متاسفانه مدت‌هاست حین زندگی روزمره در سطح شهر صحنه‌های بسیار بدی را می‌بینیم که هر کدام از آنها می‌تواند زمینه‌ساز تولید یک سریال تراژیک باشد. شما در نظر بگیرید چه شغل‌های کاذبی که در پیاده‌روها رواج نیافته و هرکدام از آنها می‌تواند زمینه شکل‌گیری یک سناریو و درنهایت تولید سریال جذاب شود؛ دیدن دختربچه‌ها و پسربچه‌هایی که برای تهیه روزی‌شان تا کمر در سطل زباله‌ها فرومی‌روند یا آویزان ملت می‌شوند بلکه یک آدامس یا دستمال کاغذی بفروشند یا به مردم التماس می‌کنند که با وزن کردن خودشان چند ریال به آنها بدهند.
کد خبر: ۱۲۲۵۰۴۶

دیدن این صحنه‌ها که تصویری تمام و کمال از بدنه جامعه ارائه می‌دهد حقیقتا دلخراش است و دل هر‌انسانی را به درد می‌آورد و این ابدا و مطلقا شایسته جامعه ما، با این فرهنگ قوی، نیست و لیاقت ما بسیار بیشتر از این است.
برای حل این مشکلات قطعا باید به کارکرد فرهنگی مجموعه‌های تلویزیونی رجوع کنیم. چه اشکالی دارد سریال‌هایی بسازیم تا این مشکلات را نمایش دهد و مورد توجه مسؤولان قرار گیرد بلکه برای حل مشکلات چاره‌ای بیندیشند؟
اگر حال ساخت مجموعه‌های نمایشی با محوریت زندگی این طبقات اجتماعی ندارند تا می‌توانند مستندهای جذاب درباره اینها بسازند یا از تولیدکنندگان برنامه‌های گفت‌وگومحور بخواهند به بهانه‌های مختلف گریزی بزنند به زندگی اینها.
نباید اجازه داد دردهای اقتصادی، کودکان این سرزمین را به دستفروشی و تکدیگری بکشاند و صدالبته که هم تلویزیون و هم رادیو باید در این زمینه‌ها محصولات راهبردی ثمربخش تولید کنند.
سریال‌های تلویزیونی که نباید فقط جای آدم‌های شیک و مرفه یا آدم‌های فقیر بی‌هویت باشد. اتفاقا رسوخ فقر در طبقه متوسط است که باید در سریال‌ها کالبدشکافی شود. در نمایش‌های رادیویی هم بد نیست به چنین مضامینی ورود کنند.

محمد شیری

بازیگر

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها