بهنام احمدی از نمایش جدیدش می‌گوید

این آن نیست

نمایش «لولیتا نسخه 12» نوشته فرشاد جعفری با دراماتورژی و کارگردانی بهنام احمدی از 27تیرماه ساعت 18 و 30 دقیقه در سالن شماره یک تماشاخانه سپند روی صحنه می‌رود.
کد خبر: ۱۲۱۸۰۵۶

احمدی این خبر را به هنرآنلاین داده و به این خبرگزاری گفته است: نمایش لولیتا پیش از این در مجموعه تئاترشهر و تماشاخانه پالیز اجرا اما از زمان نگارش تا اجرا 11 بار بازنویسی شده است. این اثر ابتدا با نام «آهو» نوشته شد و پس از 11بار بازنویسی در روند تمرینات به لولیتا رسیدیم و پس از اجراهای پیشین متوجه شدم 11 نسخه متن نوشته شده که با یکدیگر شباهت ندارند و تنها از نظر مفهوم به هم نزدیک هستند.
او در ادامه اضافه کرد: پس از اجرای سال گذشته در مجموعه تئاترشهر و تماشاخانه پالیز به نسبت بازخورد مخاطبان و روند و مسیر مدنظر، در متن تغییرات بسیار ایجاد شد و به متن تازه‌ای با بازیگران جدید رسیدم و اکنون در نظر داریم این اثر را در تماشاخانه سپند روی صحنه آوریم.
این نمایش با رمان ولادیمیر ناباکوف که سال‌ها قبل نوشته شده و تبلیغاتی که در این‌باره می‌شود، ارتباطی ندارد و فقط اسم کاراکتر اصلی نمایش لولیتا است.
به گفته بهنام احمدی، این نمایش فضایی کابوس‌گونه دارد و آدم‌های جزیره با کابوس‌هایشان روایت می‌شوند. این اثر زمان و مکان مشخص ندارد و شاید مخاطب هم دچار گنگی شود. در این اثر مسائل بسیاری همچون مهاجرت، سقط جنین و... از رویاها تا کابوس‌ها در بسترهای مختلف روایت می‌شود و هر شخصی که با مسیر همراه شود می‌تواند تاویل و برداشت خود را از نشانه‌ها داشته باشد.
در این نمایش از ویدئو آرت استفاده و طراحی موسیقی و صحنه این اثر پیش از شروع تمرینات انجام شده و همه چیز دست در دست هم داده تا فضایی سوررئال ایجاد شود. تمرینات این نمایش به گفته احمدی چهار ماه به طول انجامید اما پیش‌تولید آن از یک سال پیش آغاز شده است.
مقدمات نمایش فراهم شده و از فردا به صحنه می‌رود. علاقه‌مندان می‌توانند بلیت این نمایش را از سایت تیوال تهیه کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها