نقد و بررسی تلفن‌همراه ROG جدید ایسوس

یک کنسول بازی جیبی

در چند روز گذشته شرکت ایسوس بعد از شایعه‌های فراوان در مورد گوشی جدیدش، عضو تازه خانواده republic of gamers یعنی ROG Phone II را معرفی کرد؛ تلفن‌همراهی که به نظر می‌رسد یکی از قدرتمندترین دستگاه‌های موجود در بازار است. همانطور که می‌دانید سری محصولات ROG شرکت ایسوس به‌صورت اختصاصی در زمینه بازی فعالیت می‌کنند و معمولا بیشتر در دایره محصولاتی مانند کیس‌های رایانه، قطعات و لپ‌تاپ‌ها حضور دارند، اما این گوشی شاید جدیدترین محصول ROG در زمینه تلفن‌همراه است و حداقل شرکت ایسوس تا حدود زیادی به آینده آن و نقشش در زمینه صنعت بازی امیدوار است. با هم نگاهی می‌اندازیم به تلفن‌همراهی که قرار است نقش یک کنسول بازی را ایفا کند تا یک تلفن‌همراه.
کد خبر: ۱۲۱۹۹۰۹

سخت‌افزار با تمام توان

ابتدا سراغ پردازنده بسیار قدرتمند این دستگاه می‌رویم، یعنی جایی که ایسوس از آخرین ساخته شرکت کوآلکام یعنی چیپست اسنپ‌دراگون 855 پلاس بهره برده است. در کنار این پردازنده، ۱۲ گیگابایت رم قرار دارد تا با یک ابرقدرت سر و کار داشته باشیم. به اینها حافظه ۵۱۲ گیگابایتی داخلی را هم اضافه کنید.
ایسوسROG Phone II باتری 6000 میلی‌آمپر ساعتی دارد و از قابلیت شارژ سریع 30 واتی ROG HyperCharge و Quick Charge 4.0 پشتیبانی می‌کند. اگر می‌خواهید برآورد دقیقی از عمر باتری داشته باشید، باید گفت با این باتری می‌توانید تا هفت ساعت بدون مکث، پابجی یا فورت‌نایت بازی کنید. البته در حال حاضر بیشتر گوشی‌های پرچمدار موجود در بازار توانایی اجرای تمام بازی‌های پلتفرم اندروید را دارند، اما ROG دست شرکت‌های بازی‌سازی را برای ساختن بازی‌های سنگین‌تر باز می‌گذارد.

عکاسی هم سر جایش

معمولا گوشی‌هایی که با هدفی غیر از عکاسی تولید می‌شوند چندان روی بخش دوربین خود تمرکز ندارند، اما این قاعده در مورد گوشی جدید شرکت ایسوس صدق نمی‌کند، چراکه دوربین گوشی هم به‌‌شکل قابل توجهی کارآمد است.
دوربین سلفی قدرتمند دستگاه از یک حسگر 24 مگاپیکسلی بهره می‌برد و خیال شما را از کیفت بالای عکاسی راحت می‌کند. در پشت دستگاه اما شرایط از این هم هیجان‌انگیزتر است. روگ فون ۲ درست شبیه ذن فون۶ از دوربین دوگانه استفاده می‌کند. ترکیبی از یک حسگر ۴۸ مگاپیکسلی در کنار یک حسگر ۱۳مگاپیکسلی. برآیندی که تصویر با عرض ۱۲۵درجه را برایتان فراهم می‌کند. برای یک گوشی هوشمند مخصوص بازی، چه دوربینی از این قدرتمندتر به ذهنتان می‌رسد؟
در آخر می‌توان به این نتیجه رسید که شرکت ایسوس برای سوگلی محصولات ROG سنگ تمام گذاشته و چیزی باقی نمانده که در این گوشی جا نداده باشد. تنها نکته مجهول در مورد ROG phone II قیمت آن است که هنوز مشخص نشده. قیمتی که پیش‌بینی می‌شود نزدیک به ۹۰۰‌دلار باشد.

همه چیز برای بازی جور است

نکته جالب و هیجان‌انگیز گوشی روگ‌فون ۲، لوازم جانبی آن است. لوازمی که به‌صورت حرفه‌ای برای گیمرها تولید شده است. اولین چیزی که برای بازی با گوشی بسیار کارآمد به نظر می‌رسد، لانچر Armoury Crate است که گوشی شما را به یک کنسول دستی تبدیل می‌کند. این لانچر که در دو طرف گوشی قرار می‌گیرد، با فراهم کردن دو جوی‌استیک برای بازی، تجربه بازی را بسیار لذتبخش‌تر می‌کند. یک سیستم خنک‌کننده جانبی هم برای گوشی طراحی شده که باعث می‌شود گوشی هنگام بازی بیش از حد داغ نشود. از دیگر لوازم جانبی جذاب این گوشی می‌توان به گیم‌پد ROG Kunai Gamepad اشاره کرد که پا را از کنسول‌های دستی هم فراتر می‌گذارد و یک نمایشگر دوم به دستگاه شما اضافه می‌کند. درست شبیه چیزی که در گوشی جدید ال‌جی معرفی کرده بودیم. اگر نگران این هستید که استفاده از این گیم‌پد عمر باتری را به‌شدت کاهش می‌دهد، باید بگوییم گیم پد ROG Kunai Gamepad به یک باتری 5000 میلی‌آمپر ساعتی و فن خنک‌کننده به گوشی مجهز است تا مشکلی برای گوشی پیش نیاید.

طراحی آشنا برای گیمرها

گوشی جدید ایسوس از نمایشگر 59/6 اینچی بهره می‌برد که باعث می‌شود با یک فبلت درشت مواجه شوید. این نمایشگر AMOLED تصویری با رزولوشن 1080 در 2340 پیکسل با نسبت تصویر 5/19 به 9 در اختیارتان قرار می‌دهد. به نظر می‌رسد این نسبت تصویر به معنای داشتن یک گوشی دراز است. درواقع این گوشی با عرض 78میلیمتر باریک و دراز طراحی شده تا بشود با یک دست با آن کار کرد. بدنه دستگاه ترکیبی از فلز و شیشه است و با شیارهای طراحی شده در پشت دستگاه و خطوط براق جذاب، اصالت خانواده ROG را حفظ کرده است. جک 5/3 میلی‌متری این گوشی نیز با چهار اسپیکر قدرتمند وظیفه انتقال صدا را در بهترین حالت ممکن به‌عهده دارد.

آرش جهانگیری

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها