نذری بدهید؛ این مهم‌ترین توصیه اهل بیت(ع) در روز عید غدیر است. آن‌قدر که امام صادق(ع) می‌فرمایند: «غذا دادن به یک مؤمن در روز عید غدیر ثواب اطعام یک میلیون پیامبر و صدیق و در راس آنها خود ائمه معصومین و یک میلیون شهید و در راس آنها حضرت عباس و شهدای کربلا و یک میلیون فرد صالح در حرم خداوند را دارد.»
کد خبر: ۱۲۲۳۹۹۸

تبریک بگویید و عید را بزرگ برگزار کنید؛ در این باره حضرت ثامن‌الائمه(عج) فرموده‌اند: «غدیر روز تبریک و تهنیت است. غدیر روز تبسم هنگام ملاقات اهل ایمان است، هرکس روز عید غدیر به روی برادر دینی‌اش تبسم نماید، خداوند در قیامت با مهربانی به او نظر می‌کند و هزار حاجتش را روا و چهره‌اش را زیبا و درخشنده و خرم گرداند.»
روزه بگیرید؛ کسی از امام‌صادق(ع) پرسید: «در روز عید غدیر چه باید کرد؟ امام صادق(ع) فرمودند: روزه بگیر، زیاد صلوات بفرست و از ستمگران و منکران حق اهل بیت(ع) بیزاری بجو.
روزه عید غدیر در هر سال نزد خدای عز و جل، برابر با صد حج و صد عمره پذیرفته شده است.»
صله رحم کنید؛ دید و بازدید با نزدیکان و خویشاوند و تبریک عید بسیار توصیه شده است و حدیثی از امام رضا(ع) در این‌باره هست که می‌فرماید: «هر کس روز عید غدیر به دیدار مومنی رود، خدا 70 نور به قبرش وارد نماید و قبر او را توسعه دهد و هر روز 70 هزار فرشته به زیارت قبرش روند و او را به بهشت بشارت دهند.»
خودتان را بیارایید؛ در این‌باره هم امام رضا(ع) می‌فرماید: «غدیر روز تزیین و آراستن است. هرکس برای روز غدیر خویش را بیاراید و زینت نماید، خدا همه گناهانش را از کوچک و بزرگ، بیامرزد و فرشتگانی را برانگیزد که کارهای نیک او را ثبت نمایند و درجات او را بالا برند تا غدیر سال آینده؛ پس اگر بمیرد شهید از دنیا رفته واگر زنده بماند، زندگی سعادتمندانه و همراه خوشبختی داشته باشد.»
به زیارت امیرالمومنین بروید؛ این شاید اصلی‌ترین سنتی است که اگر هرکسی بتواند آن را به جا بیاورد، غدیر را به بهترین شکل ممکن گذرانده است.
امام رضا(ع) در این باره هم می‌فرماید: «هر جا باشی روز غدیر خود را به مرقد امیرالمومنین(ع) برسان که خداوند برای هر مرد و زن با ایمان و مسلمان، گناه 60 سال را می‌آمرزد و دو برابر آنچه در ماه مبارک رمضان، شب قدر و شب عید فطر از آتش آزاد کرده، در عید غدیر آزاد می‌کند.»

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها