بازی هفته

مراقب چشمان قشنگتان باشید!

خوانندگان ثابت کلیک می‌دانند ما به‌عنوان گیمرهایی باسابقه که هرکدام موقعیت امروزمان را به نوعی مدیون این سرگرمی هستیم، از خوبی‌ها و فواید آن دفاع می‌کنیم؛ اما از خطرات زیاده‌روی یا مصرف‌گرایی ناآگاهانه نیز غافل نیستیم.
کد خبر: ۱۲۱۷۱۸۱

خیلی از والدین، نگران هستند بازی‌ها، اثرات مخربی بر رفتار کودکانشان بگذارند، اما از مضرات خیره شدن مداوم به صفحه نمایشگر و تلویزیون غافل هستند.
بازی کردن برای مدت طولانی باعث می‌شود همان علائمی در چشمان کودک بروز کند که در سندرم چشم رایانه‌ای
(Computer Eye Syndrome) مشاهده می‌شود، از جمله خشکی چشم، دید دوگانه، تاری دید و... . تنبلی چشم، برافروختگی چشم و ضعف در تمرکز چشم از دیگر مشکلاتی است که بر اثر خیره شدن بیش از حد به صفحه نمایشگر پدید می‌آید.
متخصصان در ازای بازه‌های متعدد بازی، دقایق متغیری را برای استراحت توصیه می‌کنند، اما میزانی که زیاد شنیده می‌شود، یک ربع استراحت دادن به چشمان به ازای هر یک ساعت بازی است.
همچنین توصیه می‌شود هر چند دقیقه چشم از صفحه برداشته و چند ثانیه به نقطه‌ای دور خیره شوید.
اما ما گیمرها این چیزها به خرجمان نمی‌رود و از قانون اصول تبعیت نمی‌کنیم! مگر این‌که در پیشرفت بازی موثر باشد. به گیمرها توصیه می‌شود خیره شدن به نقطه دور را به ازای هر مقطع و نقطه ذخیره بازی یا پیش و پس از هر رقابت آنلاین انجام بدهند و استراحت دادن به چشم‌ها را هم دست‌کم هر چند دقیقه به ازای یک چشم‌روی هم گذاشتن مقطعی به‌جا‌بیاورند تا بعدها روزهای خوش بازی کردن از دماغشان درنیاید!
تمرین فوق‌العاده و موثر دیگری برای تقویت چشم دیگری که پزشکان توصیه می‌کنند، این است که خودکاری به دست گرفته، دست را در راستای خط بینی دراز کرده و طی ۲۰ ثانیه به بینی نزدیک می‌کنید و طی ۲۰ ثانیه دور کرده و این کار را ۲۰ بار در روز انجام بدهید. پیش و پس از رقابت‌های آنلاین برای این کار عالی هستند. مطمئن باشید دو چشم سالم و تقویت‌شده در میزان بردهایتان هم موثر خواهد بود.
منبع: www.verywellhealth.com

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها