همه ما کم‌وبیش می‌دانیم که مصرف زیاد گوشت قرمز برای سلامتی مضر است. مصرف زیاد گوشت قرمزمی‌تواند به بیماری‌های قلبی، دیورتیکولی (وجود بیرون‌زدگی‌های کیسه‌مانند کوچک در دیواره روده)، آلزایمر و سرطان روده منجر شود.
کد خبر: ۱۲۲۱۱۵۵

خوشبختانه جایگزین‌های خوبی برای گوشت قرمز وجود دارد. در ادامه شما را با تعدادی از این جایگزین‌ها آشنا می‌کنیم.
توفو: توفو یا پنیر سویا شناخته‌شده‌ترین جایگزین گوشت قرمز است که طولانی‌ترین تاریخچه را در این زمینه دارد. این ماده غذایی حدود 2000 سال پیش در چین با هدف جایگزینی با گوشت ابداع شد. آهن و پروتئین فراوان، کلسیم و مواد معدنی، منگنز، سلنیوم، فسفر، منیزیم، مس، روی و ویتامین B و کالری و چربی پایین توفو آن را به یک جایگزین مناسب برای مرغ و گوشت قرمز تبدیل می‌کند.
حبوبات: حبوبات منابع خوبی از پروتئین‌ها و ویتامین‌ها هستند و از آنجا که از نظر چربی، کلسترول و سدیم در سطح پایینی قرار دارند به سلامت قلب و بافت‌های خونی نیز کمک می‌کنند. حبوبات همچنین از سرطان پروستات و روده بزرگ پیشگیری کرده، دیابت و فشار خون را کنترل می‌کنند و در درمان افسردگی موثر هستند.
جک‌فروت: جک‌فروت یک میوه بزرگ و درختی است که بیشتر در مناطق جنوب و جنوب شرقی آسیا و شرق آفریقا رشد می‌کند. جک‌فروت سرشار از پروتئین، پتاسیم و ویتامین B است. یک نصف لیوان آن در حدود ۹۵ کالری انرژی دارد. بافت گوشت مانند این میوه با پخته شدن طعمی شبیه گوشت نیز پیدا می‌کند. این ویژگی،‌ جک‌فروت را به رقیب خوبی برای دیگر جایگزین‌های گوشت تبدیل کرده است.
هویج: شاید از دیدن نام هویج در این فهرست تعجب کنید اما هویج یک جایگزین خوب و سالم برای گوشت است که می‌تواند شما را به خوبی سیر کند. این سبزی نارنجی رنگ سرشار از فیبر، ویتامین A و مقادیر زیادی از سایر ویتامین‌ها و مواد معدنی است. هویج را می‌توانید علاوه بر مصرف در سوپ و سالاد، به‌عنوان بیکن گیاهی همراه با تخم مرغ در وعده صبحانه مصرف کنید.

یاسمین مشرف

سلامت

منبع‌: ba-bamail.com

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها