کرمان صاحب طرح جامع گردشگری می‌شود

کرمان، استان تاریخی و پرجاذبه‌ای است؛ از جاذبه‌های طبیعی (کویری و غیرکویری)، گرفته تا بناها و آثار تاریخی و فرهنگی که کم نیستند، و مثالش ارگ جهانی بم و باغ شاهزاده ماهان. اما همه این سرمایه‌های بی نظیر نتوانسته آنچنان که باید توجه گردشگران را به این استان جلب کند، شاید برای همین سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان کرمان گفته تحقق اهداف گردشگری کرمان منوط به تهیه و تدوین طرح جامع گردشگری است.
کد خبر: ۱۲۲۲۷۸۰

فریدون فعالی این را در نشست خبری به مناسبت روز خبرنگار مطرح و تصریح کرده: باید در طرح جامع گردشگری، بازارهای هدف را تعریف کنیم تا کرمان به مقصد گردشگری تبدیل شود.
وی بعد از این که اشاره به راه‌اندازی ستاد دائمی تسهیلات سفر در هفته‌های اخیر کرد و گفت این ستاد قرار است برای طول سال جهت ساماندهی سفرها برنامه‌ریزی کند، افزود: لازم است برای جذب گردشگران خارجی هم برنامه‌ریزی کرد، در حال حاضر و در سه ماهه نخست امسال هم ۱۲ هزار گردشگر خارجی وارد استان شده‌اند که حاکی از رشد ورود گردشگران خارجی به کرمان است.
این مسؤول یادآور شد: ظرفیت‌های بسیار خوبی در این استان وجود دارد و سعی داریم با برنامه عملیاتی توسط مشاوران اتفاقات خوبی رقم بخورد.
فعالی مرمت و ساماندهی باغ موزه هرندی شهر کرمان، خانه اوشیدری، بازار قلعه محمود و باغ شاهزاده، تملک و آزادسازی حریم قلعه اردشیر و قلعه دختر و همچنین آموزش فعالان صنایع‌دستی را از اولویت‌های میراث فرهنگی کرمان اعلام کرد و گفت فضاهای تاریخی استان برای تبدیل به فضای گردشگری و تجاری واگذار می‌شود و سازمان میراث فرهنگی تسهیلات ۵۰ درصد مرمت پروژه را به صورت بلاعوض پرداخت می‌کند.
وی با بیان اینکه ۴۰ درصد ظرفیت هتل‌های کرمان اشغال شده است، تاکید کرد که باید هتل‌ها به‌روز‌رسانی شوند و خدمات جانبی ارائه کنند تا توجیه اقتصادی پیدا کنند و مسافرانشان بیشتر شود. به گفته وی آیین‌ها و جشنواره‌های مختلفی در استان برگزار می‌شود که باید متناسب با آنها برنامه‌ریزی کرد تا ماندگاری گردشگران افزایش پیدا کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها