ما کلسیم را بیشتر به خاطر نقشش در سلامت استخوان‌ها می‌شناسیم اما این ماده معدنی نقش‌های زیاد دیگری نیز در بدن ما دارد و کمبود آن می‌تواند مشکلات زیادی ایجاد کند:
کد خبر: ۱۲۱۹۱۱۰

خشکی پوست: کمبود کلسیم یا هیپوکلسمی یکی از عوامل خشکی پوست است. کمبود کلسیم همچنین با مشکلات پوستی مثل اگزما و پسوریازیس ارتباط نزدیکی دارد.
خستگی: کمبود کلسیم بر سلامت کلی بدن تاثیر می‌گذارد. بنابراین اگر احساس خستگی مفرط، بی‌حالی، کمبود انرژی یا احساس مداوم سستی و رخوت دارید، روی تنظیم میزان کلسیم دریافتی بدن تمرکز کنید.
افسردگی: کلسیم یک آرام‌بخش طبیعی است و هر قدر شما کلسیم کمتری مصرف کنید بیشتر احساس افسردگی و تحریک‌پذیری
خواهید داشت.
بی‌خوابی: کمبود کلسیم باعث می‌شود خواب عمیق کافی نداشته باشید. دلیلش این است که کلسیم در تولید ملاتونین یعنی هورمونی که در داشتن خواب راحت به ما کمک می‌کند نقش دارد.
پارستزی : پارستزی شامل علائم عصبی ناشی از کمبود شدید کلسیم است. حالت گزگز یا خواب‌رفتگی در اطراف دهان یا انگشتان دست و پا، لرزش ماهیچه‌ها، مشکلات لمسی، ضعف حافظه و توهم از علائم این عارضه است.
بیمار شدن مکرر: کلسیم نقش مهمی در تقویت سیستم ایمنی بدن دارد و کمبود آن مقاومت بدن در برابر پاتوژن‌های مهاجم را کاهش می‌دهد و باعث سرماخوردگی، سرفه و عطسه‌های مکرر می‌شود.
مشکلات بلع: کمبود کلسیم، باعث سفتی و انقباض ضعیف ماهیچه‌های گلو می‌شود و در بلع مشکل ایجاد می‌کند. تاثیر کمبود کلسیم بر ماهیچه‌های گلو می‌تواند با ایجاد گرفتگی در ماهیچه‌های حنجره، تغییرات غیرمعمول صدا را هم به‌دنبال داشته باشد.
دندان‌درد: بخش عمده کلسیم بدن در استخوان‌ها و دندان‌ها ذخیره می‌شود لذا این اندام‌ها اولین بخش‌هایی هستند که از کمبود کلسیم آسیب می‌بینند. زرد و خراب شدن دندان‌ها و بروز بیماری‌های دندانی می‌تواند از کمبود کلسیم ناشی شده باشد.
گرفتگی ماهیچه: گرفتگی ماهیچه‌های دست و پا به‌ویژه در طول شب و به‌دنبال آن دردهای ماهیچه‌ای هنگام حرکت و راه‌رفتن از علائم کمبود کلسیم است و می‌تواند با گذشت زمان به ماهیچه‌های سراسر بدن گسترش یابد.
منبع: brightside.me

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها