گفت‌وگو با کمیل قاسمی که پس از 7 سال طلایی المپیک شد

حق به حق‌دار رسید

هفت سال پس از المپیک لندن و رسیدن مدال طلا به کشتی‌گیر سنگین‌وزن ایران. پسر مودب و بی‌حاشیه ورزش خیلی دیر اما به حقش رسید. همین چند روز پیش بود که فدراسیون جهانی کشتی(فیلا) اعلام کرد که تست دوپینگ آرتور تایمازوف ازبکستانی مثبت اعلام شده است و به همین دلیل مدال طلای وزن 120 کیلوگرم به کمیل قاسمی از ایران می‌رسد. پرافتخارترین کشتی‌گیر ایرانی در المپیک پس از جهان‌پهلوان تختی در این‌باره حرف‌های جالبی می‌زند. او از این اتفاق خوشحال است اما یک چیز ناراحتش می‌کند...
کد خبر: ۱۲۲۱۹۲۶

ناراحتی‌ات برای چه چیزی است؟
اول این‌که خوشحال هستم به دلیل این‌که به حقم رسیدم. خیلی دیر اما بالاخره به آن رسیدم.
فکر می‌کنم شیرینی این مدال مثل هفت سال قبل نیست. اگر آن سال طلا را گرفته بودی، روی سکو می‌رفتی، اهتزاز پرچم ایران و سرود ملی و...
حس آن واقعا قابل توصیف نیست. همان‌طور که شما گفتید شیرینی آن زمان را ندارد. با این حال در تاریخ ثبت می‌شود و این افتخار برای ایران است.
با این طلا، حالا پس از آقاتختی که یک طلا و یک نقره در المپیک داشت تو پرافتخارترین کشتی‌گیر هستی.
خب می‌دانید شیرینی چنین اتفاقی در تاریخ خودش ماندگار است. این طور جاودانه‌تر می‌شد.
البته کمیل قاسمی به‌رغم کسب چنین افتخاری همچنان معتقد است کسب طلای المپیک باید در همان زمان برایش مهیا می‌شد، چرا‌که شیرینی چنین اتفاق تاریخی و ماندگاری در همان زمان بسیار بیشتر و جاودانه‌تر است. همان موقع که پرچم ما در سالن به اهتزاز درمی‌آید یک کیف دیگری دارد.
قرار است مراسمی بگیرند و این مدال را بدهند یا نه؟
هنوز چیزی مشخص نیست. فعلا که مدال به دستم نرسیده اما خب با این مدال فکر می‌کنیم، جایگاه ایران در رده‌بندی کشورها هم بالاتر می‌آید. بدون این مدال هفدهم بودیم و پس از دریافت این مدال دوازدهم می‌شویم.
کمیل تو زیاد در حاشیه نیستی و اعتراضی هم نمی‌کنی. همیشه هم از تو به عنوان یک ورزشکار بااخلاق نام برده‌اند. الان توقع داری که در زمینه پاداش‌ها هم اتفاق ویژه‌ای بیفتد؟ به هر حال پاداش مدال طلا و برنز متفاوت است.
من بعد از المپیک ۲۰۱۲ لندن با توجه به کسب مدال برنز، صد سکه پاداش گرفتم، در حالی که جایزه کسب مدال طلای آن بازی‌ها، ۲۰۰ سکه بود. حالا با توجه به تغییر مدالم، امیدوارهستم تا ۱۰۰ سکه باقیمانده را هم دریافت کنم.
از دنیای قهرمانی خداحافظی کردی. چه برنامه‌ای برای آینده داری؟
همه عمرم را در این رشته ورزشی بودم. 21 سال از بهترین سال‌های زندگی‌ام را در کشتی گذراندم. عشقم، زندگی‌ام و علاقه‌ام کشتی است. نمی‌شود از آن جدا شد. برنامه‌های زیادی در ذهنم دارم که امیدوارم بتوانم همه آنها را برای ادای دین به کشتی پیاده کنم.

مازیار فیروزی
ورزش

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها