وقتی بازی‌های والیبال در شهرهای ارومیه و اردبیل در حال برگزاری بود، گفتیم که چه پیوند مبارکی می‌شود، پیوند میان ورزش و گردشگری.
کد خبر: ۱۲۲۰۵۲۹

این یعنی آن ایام بهترین فرصت بود برای معرفی جاذبه‌های گردشگری این شهرها به مردم کشورمان و سایر نقاط دنیا. اتفاقی که البته چندان مورد توجه متولیان گردشگری نبود. با این حال معاونت گردشگری ظاهرا درحال برداشتن گام‌های اولیه در این مسیر است و مصداقش امضای تفاهم‌نامه همکاری مشترک میان معاونت گردشگری و فدراسیون اسکی جمهوری اسلامی ایران است.
لیلا اژدری، مدیرکل دفتر همکاری و توافق‌های ملی گردشگری، هدف از امضای تفاهم‌نامه همکاری مشترک میان معاونت گردشگری و فدراسیون اسکی جمهوری اسلامی ایران را گامی در راستای تحقق اهداف توسعه گردشگری ورزشی در کشور و افزایش تعاملات و هم‌افزایی ورزش و گردشگری می‌خواند و می‌گوید: همکاری دو حوزه گردشگری و ورزش در ابعاد مختلف دستاوردهای بسیاری به همراه دارد؛ توانایی جذب تعداد قابل توجهی از ورزشکاران حاضر در مسابقات ورزشی و درآمدزایی برای هتل‌ها، رستوران‌ها، خدمات حمل‌ونقل و سایر بخش‌های تشکیل‌دهنده زنجیره صنعت گردشگری و همچنین تلاش برای افزایش ماندگاری سفر ورزشکاران پس از اتمام رویدادهای ورزشی، خلاصه‌ای از دستاوردهای گسترده تعامل گفته شده به‌شمار می‌آید.
اژدری، «توسعه و ارتقای گردشگری ورزشی در اسکی در ابعاد داخلی و خارجی»، «استفاده از ظرفیت‌های تاریخی، فرهنگی و ظرفیت‌های صنایع‌دستی و هنرهای‌سنتی کشور به گردشگران اسکی»، «توسعه سرمایه‌گذاری‌های داخلی و خارجی در تاسیسات اقامتی، پذیرایی و تفریحی ـ ورزشی» و ... را بخش دیگری از اهداف پیش‌بینی شده تفاهم نامه مذکور عنوان می‌کند. / جام‌جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها