با ارسال سلاح‌های جدید و تحریک نیروهای کرد سوری

آمریکا شرق سوریه را آشفته می‌کند

گروه موسوم به «دیدبان حقوق بشر سوریه» اعلام کرد از منطقه کردستان عراق برای نوزدهمین بار، 280 کامیون حامل سلاح و تجهیزات لجستیکی برای شبه‌نظامیان کرد در شرق سوریه ارسال شد. این درحالی است که فیصل المقداد، معاون وزیر خارجه سوریه روز شنبه به غربی‌ها درباره اعزام نظامیان جدید به مناطق شرق رود فرات هشدار داده بود. منابع سوری نیز قبلا گفته بودند آمریکا و عربستان سعودی از مدت‌ها پیش از طریق ارتباط با عشایر منطقه شرق سوریه و ارسال کمک‌های اقتصادی و تسلیحاتی درحال مشوش کردن این منطقه هستند.
کد خبر: ۱۲۱۷۷۹۳

به گزارش العالم، تاکنون بیش از 1700 کامیون سلاح به شرق سوریه ارسال شده و این منطقه توسط آمریکا در ماه‌های اخیر غرق سلاح شده است. گروه موسوم به دیدبان حقوق بشر سوریه گزارش داد این تجهیزات نظامی و لجستیک از شمال عراق (منطقه کردستان) وارد مناطق تحت تسلط شبه‌نظامیان کرد «نیروهای دموکراتیک سوریه» شده است. نیروهای دموکراتیک سوریه شبه‌نظامیانی هستند که تحت حمایت آمریکا قرار دارند و بعضا، اعلام آمادگی کرده‌اند که با دولت سوریه وارد جنگ شوند.
به‌تازگی مداخلات کشورهای غربی و عربی در امور داخلی سوریه و سفر آنان به مناطق تحت تسلط شبه‌نظامیان کرد افزایش یافته است. روز شنبه فیصل المقداد معاون وزیر خارجه سوریه تصریح کرد: آنهایی که در اندیشه اعزام نیروی نظامی جدید به سوریه هستند، اشتباه می‌کنند و جان نیروهای خود را به خطر می‌اندازند. وی افزود: آنها با روانه ساختن نیروهای خود به سوریه بدون هیچ توجیهی، مانع پایان یافتن کشتار در این کشور می‌شوند. المقداد اعزام نیروی جدید نظامی توسط کشورهای غربی را تنها با هدف کرنش در برابر آمریکا و خواسته‌های رژیم صهیونیستی دانست.
اخیرا منابع مطلع فاش کردند دیپلمات‌های آمریکایی - سعودی با عشایر دیرالزور جلسه‌ای برگزار کردند و هدف‌شان از پرداخت مبالغ مالی به برخی از سران عشایر تقویت آنها در شرق سوریه و در مقابل دولت مرکزی سوریه است. همین منابع یاد آور شدند چندی پیش ثامر السبهان، وزیر مشاور سعودی در امور خلیج‌فارس همراه جوئل رابین، معاون وزیر خارجه آمریکا و ویلیام روباک، سفیر سابق آمریکا در بحرین وارد دیرالزور در شرق سوریه شده و با عشایر محلی مذاکره کردند. روزنامه الاخبار در این باره نوشت: حضور السبهان در دیرالزور با هدف دیدار با سران عشایر عرب صورت گرفته است تا از آنان به عنوان برگ برنده مهمی در کشمکش با دمشق و متحدانش به ویژه ایران استفاده شود. مسؤولان سعودی و آمریکایی پس از دیرالزور به پایگاه آمریکا در میدان نفتی العمر در شرق دیرالزور منتقل شدند و در آن پایگاه، با مسؤولان محلی و افراد سرشناس محلی نشستی برگزار کردند. به گفته منابع معارض، پس از برگزاری نشست نخست، یک نشست فراگیر دیگر برگزار شد که علاوه بر افراد قبلی، برخی از شیوخ و افراد سرشناس عشایر این منطقه در آن حضور داشتند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها