محصول مشترک روسیه و چین قرار است دو ستاره دنیای اکشن را روبه‌روی هم قرار دهد

رویارویی فانتزی آرنولد و چان

تولید محصولات مشترک سینمایی، یکی از آن چیزهایی است که سخت مورد پسند تماشاگران سینماست. برای کسانی که راهی سالن تاریک نمایش می‌شوند، تماشای فیلمی که عنوان «محصول مشترک» را دارد چیز جذابی است. با این محصولات مشترک، تماشاگران هم به دیدار مکان‌هایی تازه می‌روند و هم بازیگران خارجی و غیربومی را در نقش آدم‌هایی نزدیک به خودشان می‌بینند. در این بین، دو صنعت سینمای روسیه و چین دارای آنچنان جاذبه‌هایی هستند که تولید یک محصول مشترک، می‌تواند به‌وجودآورنده فیلمی تماشایی و بسیار جذاب باشد. این دو کشور پهناور و پرجمعیت که در نزدیکی هم قرار دارند، دارای یک صنعت سینمای بسیار قوی هم هستند. فیلمسازی در هر دو کشور رونق خاصی دارد و تماشاگران داخلی استقبال بالایی از تولیدات هنرمندان سینمای کشورهایشان می‌کنند. اما «راز علامت اژدها: سفر به چین» جذابیت‌هایی را در خود دارد که برای تماشاگران غیرروسی و غیرچینی هم جالب توجه خواهد بود.
کد خبر: ۱۲۲۲۳۲۰

به نوشته نشریه هالیوودریپورتر، روند تولید این محصول مشترک چین و روسیه چندان خوشایند و مثبت نبوده است و آن با مشکلات و دردسرهای زیادی روبه‌رو شد. با این حال، خبر می‌رسد که این اکشن فانتزی با پشت سر گذاشتن تمامی مشکلات، بالاخره آماده اکران عمومی شده و به‌زودی رنگ پرده سینماها را در سراسر جهان به خود خواهد دید. اگر رسانه‌های گروهی و منتقدان سینمایی روی همکاری مشترک دو صنعت سینمای افسانه‌ای جهان تاکید کنند، توجه و تاکید تماشاگران روی چیز دیگری خواهد بود! تماشاگران سینما روی این نکته تاکید دارند که دو غول افسانه‌ای تاریخ سینما، در این فیلم با یکدیگر همبازی شده‌اند؛ منظور آرنولد شوارتزنگر و جکی چان هستند.
اولین رویارویی
تا قبل از این، هیچ فیلمی با بازی این دو بازیگر مشهور قدیمی در کنار هم وارد مرحله تولید نشده است. در عین حال هنوز معلوم نیست چان و آرنولد در دل داستان فیلم، رودرروی هم قرار خواهند گرفت یا نه. این پرسشی است که در رسانه‌های گروهی مطرح شده و توجه بسیاری را به خود جلب کرده است. سازندگان راز علامت اژدها مانور زیادی روی همبازی شدن این دو چهره مشهور داده‌اند و اصل تبلیغات‌شان را روی حضور آنها در فیلم گذاشته‌اند. هم چان و هم آرنولد، جزو قهرمانان ژانر اکشن به حساب می‌آیند و در فیلم‌هایشان اکشن‌کاری‌های زیادی داشته‌اند. قرار گرفتن این دو در یک فیلم مشترک، می‌تواند توجهات زیادی را به سمت خود بکشاند.
چین و روسیه بله، آمریکا نه!
راز علامت اژدها به‌طور همزمان در تاریخ 16 آگوست در دو کشور چین و روسیه اکران عمومی می‌شود. هنوز اطلاعی از زمان نمایش عمومی فیلم در بقیه کشورهای دنیا نیست. جالب این‌که قرار نیست فیلم همزمان با روسیه و چین در آمریکای شمالی هم اکران شود.
این موضوع باعث ناراحتی توزیع‌کنندگان بزرگ هالیوودی شده و از آن به‌عنوان یک تبعیض نژادی از سوی رقبای روسی و چینی یاد می‌کنند. ظاهرا وجود آرنولد هم نتوانسته تهیه‌کنندگان فیلم را مجاب به اکران عمومی همزمان فیلم با دو کشور سازنده‌اش کند. به این ترتیب، معلوم نیست این قهرمان سابق اکشن در نمایش افتتاحیه فیلم در یکی از دو کشور روسیه و چین حضور پیدا کند یا نه.
دلیلی برای طولانی شدن
الگ استپچنکو، فیلمساز معروف روسی، کارگردانی راز علامت اژدها را انجام داده است. صحنه‌های فیلم در نقاطی چون روسیه، چین و انگلستان فیلمبرداری شده است. کار پیش تولید و فیلمبرداری این اکشن فانتزی حدود دو سال طول کشید. یکی از دلایل اصلی طولانی شدن زمان تولید فیلم، نزاع طرف‌های تهیه‌کننده بوده است. ظاهرا اصرار بر سر این که فیلم بیشتر یک محصول روسی است یا چینی، اثر خودش را بر زمان و روند تولید گذاشته است!
یک دنباله موفق؟
فیلم دنباله‌ای بر «امپراتوری ممنوع» استپچنکو است که سال 2014 نمایش عمومی موفقیت‌آمیز و پرسروصدایی در روسیه و کشورهای همسایه داشت. این فیلم با نگاهی به داستان پرخواننده نیکلای گوگول به همین نام ساخته شد و حال و هوایی ترسناک داشت. جیسن فلمینگ، بازیگر انگلیسی‌تبار سینما، نقش اصلی فیلم را به‌عهده داشت. او یک مکتشف انگلیسی قرن هجدهمی بود که به شرق سفر می‌کند و در یک دهکده دورافتاده اوکراینی با راز و رمز تاریک و عجیبی روبه‌رو می‌شود. فلمینگ در فیلم تازه هم دوباره نقش قبلی‌اش را تکرار می‌کند. امپراتوری ممنوع یک موفقیت بزرگ مالی پیش‌بینی نشده در جدول گیشه نمایش سینماهای روسیه بود. فروش 40 میلیون دلاری فیلم، شگفتی تمامی اهل هنر را در این کشور به همراه داشت. راز علامت اژدها با هزینه‌ای 50 میلیون دلاری تهیه شده و سازندگانش به موفقیت صد میلیون دلاری آن دل‌خوش کرده‌اند. داستان در خط مرزی چین و روسیه اتفاق می‌افتد و آرنولد در آن، یک استاد کارهای جادوگرانه است که بر روی رمز گشایی از علامت ها و نشانه های مرموز کهن تسلط زیادی دارد. اطلاعی از نقش چان در فیلم موجود نیست.

کیکاوس زیاری

سینمای جهان

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها