گفت‌وگو با احسان حدادی پس از بازگشت به ایران

آرامش تا المپیک!

رکورددار پرتاب دیسک آسیا و دارنده مدال نقره المپیک که چند هفته‌ای را در چین تمرین کرده بود حالا تمریناتش را در ایران دنبال می‌کند. البته طبق هماهنگی‌هایی که انجام شده قرار است احسان هفته آینده هم راهی فنلاند شود تا یک ماه در این کشور تمرین کند. حدادی می‌گوید انگیزه‌هایش برای المپیک زیاد است و او می‌تواند کارهای بزرگی را انجام دهد.
کد خبر: ۱۲۲۲۴۲۰

یکی دو روز پیش بود که دیداری با وزیر ورزش و رئیس کمیته ملی المپیک داشتی.
دیدار با صالحی‌امیری در محل تمرین نبود. در دفتر ایشان بود. جلسه خوبی هم بود. دکتر صالحی‌امیری در این مدتی که آمده حمایت‌های خوبی از همه ورزشکاران کرده است. به‌خصوص از دوومیدانی و شخص احسان حدادی. خدا را شکر که من هم جواب محبت‌های ایشان را با کسب سهمیه المپیک دادم.
وزیر ورزش و جوانان چطور؟
خب این را می‌دانم که ایشان قطعا روی مدال من در المپیک حساب می‌کنند. این‌که آمدند تمرین بنده را دیدند اتفاق خوبی بود. خدا را شکر می‌کنم که وزیر روی دوومیدانی و پرتاب دیسک حساب ویژه‌ای می‌کند و به من می‌ گوید: «مدال طلای المپیک بگیر.»
خواسته‌ای از آنها نداشتی؟
ببینید، کسب سهمیه المپیک 20 درصد راه کسب یک مدال است. من از این عزیزان فقط خواستم که آرامش را برایم فراهم کنند. من به آنها گفتم اگر آرامشم فراهم باشد و تیمی که با آنها کار می‌کنم کنارم باشند می‌توانم اتفاق‌های خوبی را در توکیو رقم بزنم. همیشه تنها بوده‌ام.
اما مربی که داشتی.
مربی داشتم، مربی‌ام خارجی بود. خیلی مواقع از لحاظ عاطفی نیاز به این داشتم که کسی کمک کند.
یکی مثل حسین توکلی. . .
حسین توکلی که واقعا عالی است. او بماند می‌توانم حقم را از ورزش بگیرم و پرچم کشورم را به اهتزاز درآورم. آن هم بعد از کلی سختی و زحمتی که کشیده‌ام و از بقیه دوستانم عقب افتاده‌ام تا فقط ورزش کنم.
درباره اردوی چین حرف می‌زنی؟
اردوی خوبی بود، اما من به رغم این‌که باید 21 روز آنجا تمرین می‌کردم،فقط 12 روز ماندم. چرا که تا فدراسیون هماهنگی‌ها را انجام دهد 10 روز دیرتر رسیدم به چین. چینی‌ها و مک ویلکینز هم برنامه‌شان از قبل مشخص بود و به خاطر تاخیر من تغییر نمی‌دهند . به هر حال مشکلاتی که در فدراسیون هست نتیجه‌اش این می‌شود.
اردوی فنلاند از چه زمانی آغاز می‌شود؟
اردوی 30 روزه فنلاند از دیروز شروع شده، اما فکر می‌کنم تا فدراسیون کارها را انجام دهد یکی- دو روز دیگر راهی شوم. برای فینال دایموند لیگ هم به بلژیک می‌روم و از همانجا به احتمال زیاد در ترکیه یا بلاروس اردو داریم. بستگی دارد چینی‌ها روادید کدام کشور را راحت تر می‌گیرند. چرا که از چین تنها یک نفر سهمیه جهانی می‌گیرد. 20 روز هم در آخرین اردو تمرین می‌کنم و بعد برای مسابقه جهانی به دوحه می‌روم.
در این مدت از رئیس فدراسیون حرف نزده ای؟
ایشان را یک بار در کنار آسانسور در کمیته ملی المپیک دیدم. یک چیزی بگویم؟حرف‌هایی علیه من می‌زنند که اصلا درست نیست.
مثل این‌که 15 هزار دلار برای من هزینه می‌کنند! این حرف‌ها اشتباه است و نشانه ضعف مدیریت. چرا که در فدراسیون‌های قبلی هم برای من هزینه می‌شد و نتیجه می‌گرفتم. همه هزینه‌ها برای بهترین نتیجه است و ناجوانمردانه است هرجا می‌نشینند و حتی به روسای هیات‌ها زنگ می‌زنند و می‌گویند هزینه میلیاردی کرده‌اند. در حالی که علیرضا دبیر در مراسمی به حسین توکلی می‌گفت احسان هرچه به دست آورده نان دلش را خورده است. الان هم نمی‌خواهم بیشتر از این به چیزی فکر کنم. فقط همان طور که گفتم می‌خواهم آرامش داشته باشم و بس.

مازیار فیروزی
ورزش

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها