لذت گذراندن یک شب در اقامتگاهی سنتی به صورت کف خواب با بوی آتش و نان تازه کنار یک پنجره چوبی، همان‌قدر که برای خیلی از گردشگران داخلی جذابیت دارد، محبوب گردشگران خارجی هم هست.
کد خبر: ۱۲۲۶۰۶۱

موضوعی که مورد توجه مدیر اقامتگاه‌های بومگردی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری خراسان قرار گرفته است.
حامد مهدوی درباره میزان استقبال گردشگران خارجی از اقامتگاه‌های بومگردی استانش می‌گوید: استقبال گردشگران اروپایی خیلی زیاد شده و اقامتگاه‌ها پشت سر هم رزرو می‌شوند.
منطقه کاشمر، منطقه‌ای است که مسیر دوچرخه‌سواران اروپایی است و اکثرا همه علاقه‌مند به اقامتگاه‌های بومگردی‌اند و طبق آمارهای موجود اقامتگاه‌های بومگردی برای اروپایی‌ها و اعراب از هتل‌ها بیشتر جاذبه دارد.
به گفته مهدوی، قبل از این حدود 25 اقامتگاه بوم گردی در استان خراسان رضوی فعال بود اما در یک سال اخیر با توجه به استقبال گردشگران، این آمار به 58 عدد رسیده و به عبارتی با رشد 140 درصدی در صدور مجوزها و پروانه بهره‌برداری اقامتگاه‌های بومگردی، رونق خوبی در این عرصه از گردشگری کشورمان مشاهده می‌شود.
مدیر اقامتگاه‌های بومگردی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی با اشاره به تاکید رئیس‌جمهور مبنی بر این که بانک‌ها در زمینه ارائه تسهیلات و مشوق‌ها به کسانی که مایل به فعالیت در زمینه اقامتگاه‌های بومگردی هستند همکاری کنند، می‌افزاید: ارائه این تسهیلات تا سال گذشته خیلی عالی بوده و امسال هم ان‌شاءا... همین‌طور است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها