سردرد از مشکلات شایعی است که بیماران را برای رسیدن به درمان مناسب رهسپار کلینیک‌ها و مطب‌هایی می‌کند که به نوعی مربوط به درمان سردردهای حاد یا مزمن هستند.
کد خبر: ۱۲۲۱۳۱۴

بیماران با شکایت سردرد ممکن است برای درمان بیماری خود به نورولوژیست، جراح اعصاب، روانپزشک یا متخصص داخلی مراجعه کنند و درمان‌های مختلفی چون درمان دارویی، تزریق ناحیه‌ای، طب سوزنی یا طب سنتی برایشان تجویز شده باشد. در بیمارانی که به درمان‌های مختلف مقاوم هستند شاید یک معاینه دقیق یا یک بررسی مجدد بتواند راهکاری ارائه کند که به نحوی گره از کار بیمار باز شود.
از علل ایجاد و تداوم سردرد در این بیماران، درد در مفاصل بین مهره‌ای گردن است که می‌تواند سردردهایی را در ناحیه خلفی گردن با انتشار به داخل جمجمه و حتی تا پشت چشم‌ها ایجاد کند. وضعیت نامناسب گردن در حین فعالیت‌های روزانه علت شایع وقوع این دردها است و در بیمارانی که به‌صورت طولانی مدت گردن در وضعیت نامناسبی قرار می‌گیرد وقوع این نوع سردرد شایع‌تر است. دندانپزشکان، آرایشگران، نقاش‌ها، کسانی که مطالعه طولانی دارند و حتی کسانی که طولانی مدت از تلفن‌همراه استفاده می‌کنند مستعد ابتلا به این نوع سردرد هستند. وقتی گردن مداوم در وضعیت نامناسبی قرار می‌گیرد فشار روی مفاصل بین مهره‌ای زیاد و این فشار سبب ایجاد التهاب در مفصل بین مهره‌ای گردن می‌شود. وجود التهاب در این مفصل سبب ایجاد تحریک در عصبی می‌شود که تا خلف گردن پشت سر امتداد دارد و می‌تواند سبب ایجاد درد، خشکی،اسپاسم در ناحیه گردن و نهایتا سردردهایی شود که به‌صورت مزمن و مقاوم به درمان در بیماران بروز کند.این نوع سردرد معمولا پس از انجام رانندگی طولانی افزایش می‌یابد و ممکن است به داروهای مسکن ساده مقاوم باشد. تشخیص این بیماری در کلینیک درد وبا معاینه دقیق و در صورت لزوم تصویربرداری انجام می‌شود و درمان می‌تواند طیف گسترده‌ای از تجویز دارو، گردنبند طبی، لیزرهای پرتوان و شاید تزریق و رادیوفرکونسی باشد که در کلینیک‌های درد و توسط پزشک فوق تخصص درد تحت مونیتورینگ فلوروسکوپی انجام می‌شود.
مراجعه بیماران مبتلا به سردرد به کلینیک‌های درد می‌تواند طیف وسیعی از درمان را که به‌صورت چند تخصصی وجود دارد برای بیماران به ارمغان داشته باشد.

دکتر مجید حیدریان

فوق تخصص درد

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها