عادل عبدالمهدی، نخست وزیر عراق دیروز با حضور در تهران با حسن روحانی، رئیس‌جمهور کشورمان دیدار و گفت‌وگو کرد. تا زمان تنظیم این گزارش جزئیات گفت‌وگوی روحانی و عبدالمهدی منتشر نشده بود.
کد خبر: ۱۲۱۹۰۴۰

پیش از سفر عبدالمهدی، رایزنی درباره تحولات اخیر خلیج فارس و توقیف نفتکش انگلیس از سوی ایران یکی از محورهای رایزنی نخست‌وزیر عراق با مقامات کشورمان اعلام شده بود.
دیروز دفتر نخست‌وزیری عراق اعلام کرد قبل از سفر عبدالمهدی به تهران وزیر دفاع انگلیس به صورت تلفنی درباره تحولات خلیج فارس با او گفت‌وگو کرده است.
علاوه بر این سفر، وزارت خارجه عمان نیز دیروز اعلام کرد یوسف بن علوی، وزیر خارجه این کشور شنبه آینده برای رایزنی درخصوص تحولات اخیر در منطقه به تهران سفر خواهد کرد.
در همین حال در یکی از تازه‌ترین موضعگیری‌ها درخصوص توقیف نفتکش انگلیس از سوی ایران، مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا دیروز در گفت‌وگویی با فاکس نیوز گفت واشنگتن به‌دنبال جنگ با ایران نیست و خود انگلیس باید از کشتی‌هایش مراقبت کند.
سرگئی ریابکوف، معاون وزیر خارجه روسیه نیز توضیحات ایران برای توقیف یک نفتکش انگلیسی را بسیار قانع‌کننده‌تر از توضیحات مقامات جبل‌الطارق و انگلیس درباره توقیف کشتی حامل سوخت ایران دانست و افزود: ایران از زیست‌بوم تنگه هرمز حفاظت می‌کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها