ساخت مجموعه‌های تلویزیونی از روی آثار سینمایی همچنان داغ است؛ ارباب حلقه‌ها و جان ویک، جدیدترین نمونه این بازسازی‌ها هستند

سینمای خانگی!

برنامه‌سازان تلویزیونی به روی خودشان نمی‌آورند و شاید حاضر به اعتراف نباشند. اما تمام شواهد حکایت از آن می‌کند که تهیه‌کنندگان و شبکه‌های بزرگ تلویزیونی، علاقه بسیار زیادی به تولید نسخه‌های تلویزیونی فیلم‌های موفق و پربیننده سینمایی دارند. این روزها تعداد خبرهایی که حکایت از تلویزیونی شدن فیلم‌های مشهور سینمایی می‌کند، رو به افزایش است. چنین به نظر می‌رسد که برنامه‌سازان تلویزیون متوجه علاقه و اشتیاق زیاد تماشاگران به برخی فیلم‌های موفق و پول‌ساز شده و برای این‌که از دور رقابت‌ها عقب نمانند، آنها و شخصیت‌هایشان را به شرکت در مجموعه‌های تلویزیونی دعوت می‌کنند. از سوی دیگر، اهل فن می‌گویند این اقدام برنامه‌سازان و شبکه‌های تلویزیونی پاسخی به اقدام صنعت سینما در سینمایی کردن تولیدات پربیننده تلویزیونی است! از آنجا که یک ضرب‌المثل معروف می‌گوید جواب ‌های، هوی است، پس تلویزیونی‌ها هم می‌توانند گاهی اوقات ناخنکی به محصولات موفق سینمایی بزنند!
کد خبر: ۱۲۲۲۸۹۷

به نوشته نشریه هالیوود ریپورتر، هم‌اکنون مجموعه‌های بیشتری در دستور کار برنامه‌سازان تلویزیون قرار گرفته که در اصل، فیلم‌های سینمایی موفق و پول‌سازی بوده‌اند. نکته جالب این‌که در بین این کارهای جدید نام‌های مشهور به چشم می‌خورد. به عنوان مثال، می‌توان از «ارباب حلقه‌ها» اسم برد. نسخه سینمایی ارباب حلقه‌ها که در سه قسمت و توسط پیتر‌جکسن کارگردانی شد، حالا داستانش را در صفحه کوچک تلویزیون تعریف می‌کند. البته برنامه‌سازان تلویزیون به این واقعیت اشاره می‌کنند که داستان ارباب حلقه‌ها قبل از این‌که سینمایی شود، یک مجموعه انیمیشنی تلویزیونی بوده است.
پیش‌درآمدی بر داستان نسخه سینمایی
ارباب حلقه‌های جدید تلویزیون را شبکه آمازون تولید می‌کند. داستان این مجموعه در دورانی قبل از شروع داستان دو نسخه سینمایی ارباب حلقه‌ها و «هابیت» اتفاق می‌افتد. به این ترتیب، نمی‌توان گفت این مجموعه نسخه دوباره‌سازی شده تریلوژی سینمایی پیتر جکسن است. تیم دو نفره دی‌جی پاین و پاتریک مک‌کی، فیلمنامه مجموعه را نوشته‌اند. دو قسمت اول و دوم این درام تاریخی دوره‌ای را جی آ بایونا کارگردانی می‌کند و هنوز معلوم نیست این مجموعه در چند فصل و اپیزود تهیه خواهد شد. اما قرار است به نوعی جای خالی «بازی تاج و تخت» را در بین تماشاگران تلویزیون پر کند. اورلاندو بلوم، یکی از بازیگران اصلی نسخه سینمایی ارباب حلقه‌ها برای حضور در نسخه جدید اعلام آمادگی کرده است. اما ترکیب بازیگران مجموعه هنوز مشخص نشده است. با وجود این، شنیده می‌شود مارکلا کاواناگ ستاره استرالیایی در نقش شخصیتی به نام تایرا در مجموعه ظاهر خواهد شد. این شخصیت در داستان جی آر آر تالکین حضور نداشته و یک شخصیت تازه‌وارد به شمار می‌آید.
باور کردنی نیست، اما حقیقت دارد
اما چه کسی می‌تواند باور کند «جان ویک» هم راهی تلویزیون می‌شود؟ سه قسمت سینمایی این درام دلهره‌آور انتقام‌جویانه، با استقبال بالای تماشاگران روبه‌رو شده و حتی قرار است تولید قسمت چهارم آن هم آغاز شود. با این حال، بحث تولید جان ویک تلویزیونی بسیار جدی است و به‌زودی کلید فیلمبرداری‌اش زده می‌شود. تهیه‌کنندگان مجموعه گفته‌اند داستان آن به دورانی قبل از شروع داستان قسمت اول نسخه سینمایی برمی‌گردد. به این ترتیب، این مجموعه پیش‌درآمدی بر ماجراهای نسخه سینمایی خواهد بود. نام مجموعه هم متفاوت از نام نسخه سینمایی است و تماشاگران آن را با نام «کانتیننتال» خواهند شناخت.
شبکه استارز که مجموعه را تولید می‌کند، توضیح چندانی درباره آن نداده است. برای همین پرسش‌های بی‌جواب زیادی وجود دارد. به عنوان مثال، آیا کیانو ریوز با داستان این مجموعه همراه است و در آن بازی می‌کند؟ اصلا آیا شخصیت جان ویک نقشی در ماجراهای داستان دارد؟ اگر چنین است، این نقش و حضور چقدر خواهد بود؟ آیا سازندگان نسخه سینمایی با عوامل تولید نسخه تلویزیونی همکاری خواهند داشت؟ این پرسش‌ها و پرسش‌های دیگری که در این رابطه مطرح است، باعث شده تا هاله‌ای از ابهام دور مجموعه تلویزیونی کانتیننتال پیچیده شود.
تلویزیونی‌ها هم می‌دانند!
«می دانم تابستان قبل چه کردید» درام ترسناک و پررمز و رازی بود که سال 1997 مورد توجه تماشاگران سینما قرار گرفت. جنیفر لاو هویت، سارا میشل گلر، فردی پرینز جونیور و رایان فیلیپ بازیگران این درام نوجوانانه دلهره‌آور بودند. حالا جیمز ون سازنده اکشن ابرقهرمانانه پرفروش «آکوامن» قرار است نسخه تلویزیونی می‌دانم تابستان قبل چه کردید را برای شبکه آمازون بسازد. البته از سال 2014 بحث تولید این مجموعه در جریان بوده است. اما هیچ وقت این بحث‌ها جدی نشد و رنگ واقعیت به خود نگرفت. نسخه تلویزیونی به دنبال احیای داستان نسخه سینمایی است. شای هاتن که از نویسندگان جان ویک 3 بوده برای نگارش فیلمنامه نسخه تلویزیونی می‌دانم تابستان قبل چه کردید، انتخاب شده است. اطلاعات بیشتری در ارتباط با نسخه احیا شده این مجموعه در دست نیست. اما سازندگان آن با اطمینان می‌گویند هیچ یک از بازیگران نسخه سینمایی در نسخه در دست تولید آنها بازی نخواهند داشت.

کیکاووس زیاری

جام‌جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها