احتمالا شما هم این ضرب المثل را شنیده اید: «هرکه طاووس خواهد جور هندوستان کشد». دلالت بر این دارد که به دست آوردن هر چیز دوست‌داشتنی سختی ها و دشواری هایی دارد.
کد خبر: ۱۲۱۷۶۱۵

حالا این هفته می خواهیم به شما گلی را پیشنهاد کنیم که در آپارتمان حتی تاریک و کم نورتان می‌توانید آن را نگهداری کنید، گیاهی فوق العاده زیبا اما با نگهداری دشوار تا آنجا که در بین گل و گیاه بازها داشتن و نگهداری کامل از این گیاه یک افتخار هم محسوب می شود. گل «ته نانته» که به فارسی آن را «گلشانه» می‌شناسند گیاهی است که درباره آن صحبت می‌کنیم؛ این که چرا به آن گلشانه می گویند به نوع گل‌های آن بر می گردد که شبیه شانه است.
این گیاه را برخی فروشندگان و دارندگان باغ‌گل به نام مارانتای مینیاتوری معرفی می کنند که اشتباه است، اما خب اگر چنین چیزی را شنیدید سخت نگیرید این یک اشتباه رایج و مرسوم است.
این گیاه به دلیل داشتن برگ های سبز روشن و شفاف و قدری کرم رنگ که روی آن قرار گرفته چشم هر بیننده و گیاه دوستی را به خود معطوف می کند.
خب برویم سراغ شرایط نگهداری این گیاه دوست‌داشتنی و حساس.
همان طور که گفته شد گلشانه از گیاهان آپارتمانی است که چندان به نور زیاد احتیاج ندارد و شما می توانید به راحتی و با حداقل نور، روی رشد آن حساب باز کنید.
دمای مورد نیاز گیاه در زمستان حداقل 15 درجه و در تابستان حداکثر 28 درجه است.
اگر دیدید برگ های گیاه تان رو به پایین افتاده است یعنی سردش است و اگر خیلی رو به بالا جمع شده یعنی گیاه گرمش است.
آبیاری گیاه کاملا بستگی به خاک آن دارد. در واقع هر وقت دیدید خاک آن خشک شده است قدری آب برایش در نظر بگیرید و البته سعی کنید این آبیاری نظم مشخصی هم داشته باشد.
اگر دیدید برگ های گیاه به شکل لوله‌ای جمع شده است یعنی گیاه تشنه و نیاز به آب دارد.
این گیاه ماهی دوبار به تغذیه با کود مایع نیاز دارد. پس این موضوع مهم را فراموش نکنید. اگر دیدید گیاه رنگ پریده و زرد است دقیقا مشکل تغذیه ای دارد.
این گیاه خوراک حشره هاست. اگر دیدید لکه های قهوه ای روی برگ ها افتاده است مطمئن باشید حشره به جان گیاه دوست داشتنی تان افتاده است، پس به فکر سم باشید.
تمیز کردن برگ ها در این گیاه اهمیت بسیاری دارد. برای این کار فقط با اسپری آب و دستمال ضخیم، برگ ها را آرام تمیز کنید و از هیچ محلول مصنوعی برای این کار استفاده نکنید.

نسیبه سادات میرباقر/ مهندس کشاورزی

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها