با وجود تکذیب مدیران استقلال ، وکیل پروپئیچ از محرومیت قطعی این باشگاه از 2 پنجره نقل و انتقالات آتی می‌گوید

کابوس محرومیت

پروپئیچ با آن موهای بلند و آن چشم‌های گرد از حدقه درآمده، حالا یک‌تنه خواب میلیون‌ها هوادار استقلال را پریشان کرده است. آیا آبی‌ها به خاطر بدهی‌ای که اصلش فقط 30 هزار دلار بود، از دو پنجره نقل وانتقالات فیفا محروم می‌شوند؟
کد خبر: ۱۲۱۸۴۶۶

دیروز خبرگزاری ایسنا در مطلبی با اشاره به حکم CAS که توسط کمیته انضباطی فیفا به فدراسیون فوتبال ایران ارسال شده، نوشت: مهلت باشگاه استقلال برای پرداخت طلب پروپئیچ، دوشنبه، ۲۴ تیر به اتمام رسید ولی باشگاه استقلال و امیرحسین فتحی، مدیرعامل این باشگاه اعلام کردند با وجود اتمام مهلت استقلالی‌ها برای پرداخت طلب ۴۳۰ هزار دلاری پروپئیچ، فیفا موافقت کرده طلب این بازیکن را از محل درآمدهای استقلال پرداخت می‌کند و به همین خاطر نگرانی‌ای بابت حل این پرونده وجود ندارد. این درحالی است که در حکم CAS به‌صورت کاملا واضحی اعلام شده استقلال در صورتی که نتواند در مهلت ۶۰ روزه تعیین شده از سوی فیفا (تا 24 تیر)، طلب پروپئیچ را پرداخت کند، از دو پنجره نقل‌وانتقالاتی محروم خواهد شد.
به‌دنبال انتشار این خبر، کپین، وکیل پروپئیچ نیز مصاحبه کرد و گفت: در شش ماه گذشته افراد زیادی از باشگاه استقلال صحبت کردند که فیفا فلان کار را خواهد کرد اما فیفا هنوز هیچ کاری انجام نداده است. در حال حاضر استقلال باید ۲۰ هزار فرانک هم به‌عنوان جریمه به فیفا پرداخت کند و از پنجره نقل و انتقالات محروم شود، این حقیقتی است که وجود دارد.
او افزود: براساس حکمی که توسط کمیته انضباطی فیفا در ۱۳ می ‌(۲۳ اردیبهشت) گرفته شد، استقلال باید این جریمه را پرداخت کند و اگر در تاریخ مقرر، پرداخت به طلبکار انجام نگیرد و رسید این پرداخت به فیفا ارسال نشود استقلال با محرومیت روبه‌رو می‌شود. این‌که من باید به فیفا اعلام کنم استقلال پولی به ما پرداخت نکرده تا فیفا استقلال را جریمه کند، حرف درستی نیست چون استقلال متعهد شده تا ۱۵ جولای (۲۴ تیر) رسید پرداخت را به کمیته انضباطی فیفا ارسال کند. این موعد دو روز است که به اتمام رسیده و هنوز پولی پرداخت نشده است.
تکذیبیه استقلالی‌ها
با این توضیحات، آیا خبر محرومیت آبی‌ها از دو پنجره نقل و انتقالاتی صحت دارد؟ امیر حسین فتحی، مدیرعامل استقلال می‌گوید نه!
او تایید می‌کند سند گفته شده در ایسنا مبنی بر فرصت ۶۰ روزه استقلال درست است اما معتقد است موفق شده‌اند پیش از پایان این زمان توافقاتی را برای حل مساله پروپئیج انجام دهند: «من این خبر را تکذیب می‌کنم و چنین چیزی درست نیست. ما روز سه‌شنبه صحبت‌هایی را در حضور نمایندگان فیفا و فدراسیون فوتبال انجام دادیم و قرار شد فدراسیون جهانی فوتبال طلب پروپئیچ را از محل درآمدهای استقلال در فیفا پرداخت کند. نمایندگان فدراسیون فوتبال، شاهد توافق ما با فیفا و حل مساله پروپئیچ بودند. همچنین قرار شد تا یکی دو روز آینده نامه تاییدیه فیفا مبنی بر پرداخت طلب پروپئیچ به فدراسیون فوتبال و سپس باشگاه استقلال برسد.
علاوه بر این صحبت‌ها، دیروز باشگاه استقلال هم در بیانیه‌ای اعلام کرد، در ماجرای پروپئیچ هیچ خطری آبی‌ها را تهدید نمی‌کند.
حالا باید منتظر ماند و دید، درنهایت پرونده این مهاجم کروات پردردسر-که فقط هم سه‌بار با پیراهن
استقلال موفق به گلزنی شد- به کجا ختم می‌شود. 24ساعت آینده، خبر قطعی در این‌باره اعلام خواهد شد.

رضا پورعالی

ورزش

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها