وظیفه رسانه‌های دولتی و نیمه‌دولتی باید مشارکت دادن شعور جمعی مردم و نظرات مردم برای پیدا کردن راه و چاه و گذشتن از خم و چم مشکلات اجتماعی و خانوادگی باشد نه دامن زدن به رقابت‌های جناحی که هیچ سودی در حل مشکلات اساسی زندگی مردمان ندارد، ولی آنچه این روزها می‌بینیم کاملا خلاف این رویه است چون رسانه‌های خصوصی چون باید با تکیه بر اقبال مردم به جلب مشتری دست بزنند زودتر از رسانه‌های دولتی به سمت طرح مسائل مردم می‌روند، ولی رسانه‌های دولتی و نیمه‌دولتی چون وابسته به بودجه‌های دولتی هستند تا می‌توانند سعی می‌کنند مشکلات دستگاه‌های دولتی را بپوشانند.
کد خبر: ۱۲۲۵۵۲۲

رسانه ملی در این سال‌ها سعی زیادی کرده این قاعده را به هم بزند و به سمت مردم بیاید چون واقعا در رقابت با رسانه‌های کثیر دیگر، به جلب اعتماد مخاطب نیاز دارد. با این حال برخی اتفاقات و آن هم عجول بودن برخی مدیران سد راه رسانه ملی است. مدیران ما عادت کرده‌اند جز تحسین نشنوند و اگر برنامه‌ای ولو به طنز آنها را به چالش بکشد فوری عصبانی می‌شوند و دستور می‌دهند حمایت از رسانه ملی قطع شود. این نگاه، نتیجه‌ای ندارد جز افزایش مشکلات مردم و عدم حل شدن آنها.
با این حال رسانه ملی نباید کم بیاورد و باید هدفش در جلب نظر مخاطبان را ادامه دهد. در سریال‌های تلویزیونی باید اصالت‌بخشی‌مان به کار باشد یعنی باید تا می‌توانیم درددل مردم را بگوییم و شرایطی را فراهم آوریم که این اقبال مخاطبان باشد که اسباب افزایش اعتبار رسانه ملی را موجب شود. رسانه‌ای که نزد مخاطب اعتبار داشته باشد یقینا می‌تواند با جلب آگهی‌های بیشتر، خلأ مالی خود را جبران کند و در بلندمدت نیازی نداشته باشد به این‌که مدام با تهدیدات دولتی مبنی بر قطع بودجه مواجه شود. گام اول احترام به مخاطبان هم فاکتور گرفتن رقابت جناحی و نقد بی‌پرده آنهایی است که با فسادهای خود مشکلات فراوان اقتصادی-اجتماعی را برای مردم ایجاد کرده‌اند. صاحبان سرمایه‌های نجومی نباید از زیر تیغ انتقاد رسانه ملی رهایی پیدا کنند، بلکه باید به شدیدترین شکل در سریال‌های تلویزیونی نقد شوند تا جایی که این نقدها به پاسخگویی آنهایی که مسبب رانتخواری این جماعت شده‌اند منجر شود. واقعیت امروز جامعه ما تنفر مردم از رانتخواران است و رسانه ملی تا جایی که می‌تواند باید رانتخواران را نقد کند. نیاز داریم سریال‌هایی ساخته شود که خیلی دقیق چگونگی رشد رانتخواری در کشور را شرح دهد تا آن مدیران پاکدستی که می‌خواهند با این رانتخواری‌ها مقابله کنند بهترین روش را در این مسیر به کار گیرند.


جهانگیر الماسی

بازیگر

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها