوشی به جای سوئیچ خودرو
کیتو (Keto) یک گجت جدید است که به کمک آن دیگر نیازی به استفاده از سوئیچ خودرو نخواهید داشت. نصب کیتو ساده است و برای این کار اصلا نیازی به مراجعه به مکانیک ندارید. پس از نصب سخت‌افزار کیتو روی خودرو، کافی است نرم‌افزار آن را نیز روی گوشی هوشمندتان نصب کنید. با کمک این نرم‌افزار می‌توانید درِ اصلی و نیز درِ صندوق عقب را باز کنید. همچنین روشن‌کردن خودرو با دکمه، فقط در حالتی که گوشی داخل خودرو باشد، امکان‌پذیر است. یکی دیگر از قابلیت‌های جالب کیتو، امکان به اشتراک‌گذاری آن با دیگران است. به‌این‌ترتیب می‌توانید به هر کاربر دیگری که این نرم‌افزار را روی گوشی خود نصب دارد، اجازه استفاده از خودرویتان را بدهید. امکان تعیین محدودیت زمانی استفاده و نیز تغییر آن از دیگر قابلیت‌های کیتو به شمار می‌رود. کیتو تا پاییز امسال به بازار عرضه می‌شود.

صالح سپهری‌فر

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها