1. امروز که شما این یادداشت را می‌خوانید 24 ام فروردین است. دو روز دیگر یعنی بیست و ششم اولین ماه سال، استاد محمدعلی کشاورز 89 ساله می‌شود. به این فکر کردیم که این تولد بهانه خوبی است تا این شماره از قاب کوچک را به محمدعلی کشاورز و دوران مختلف بازیگری‌اش اختصاص دهیم. به همین خاطر از همان اواسط نوروز برای مصاحبه با پدرسالار تلویزیون ایران اقدام کردیم.
کد خبر: ۱۲۱۹۴۴۶

ایشان هم به ما لطف داشتند و همه چیز داشت خوب پیش می‌رفت که ناگهان در شب 13فروردین خبر فوت دوست و همکار قدیمی آقای کشاورز منتشر شد. درگذشت جمشید مشایخی باعث شد شرایط روحی رفیق و همبازی دیرینه‌اش تغییر کند و تا آخرین لحظه، خبری از مصاحبه نباشد. این شرایط محمدعلی کشاورز و فوت جمشید مشایخی باعث شد به ویژه‌نامه‌ای برای هر پنج اسطوره مرد بازیگری فکر کنیم. ویژه‌نامه‌ای که در آن به سراغ یادگارها و کارنامه تک‌تک این اساتید برویم و ضمن تقدیر از هرکدام دوباره به این سؤال که چرا این پنج نفر اسطوره هستند پاسخ دهیم.
2. خودمان هم می‌دانیم که بحر را نمی‌شود در کوزه گنجاند و چنین ادعایی هم نداریم؛
از این رو، ترجیح دادیم به جای این‌که تمام آثار و عملکرد این اساتید را به شکل سرسری و ناقص بررسی کنیم، سراغ گوشه‌ای از زندگی هر کدام برویم، چرا که عظمت این بزرگان به قدری است که با چند جلد کتاب هم نمی‌شود به شکل دقیق و درست آنچه را که انجام داده‌اند، بررسی کرد. سعی کردیم برای هرکدام از پنج نفر سینمای ایران کاری متفاوت و شایسته انجام دهیم.
3. روز چهارشنبه، درست زمانی که درگیر بخش‌های نهایی قاب کوچک بودیم، استاد کشاورز لطف کردند و شرایط مصاحبه را فراهم آوردند و برخلاف پیش‌بینی‌های قبلی مصاحبه ایشان به مطالب ما
اضافه شد. امیدوارم بخوانید و لذت ببرید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها