در شرایطی زندگی می‌کنیم که هر یک دلار بیشتر از ده هزار برابر واحد پول ما ارزش دارد. در چنین وضعیتی رفتن به سفر خارجی بسیار سخت است چرا که هزینه‌های معمولی‌ترین سفرها بیشتر از ده میلیون تومان خرج بر‌می‌دارد.
کد خبر: ۱۲۱۶۷۱۱


در کنار تنگناهای مالی و نکات اینچنینی که رابطه مستقیم با وضعیت مالی مسافران دارد بحث خروج ارز از کشور نیز مطرح است. خروج ارز از کشور باعث بدتر شدن شرایط اقتصادی و افت دوباره پول ملی می‌شود. به همین خاطر مسؤولان کشور بارها توصیه‌ کرده‌اند هموطنانمان سعی کنند به جای سفرهای خارجی به گشت‌وگذار در داخل کشور بپردازند. چنین رویکرد درستی که خود ما هم در ضمیمه چمدان بارها روی آن تاکید کردیم بسیار امر پسندیده‌ای است چرا که کشور خود ما به قدر کافی مکان‌های جذاب برای مسافران دارد و این کار علاوه بر کمک به اقتصاد کلان کشور باعث شکل‌گیری کسب و کارهای خرد در مناطق گردشگری می‌شود. این چرخه بزرگ باعث رونق گردشگری کشور، افزایش اشتغال و... می‌شود.
با همه این توصیه‌ها و تاکیدها روی سفرهای داخلی و دوری موقت از سفرهای خارج، حقیقت آن است که سفرهای خارجی برای بعضی از افراد اجتناب‌ناپذیر است و چه بسا به خیلی‌ها باید این سفرها را توصیه کرد. یکی از مصادیق این حرف بیمارانی هستند که برای معالجه باید به خارج کشور بروند. گروه دیگر هم افرادی هستند که برای تحصیل علم یا به دست آوردن تجربیات علمی به این سفرها می‌روند، همان‌طور که پیامبر اکرم(ص) فرموده‌اند «اطلبوا العلم ولو بالصین» یعنی برای تحصیل علم حتی شده تا چین بروید.
محمد جواد ترابی، سوژه جلد این هفته ضمیمه چمدان هم یکی از افرادی است که برای به دست آوردن یک تجربه علمی جذاب به سفری سخت و طولانی رفته است. البته مقصد سفر او چین نیست اما به لحاظ فاصله و مشکلات، سختی‌های بیشتری از سفر چین تحمل کرده است. او حدود سه هفته قبل برای مشاهده یک خورشید گرفتگی کامل به شیلی سفر کرد تا بتواند علاوه بر رصد این رویداد مهم نجومی، آن را به شکل زنده برای مخاطبان پخش کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها