برادر رهبر انصارا... شهید شد

شبکه المسیره یمن از ترور ابراهیم بدرالدین الحوثی، برادر رهبر جنبش انصارا... خبر داد. این جنبش می‌گوید حداکثر تلاش خود را خواهد کرد تا انتقام خون او را از متجاوزان بگیرد.
کد خبر: ۱۲۲۲۴۴۰

روز گذشته وزارت کشور یمن در بیانیه‌ای اعلام کرد، ابراهیم بدرالدین الحوثی به دست ایادی فریبکار وابسته به ائتلاف متجاوز آمریکایی، اسرائیلی و سعودی ترور شده است. این نهاد به عبدالملک بدرالدین الحوثی، رهبر جنبش انصارا... و به ملت یمن تسلیت گفت. ابراهیم بدرالدین حوثی، از فرماندهان اصلی جنبش انصارا... بود و تاکنون در بسیاری از نبردها، از جمله ورود به شهر صنعا حضور موثر داشت. وی متولد ۱۹۷۸ (۴۱ ساله) در حومه شهر صعده در شمال یمن بود. او در جریان درگیری با شبه نظامیان دولت منصور هادی در صنعا،
۲۱ سپتامبر ۲۰۱۵ نقش فرماندهی را به عهده داشت که به فرار منصور هادی به عدن و سپس به عربستان سعودی منجر شد. این فرمانده شهید همچنین در جریان حملات و جنگ‌های نامنظم در مرز عربستان حضور فعالی داشت. خبر شهادت ابراهیم بدرالدین الحوثی پیش از این نیز در ۳۰ نوامبر ۲۰۱۵ منتشر شده بود که از سوی خود او تکذیب شد. وی در آن زمان گفته بود «شهادت بالاترین آرزوی من است.»
در یک رخداد دیگر اعلام شد بر اثر حمله جنگنده‌های ائتلاف آمریکایی ـ عربی به استان الحدیده یمن هشت نفر کشته و زخمی شده‌اند. به گزارش شبکه المسیره یمن، جنگنده‌های ائتلاف سعودی بامداد دیروز یک منزل مسکونی را در خیابان غزه شهر الحالی استان الحدیده بمباران کردند. در این حمله هوایی سه زن و یک کودک کشته و چهار نفر دیگر از جمله دو کودک زخمی شدند. ارتش یمن نیز در مقابل این تجاوزات اعلام کرد پهپادهای انتحاری این کشور با انجام دو حمله، فرودگاه بین‌المللی أبها عربستان سعودی را هدف قرار دادند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها