بتن‌ریزی نیروگاه 2 بوشهر در آینده نزدیک

رئیس سازمان انرژی اتمی از سهم 7/2 درصدی انرژی هسته‌ای در تامین برق کشور خبر داد و گفت: این میزان برق، حاصل فعالیت نیروگاه یک بوشهر است، اما در سال‌های آینده که دو نیروگاه اضافه خواهد شد این سهم نیز افزایش پیدا می‌کند.
کد خبر: ۱۲۱۹۷۵۵



علی‌اکبر صالحی توضیح داد: اواسط تا اواخر مردادماه سال جاری بتون‌ریزی نیروگاه شماره ۲ بوشهر آغاز خواهد شد و مطابق برنامه شش سال آینده نیروگاه دوم آماده بهره‌برداری و هشت سال آینده نیروگاه۳ بوشهر آماده خواهد شد.
صالحی درباره اقدامات انجام شده برای بازسازی رآکتور اراک اظهار کرد: طراحی جنبه‌های مختلف نوسازی رآکتور اراک شامل طراحی مفهومی، تفصیلی، جزئی و نقشه‌ها تمام شده و اکنون با مشخص کردن ابعاد تجهیزات، سفارش برای تامین تجهیزات داده شده و در حال آماده شدن هستند.
وی با تاکید بر این‌که بازسازی رآکتور اراک با همکاری کشورهای چین و انگلیس خوب پیش می‌رود، افزود: کمیته مشترک بازسازی رآکتور اراک متشکل از ایران، چین و انگلیس کار خود را خوب انجام می‌دهند، لذا از پیشبرد کار راضی هستیم چراکه پس از وقفه چند ماهه، بازسازی رآکتور اراک سرعت گرفته است.
رئیس سازمان انرژی اتمی همچنین با اشاره به رد ادعاهای ترامپ در آخرین جلسه شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، بیان کرد: این نخستین بار است که یک کشور عضو شورای حکام تقاضای جلسه می‌کند اما به‌دنبال ادعاهای واهی خود منزوی می‌شود، درواقع آمریکا به‌عنوان بزرگ‌ترین تامین‌کننده بودجه آژانس بین‌المللی انرژی اتمی منزوی شده است و رژیم صهیونیستی از ادعاهای مقامات این کشور دفاع می‌کند. / خانه ملت

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها