سید رضا صدرالحسینی در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح کرد
آنچه رسانه ملی را با آن میشناسند، سریالهایش است که بعضا حتی شبکههای لسآنجلسی هم آنها را پخش میکنند پس هر چقدر این سریالها جذابتر و واقعیتر باشد رسانه ملی مخاطب بیشتری خواهد داشت. معیشت مردم و کمبودهای اقتصادی در همه سطوح میتواند دستمایه تولید سریالهای متفاوت و در گونههای مختلف باشد؛ البته در مورد مشکلات اجتماعی در میزگردها صحبت میشود، ولی در سریالها به صورت جدی به این مشکلات پرداخته نمیشود و همیشه بهصورت حاشیهای به این موضوع پرداخته میشود پس جای کار دارد که تلویزیون به این موضوعات جدیتر بپردازد.
این موضوعی است که بسیار جا دارد که به صورت جدی در سریالها به آن پرداخته شود، چون حکایت گرفتاریهای اجتماعی همیشه بوده و هست و احتمالا خواهد بود و برای همین خیلی راحت میتوانند در این مورد سریال بسازند. حالا حتما نباید سریالهای دنبالهدار بسازند، بلکه میتوانند با تولید مجموعههای آیتمیک مسائل را واکاوی کنند. برای مثال به صورت بخشهایی دهدقیقهای با طنازی هم که شده طرح مسأله شود. مخاطب ایرانی، مخاطب شریف و علاقهمندی است که همواره اخلاقیات را ترجیح داده است؛ پس اگر سراغ رسانههای جایگزین میرود، فقط بهخاطر این است که حرف دلش در رسانه ملی نیست.
اگر رسانه ملی همانطور که وظیفهاش میداند اخبار داخل و خارج را به لحظه مخابره کند، تصمیم بگیرد مسائل اجتماعی را هم به روز دراماتیک کند، یقینا مخاطبان لحظهای رسانه ملی را رها نمیکنند و این امر بر قدرت رسانه ملی خواهد افزود.
امیر سماواتی
تهیهکننده
سید رضا صدرالحسینی در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح کرد
در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح شد
سید رضا صدرالحسینی در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح کرد
در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح شد
در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح شد
علی اصغر هادیزاده، رئیس انجمن دوومیدانی فدراسیون جانبازان و توانیابان در گفتوگو با «جامجم» مطرح کرد