جان‌فشانی خبرنگاران و گزارشگران سبقه طولانی دارد؛ در این سال‌ها هم هستند و بودند کسانی که راهی مناطق مختلف شدند و دیگر برنگشتند یا گرفتار آسیب‌دیدگی‌های جدی شدند.
کد خبر: ۱۲۲۱۹۳۸

شهید محسن خزایی خبرنگار اعزامی خبرگزاری صدا و سیما به حلب: او در منطقه عملیاتی حلب سوریه در اثر اصابت ترکش ناشی از انفجار خمپاره به ناحیه سر به شهادت رسید. همچنین تامر صندوق تصویربردار خبرگزاری صدا و سیما هم در این حادثه از ناحیه کتف زخمی شد. در این گزارش گروه خبری خبرگزاری صدا و سیما به‌همراه سایر رسانه‌ها برای پوشش آخرین وضع میدان نبرد و پیشروی رزمندگان در منطقه منیان در غرب شهر حلب حضور داشت که تروریست‌ها با خمپاره این گروه را مورد حمله قرار دادند.
صهیب مصری خبرنگار شبکه الکوثر یکی از این افراد است، او هنگام پوشش عملیات جبهه شمال غرب استان حماه بر اثر اصابت گلوله به ناحیه سر و سینه به‌شدت زخمی‌شد. صهیب المصری، پیشتر نیز در منطقه عفرین سوریه توسط نظامیان ترکیه‌ای زخمی شده بود.
به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری دانشجو دفتر کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد در هندوراس، حمله پلیس این کشور به داسایف آگیلار، خبرنگار شبکه هیسپان تی‌وی را محکوم و به منزله نقض آزادی بیان دانست. خبرنگار شبکه هیسپان در حال تهیه گزارش از اعتراضات مردمی به نتیجه انتخابات هندوراس بود که توسط پلیس این کشور و بر اثر برخورد گاز اشک آور به پای او، زخمی و روانه بیمارستان شد.
داسایف آگیلار، خبرنگار هیسپان تی وی: او در حال تهیه گزارش از اعتراضات مردمی به نتیجه انتخابات هندوراس بود که توسط پلیس این کشور و بر اثر برخورد گاز اشک آور به پای او، زخمی و روانه بیمارستان شد. دفتر کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد در هندوراس، حمله پلیس این کشور به این خبرنگار را محکوم و به منزله نقض آزادی بیان دانست.
شهید سید‌حمید میرزاده، خبرنگار اعزامی شبکه عربی و آفریقایی به مراسم حج و سیدحمیدرضا حسینی خبرنگار شبکه خبر: او از خبرنگاران و جهادگران رسانه‌ای گمنام معاونت برون‌مرزی بود که سال‌ها در رادیوی عربی برون‌مرزی فعالیت می‌کرد و با توجه به تسلطی که به زبان عربی داشت، علاوه بر گویندگی، کار دبیری خبر و مترجمی را هم انجام می‌داد، و مدیریت تولید این شبکه را نیز عهده دار بود.
یزن کحیل، خبرنگار العالم در حلب: او به‌عنوان تصویربردار در حلب فعالیت می‌کرد و در تهیه گزارش‌های مادرش ضیاء قدور که گزارش‌های میدانی و انسانی بسیاری تهیه کرد، مشارکت داشت. او همچنین تصویربردار نیروهای متحد ارتش سوریه بود و در تصویربرداری از بسیاری از صحنه‌های نبرد نیروهای مقاومت مشارکت داشت که مهم‌ترین آنها عملیات ارتش در حومه شرقی حلب علیه گروه تروریستی داعش و نبردهای ارتش در منطقه خناصر در جنوب شرق حلب و نیز پوشش خبری ورود اهالی کفریا و فوعه به حلب بود. او بر اثر انفجار مین برجا مانده از دوران حضور عناصر مسلح تروریست در حومه جنوبی حلب به شهادت رسید.
اسراء البحیصی، خبرنگار شبکه خبری العالم در شرق غزه: او بر اثر شلیک نظامیان اشغالگر صهیونیست مجروح شد. این اتفاق هنگام ارتباط زنده البحیصی با تهران و گفت‌وگوی او با مجری و پوشش تظاهرات جمعه بازگشت رخ داد. نظامیان صهیونیست سعی داشتند با هدف گرفتن تیم خبری شبکه مانع پوشش خبری این تظاهرات توسط شبکه العالم شوند.
سماح الکحله، خبرنگار شبکه العالم: او نیز چند بار در جریان حملات رژیم صهیونیستی به اعتراضات فلسطینی‌ها مجروح شده است. اقدام محکوم نظامیان صهیونیست در شرایطی صورت می‌گیرد که خبرنگاران حاضر در صحنه‌های درگیری و حتی جنگ از مصونیت بین‌المللی برخوردارند و نباید ازسوی نظامیان مورد هدف قرار گیرند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها