گفت‌وگو با سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی نوجوانان بعد از قهرمانی جهان

قدر این شیربچه‌ها را بیشتر بدانید

چهارمین قهرمانی در جهان. افتخار کمی نیست و به همین راحتی‌ها هم به دست نمی‌آید.
کد خبر: ۱۲۲۱۷۹۰

بهانه نیست،غر زدن نیست و این را دیگر همه می‌دانند که اگر بنا به قیاس کردن امکانات و پول و خیلی از چیزهای دیگر باشد که اصلا شیربچه‌های ایران نباید در هیچ مسابقه بین‌المللی مدال بیاورند، چه برسد به این‌که بخواهند چهار بار پشت سر هم قهرمان جهان شوند. این کاری بود که شاگردان فرشاد علیزاده با غرور مثال زدنی ای که داشتند انجام دادند. فرنگی‌کارانی که در خیلی از برهه‌ها دیده نشده‌اند، اما حالا قد علم کرده اند و دارند یکی یکی حق تمام سال‌هایی را
که در حاشیه بودند، می‌گیرند.
4 طلا برای آقایی در جهان
کسب چهار مدال طلا کافی بود تا نوجوانان ایران را روی سکوی قهرمانی بفرستد.امیررضا ده‌بزرگی در وزن ۴۸ کیلوگرم، سعید اسماعیلی در وزن ۵۱ ، رضا ساکی ۷۱ کیلو و شاهرخ میکائیلی ۱۱۰ کیلوگرم چهار طلایی ایران بودند که توانستند در مجموع 148 امتیاز را برای تیم کسب کنند و جام قهرمانی را بالای سرشان ببرند.پس از ایران تیم‌های آذربایجان و روسیه به ترتیب با ۱۲۳ و ۹۹ امتیاز دوم و سوم شدند.
رده‌بندی انفرادی و تیمی
۴۵ کیلوگرم: ۱ـ سامات بیک ایزیمگالی (قزاقستان) ۲ـ اسدبک بهرامُف (ازبکستان) ۳ـ تامازی گلونتی (گرجستان) و فرید سادیخلی (آذربایجان) ۵ ـ مهدی احدی زناب (ایران)
۴۸ کیلوگرم: ۱ـ امیررضا ده‌بزرگی (ایران) ۲ـ ضیا باباشف (آذربایجان) ۳ـ یربول کمالیف (قزاقستان) و روپین (هند)
۵۱ کیلوگرم: ۱ـ سعید اسماعیلی (ایران) ۲ـ المیر علی‌یف (آذربایجان) ۳ـ ولادیمیر ویتوویچ (اوکراین) و ادموند نازاریان (بلغارستان)
۵۵ کیلوگرم: ۱ـ نیهات ممدلی (آذربایجان) ۲ـ پراوین پاتیل (هند) ۳ـ فیروز میرزا رجبُف (تاجیکستان) و ابرار آتابایف (ازبکستان) ۱۲ـ سجاد عباس‌پور (ایران)
۶۰ کیلوگرم: ۱ـ ماکسیم اسکوراتُف (روسیه) ۲ـ مرت ایلبارش (ترکیه) ۳ـ نیکا برولادزه (گرجستان) و آرمان واردانیان (ارمنستان) ۵ ـ سید دانیال سهرابی (ایران)
۶۵ کیلوگرم: ۱ـ دمیتری بونکا (بلاروس) ۲ـ شروز اوچیلُف (تاجیکستان) ۳ـ آرمان خاچیکیان (ارمنستان) و آتیلا توسماگی (مجارستان) ۵ ـ حجت رضایی (ایران)
۷۱ کیلوگرم: ۱ـ رضا ساکی (ایران) ۲ـ استپان استارودوبتسیف (روسیه) ۳ـ فورکان تاش (ترکیه) و الکساندرین گوتو (مولداوی)
۸۰ کیلوگرم: ۱ـ میکیتا الکسیف (اوکراین) ۲ـ گابریل لوپاسکو (مولداوی) ۳ـ ماکسات سایلاو (قزاقستان) و ویگن نازاریان (ارمنستان) ۵ ـ کامران ارقش (ایران)
۹۲ کیلوگرم: ۱ـ لاچین والیف (آذربایجان) ۲ـ موحامد اولویف (روسیه) ۳ـ ریچارد کارلسون (استونی) و اوکتای دمیر (ترکیه) ۷ـ سعید کریمی‌زاده (ایران)
۱۱۰ کیلوگرم: ۱ـ شاهرخ میکائیلی (ایران) ۲ـ رازمیک کوردیان (ارمنستان) ۳ـ مته گوکادزه(گرجستان) و آدولف بازو (مجارستان)
رده‌بندی تیمی
۱ـ ایران ۱۴۸ امتیاز ۲ـ آذربایجان ۱۲۳ امتیاز
۳ـ روسیه ۹۹ امتیاز ۴ـ قزاقستان ۷۳ امتیاز
۵ ـ ارمنستان ۷۳ امتیاز ۶ ـ ترکیه ۷۰ امتیاز
۷ـ هند ۶۳ امتیاز ۸ ـ گرجستان ۶۳ امتیاز
علیزاده: گفته بودم حالا وقت درخشش در جهان است
فرشاد علیزاده، سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی نوجوانان به وعده‌ای که داده بود عمل کرد.«بعد از قهرمانی در آسیا وعده دادم که حالا وقت درخشش در جهان است خدا را شکر این اتفاق افتاد.حالا سرمان بیشتر از قبل بلند است و باید یک خسته نباشید جانانه به شاگردانم بگویم.»
علیزاده که در مسابقات قهرمانی درباره مسائل داوری گلایه کرده بود این بار گفت: الان اگر بخواهم چیزی بگویم می‌گویند چون تیمش قهرمان شده این حرف‌ها را می‌زند.هر کجا که رقابت‌ها تنگاتنگ می‌شود و به قولی 50-50‌ها را به نفع رقیبان می‌گیرند.الان نمی‌خواهم در این باره حرف بزنم اما حساسیت همیشه روی مسائل داوری زیاد است.به همین دلیل من همیشه به بچه‌هایم گفته‌ام باید طوری کشتی بگیرند که وقتی می‌روند روی تشک دو سه امتیاز از رقیب پیش باشند تا اگر ناداوری‌ای صورت گرفت توطئه آنها را ناکام بگذارند.
او درباره سطح فنی مسابقات و رقیبانی که در این دوره از مسابقات حضور داشتند هم حرف زد و گفت: من و کادر فنی همه چیز را برنامه ریزی کرده بودیم.هدف ما کسب بهترین نتایج بود.
خوشبختانه آزادکاران هم نتایج خوبی گرفتند و این نتیجه خوب هم روی انگیزه بچه‌های ما تاثیر داشت. ما هدف داشتیم و می‌خواستیم افتخارآفرین باشیم که خدا را شکر این اتفاق افتاد.
علیزاده با بیان این‌که همیشه گفته کار کردن با بچه‌ها در این رده سنی بسیار سخت و طاقت‌فرساست، گفت: من همیشه در مصاحبه‌هایم این را می‌گویم.واقعا کار کردن با این بچه‌ها در این رده سنی سخت است. چون غیر از همه مسائل فنی در دنیای کشتی باید به آنها درس اخلاق و زندگی هم داد.
من تشکر ویژه‌ای می‌کنم از همه مربیان سازنده که در سراسر این مرز و بوم زحمت می‌کشند.آنهایی که پایه اصلی تکنیک و تاکتیک را به این بچه‌ها یاد می‌دهند و نقش بسزایی در شکوفایی‌شان دارند.امیدوارم قدر این تیم و این شیربچه‌ها را بیشتر بدانند. اینها سرمایه‌های این مملکت هستند و قطعامدال آوران آینده ایران در المپیک.

مازیار فیروزی

ورزش

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها