رادیو فرهنگ با برنامه‌های متنوع، فصل تابستان را آغاز و جدول برنامه‌های خود را بر روی ویژه‌های تابستانی تنظیم کرده است.
کد خبر: ۱۲۱۶۱۵۲

به گزارش روابط‌عمومی رادیو فرهنگ، این شبکه رادیویی برای همه مخاطبان با سلیقه‌های گوناگون برنامه‌هایی را تدارک دیده است.
در برنامه «صبح به وقت فرهنگ» که کاری از گروه جامعه این شبکه است هر روز ساعت 6 صبح در حوزه برنامه‌های مرتبط با فصل تابستان و اوقات فراغت اطلاع‌رسانی می‌شود. ضمن این‌که با پلیس راهور ارتباط برقرار می‌گردد تا مسافران تابستانی از وضعیت راه‌ها نیز مطلع شوند.
برنامه «نیشدارو» نیز با موضوعات سرگرمی و طنز درباره آسیب‌های اجتماعی و فرهنگی روزهای پنجشنبه ساعت 15 و 45 دقیقه پخش می‌شود. این برنامه به حوزه طنز و شاخه‌های مختلف آن می‌پردازد.
رادیو فرهنگ در «هفت کوچه» ضمن آشنا کردن مخاطبان با فرهنگ مناطق مختلف ایران به معرفی بازی‌های محلی، سفر، گردشگری و ارتباط با مراکز استان‌ها می‌پردازد. این برنامه چهارشنبه، پنجشنبه، جمعه و شنبه ساعت 9 صبح پخش می‌شود.
برنامه مستند گزارشی «آیش» نیز که هر سه شنبه ساعت 11 و 45 دقیقه پخش می‌شود به ارزش بخشی به روستا از طریق معرفی فرهنگ و آداب و رسوم می‌پردازد.
«کتابک» برنامه دیگری از این شبکه رادیویی است که مروری بر بازی‌های سنتی برای ایام فصل تابستان است علاقه‌مندان می‌توانند هرروز ساعت 11 این برنامه را بشنوند.
«سفرنامه‌خوانی» با خوانش سفرنامه‌ها توسط مولفان اثر با هدف ترویج سفر فرهنگی و اوقات فراغت هرشب ساعت 23 و 30 دقیقه پخش می‌شود تا علاقه‌مندان به گردشگری را با دیدنی‌های جدید آشنا کند.
در برنامه «گفتارش» نیز گفت‌وگو و گزارش در خصوص اوقات فراغت و فصل تابستان انجام می‌شوداین برنامه هرروز ساعت ۱۶ و 25 دقیقه از رادیو فرهنگ پخش می‌شود.
ویژه‌برنامه تابستانی «در کوچه آفتاب» هرروز ساعت 9 صبح با برداشت‌هایی از وقایع تاریخی، فرهنگی با نگاه طنز، کتاب و کتاب‌خوانی، گردشگری، و ... نیز از دیگر برنامه‌های رادیو فرهنگ است. رادیو فرهنگ در «با فرهنگ سفر کنیم» به بیان فرهنگ سفر، ایمنی و سلامت در سفر و جهان از نگاه گردشگران دوچرخه‌سوار می‌پردازد.
این شبکه رادیویی با مسابقه «چارانه» که در چهارحوزه اطلاعات عمومی، میراث فرهنگی، اطلاعات جدولی و اطلاعات فرهنگی، هنری است جمعه‌ها ساعت 10 صبح لحظات خوشی را برای اوقات فراغت مردم با توجه به وجه باستانی ایران رقم می‌زند.
برنامه «فکرانه» رادیو فرهنگ نیز که جمعه‌ها ساعت 15 و 15 دقیقه روی آنتن می‌رود قصد دارد خلاقیت‌های نهفته و وجوه پنهان کودک را نشان دهد.
همچنین برنامه«جوانه‌ها» مجله ادبی و هنری برای نوجوانان در قالب‌های مختلف با هدف پر کردن اوقات فراغت است که اجرای آن را نیز کودکان و نوجوانان برعهده دارند. این برنامه دوشنبه‌ها
17 و 30 دقیقه و پنجشنبه‌ها ساعت 17 پخش می‌شود.
رادیو فرهنگ در «جاذبه» به معرفی جاذبه‌های گردشگری مناطق مختلف ایران می‌پردازد، ضمن این‌که در «ده ترین» ده تا از برترین‌های ایران در حوزه‌های گردشگری، میراث فرهنگی، فعالیت‌های گروهی و ... معرفی می‌شود.
در برنامه «ساز سفر» که 8 و 30 دقیقه پخش می‌شود موضوعاتی همچون طبیعت‌گردی و سفر ارزان بیان می‌شود.
همچنین در تابستان امسال اسماعیل آذر با برنامه مشاعره محور « حریر سخن» به رادیو فرهنگ آمده است و چهارشنبه و پنجشنبه ساعت 11 صبح لحظات خوشی را برای شنوندگان اهل و ادب فراهم می‌کند؛ ضمن این‌که نمایش‌های فرهنگی(ایرانی -خارجی) از این شبکه رادیویی پخش می‌‌شود.
نگارخانه نام برنامه دیگری است که سه‌شنبه‌ها ساعت 15 و 45 دقیقه با موضوع فعالیت نگارخانه‌ها و هنرهای تجسمی کشور در فصل تابستان پخش می‌شود. علاقه‌مندان می‌توانند تابستان امسال موج رادیوی خود را روی موج اف‌ام ردیف 106 مگاهرتز تنظیم کنند و با رادیو فرهنگ همراه شوند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها