گزارش جام‌جم از جزئیات سریال جدید جلیل سامان

«زیرخاکی» اما تازه!

از قدیم الایام تا امروز در بین همه برنامه‌های مختلف، تلویزیون بوده و سریال هایش؛ مجموعه‌هایی که در هر زمان با داستان‌ها و فضاهای مختلفی شکل می‌گیرند و روانه آنتن می‌شوند تا بتوانند برای مدتی ما و شما را سرگرم کنند. این روزها هم کارهای زیادی در حال تولید هستند؛ از تاریخی و درام‌های جدی گرفته تا مجموعه‌های طنز و مفرح. در ادامه این جریان، جلیل سامان هم مدتی است که دست به کار شده و قرار است با سریال تازه‌ای بازهم وارد میدان شود. او که پیش از این هم کارهای مختلفی که اغلب‌شان به تاریخ انقلاب برمی‌گشتند را روی آنتن شبکه‌های سیما برده بود، این‌بار هم در همان فضا اما در بستر خیلی متفاوت‌تری نسبت به قبل سراغ این موضوع رفته است. «زیرخاکی» عنوان تازه‌ترین سریال این کارگردان بعد از «نفس» است که دوسال پیش از شبکه سه پخش شد، است؛ مجموعه‌ای که نگارش آن را هم خود سامان به‌عهده دارد و هنوز مایل نیست داستان آن به این زودی‌ها افشا شود. رضا نصیری نیا نیز که تهیه کنندگی زیرخاکی را عهده دار شده که در سریال نفس کنار سامان بود.
کد خبر: ۱۲۲۴۲۸۱

داستان و بازیگران
بعد از پشت سرگذاشتن نگارش و پیش تولیدی که در سکوت خبری گذشت، زیرخاکی قرار است امروز در شهرک دفاع مقدس کلید بخورد. بعد از این محل هم ادامه تصویربرداری در شهرک غزالی انجام می‌شود؛ دو مکانی که هر چه بیشتر به بستر تاریخی سریال دامن می‌زنند و آن‌طور که خبرنگار ما پیگیری کرده است، این سریال تا 80 لوکیشن هم خواهد داشت، مثل شهرک دانشگاه، میدان شوش، فخر ایران و... . این سریال پربازیگر هم هست و نزدیک صدنقش در آن خواهیم دید!
اما داستان این سریال از چه قرار است؟ بعد از کارهای اخیر سامان نمی‌شود که اسم او بیاید و یاد تاریخ انقلاب نیفتیم، این بار نیز قصه به همان زمان برمی گردد با این تفاوت که دیگر یک درام پیچیده و غم انگیز را نمی‌بینیم و قرار است با سریال مفرحی روبه رو شویم که در دوفصل و 25قسمت ساخته می‌شود. آن‌طور که از این تقسیم بندی فصلی، مکان‌ها و عکس‌های تست گریم پیداست، به نظر می‌رسد که بخشی از داستان در یکی از این فصل‌ها در مقطعی از دهه 50 می‌گذرد و بعد هم ماجراها ادامه پیدا می‌کند و بقیه داستان در زمان انقلاب و ادامه آن رقم می‌خورد. در مورد گروه بازیگران این سریال هم اسم‌های آشنایی به چشم می‌خورد که در سریال قبلی سامان هم حضور داشتند. پژمان جمشیدی، ژاله صامتی، هادی حجازی‌فر، گوهر خیراندیش، نادر فلاح، امید روحانی و اصغر نقی‌زاده هم از دیگر بازیگران آن هستند.

باز هم پژمان
پژمان جمشیدی که در تلویزیون به واسطه سریال های«دیوار به دیوار» و «پژمان» به‌عنوان بازیگر طنز شناخته شده است، در سریال نفس با نقشی هر چند کوتاه این تابو را شکست و در نقشی کاملا جدی جلوی دوربین جلیل سامان رفت.
او که در زیرخاکی برای دومین‌بار با این گروه همراه شده و قبل‌تر هم از علاقه‌اش به همکاری با جلیل سامان گفته بود، این بار قرار است نقش اصلی را در این سریال را ایفا کند.
«سال‌های ابری» و «دیوار به دیوار2» هم از دیگر سریال‌هایی است که او در آن حضور داشته. جمشیدی بعد از نفس مدت‌ها بود که دیگر در تلویزیون حضور نداشت و بیشتر تمرکزش را روی سینما و تئاتر گذاشته بود و حالا با این سریال قرار است بازهم پایش به جعبه جادویی باز شود.

از نفس تا زیرخاکی
«ارمغان تاریکی»، «پروانه» و «نفس» چند سریال اخیر جلیل سامان هستند. مجموعه‌هایی که همه آنها داستانی را در قبل، حین و بعد از انقلاب روایت می‌کنند و به همین دلیل است که عنوان مفرح برای سریال زیرخاکی باعث می‌شود تا گوش‌ها تیز شود و این سوال که قرار است چه اتفاقی بیفتد، ایجاد شود. انتخاب جمشیدی به‌عنوان نقش اصلی زیرخاکی توسط سامان هم به احتمال زیاد به‌دنبال کمک برای رسیدن به همان فضای مفرح اتفاق افتاده و باید دید که جمشیدی این بار قرار است چطور از عهده نقشش برآید.
در کنار اینها بد نیست یادی هم از سریال نفس کنیم، مجموعه‌ای که داستانش درباره منافقین و دختری است که با یکی از اعضای این سازمان آشنا می‌شود. این سریال در زمانی که روی آنتن رفت، با پایان بازی خاتمه یافت که باعث شد تا خبرهایی برای ساخت فصل بعدی آن منتشر شود، با این حال هنوز این اتفاق نیفتاده و عاقبت ناهید قصه هم معلوم نشد.

خانم شیرازی پرکار
حضور گوهر خیراندیش هم در این سریال از انتخاب‌هایی محسوب می‌شود که نقطه قوتی برای ایجاد همان فضای متفاوت است. خیراندیش از آن بازیگرانی است که تجربه انواع نقش‌ها را در کارنامه کاری‌اش دارد. آخرین حضور تلویزیونی او با سریال دیوار به دیوار2 بود که در قالب طنز روی آنتن رفت و خیراندیش هم در آن مبسوط هنرنمایی کرد، به همین دلیل هم است که می‌توان انتظار داشت تا حضور او در کنار جمشیدی و بقیه بازیگران، فضای متفاوتی را برای این سریال شکل دهد. علاوه بر زیرخاکی، خیراندیش این روزها مشغول سریال فلورا سام شده که با عنوان «مرضیه» قرار است در محرم پخش شود.

خانم بازیگر تلویزیون، سینما و تئاتر
ژاله صامتی یکی دیگر از بازیگران سریال زیرخاکی است. او هم پیش از این مجموعه در نفس با جلیل سامان و رضا نصیری‌نیا همکاری داشته است. با نگاهی به کارنامه صامتی می‌شود فهمید که به‌راحتی از پس هر نقشی چه طنز و چه جدی بر می‌آید. او در سریال نفس با اسم عالیه حضور داشت و با آن مجموعه بعد از 14 سال به تلویزیون برگشت. زیرخاکی هم بعد از مدت‌ها، سریال دیگری است که باعث شد تا بازهم صامتی را در این قاب ببینیم. «آژانس شیشه‌ای» و «کارآگاه شمسی» از سریال‌های قدیمی‌ بوده که او در آنها حضور داشته است.

و اما بقیه ...
در ادامه هم در جمع بازیگران زیرخاکی، به ترتیب سن، امید روحانی، اصغر نقی‌زاده و نادر فلاح حضور دارند.روحانی که کارنامه سینمایی‌‌اش نسبت به تلویزیون سنگینی می‌کند، در کارهایی چون «ساختمان پزشکان»، «زمانه» و... حضور داشته است. او برای اولین‌بار است که با سامان همکاری می‌کند و آثاری که در کارنامه‌اش دارد نشان می‌دهد که او هم در این فضای مفرح با بازی‌ای که در عین جدیت خنده را بر روی لب‌ها می‌نشاند، قرار است نقش به سزایی داشته باشد. اصغر نقی‌زاده هم جزو بازیگرانی است که نامش به فیلم‌ها و سریال‌های جنگی گره خورده است. «معراجی‌ها» و «وضعیت سفید» هم جزو آخرین کارهای تلویزیونی او است. نادر فلاح نیز یکی دیگر از بازیگران زیرخاکی است که او هم کارهای مختلفی از طنز گرفته تا درام‌های تلخ را در کارنامه‌اش دارد. «عقیق»، «سرزمین کهن» و «ششمین نفر» تازه‌ترین کارهای تلویزیونی‌ بوده که فلاح در آنها حضور داشته است.

فاطمه شهدوست

رسانه

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها