در طبیعی‌ترین حالت، شعله‌های سرکش آتش را ببینیم، فرار را بر قرار ترجیح می‌دهیم، سیلاب در رودخانه‌ها جاری شود، جانمان را برمی‌داریم و فرار می‌کنیم، صدای سوت قطار از دور بیاید، دو پا داریم، دو پا هم قرض می‌کنیم تا زیر چرخ‌های آهنینش له نشویم. بعضی اما بی‌ترس و هراس از سیلاب، آتش، تندباد و توفان، گوشی تلفن‌شان را روی دوربین سلفی تنظیم می‌کنند و بعد خندان و خوشحال در حالی‌که پشت به شلعه‌های مهیب آتش یا سیل خروشان دارند؛ عکس می‌گیرند. بعضی عکس‌شان را هم می‌گیرند و کلی لایک می‌خورند، اما خیلی‌ها هم عمرشان به دنیا باقی نیست و طعمه مرگ می‌شوند.
کد خبر: ۱۲۱۶۰۶۴

سلفی با سیل
از روزی که سیلاب سهمگین به دل خانه‌ها و کوچه‌ها و مزارع زد، روزی نبود که رسانه‌ها، پلیس و نیروهای امدادی از مردم درخواست نکنند پیش از مواجهه با سیلاب، محل را ترک کنند، اما درست زمانی که سیل بی‌رحمانه و با قدرت، زمین و سنگ‌ها و حتی پل‌ها را می‌شکافت و جلو می‌رفت، خیلی‌ها سیل را به شوخی گرفتند. سوت و کف و جیغشان به‌راه بود. حتی برای نشان دادن دل و جراتشان وسط سیل می‌رفتند. در ماجرایی مرد جوانی وارد سیلاب شد و در حال قدرت‌نمایی بود که آب‌های خروشان موتورش را به یک سمت راند و خودش هم وسط امواج گم شد. پدری هم که قدرت سیل را دست‌کم گرفته بود، همره با دختر کوچکش سوار بر موتور در حال عبور از سیلاب بودند که کنترل موتورش را از دست داد. موج‌ها دخترک ده ساله‌اش را در آغوش گرفتند و بردند، اما پدر نجات پیدا کرد.
در فیلمی هم دیدیم، در شرایطی که امدادگران هلال‌احمر و نیروهای نظامی و اورژانس با تمام توان تلاش می‌کردند مانع از نزدیک شدن مردم به سیلاب شوند، پسر جوانی خودش را به یک پل بسیار قدیمی درست بین دو سیلاب رساند و در حالی‌که به‌شدت می‌ترسید و هر لحظه ممکن بود به درون آب خروشان سقوط کند، عکس سلفی گرفت.
در حادثه‌ای دیگر، جوان قمی هم که می‌خواست بین همشهریانش اسم و رسمی به هم بزند، بی‌توجه به هشدارهای کسانی که فریاد می‌زدند وارد سیلاب نشود، وارد آب شد تا عکس سلفی بگیرد، اما سیل او را غافلگیر کرد و در کسری از ثانیه زیرپایش خالی شد.
شاهدان حادثه او را از آب گرفتند، اما با وجود اعزام بالگرد اورژانس به منطقه برای نجات فرد غرق شده و حضور کارشناسان مرکز فوریت‌های پزشکی قم، در همان لحظات اولیه فوت شده بود.
سلفی خانوادگی با مرگ
هنوز همه چشم‌ها دنبال سیلاب بود تا بدانند این بار قرار است کجا را تبدیل به ویرانه کند که خبر رسید سه عضو یک خانواده در چهارمحال و بختیاری بخاطر گرفتن عکس سلفی جان خود را در رودخانه از دست داده‌اند. با اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی 110،مبنی بر وقوع غرق شدگی در رودخانه، بلافاصله ماموران نیروی انتظامی همراه ماموران امدادی به محل حادثه اعزام شدند. ماموران در بررسی‌های اولیه متوجه شدند اعضای چند خانواده برای تفریح به روستای کره رفته بودند که سه نفر از آنها هنگام گرفتن سلفی در رودخانه کره بس به علت آشنا نبودن با فن شنا غرق شده‌اند.

سقوط در آبشار
آبشار کبودوال با آن گیسوان بلند سفید رنگ و مواجش آنقدر دلبری کرد تا جوان 27 ساله اهل خراسان رضوی بی‌تاب شد. از صخره‌ها آرام آرام بالا رفت و خودش را رساند به نوک آبشار. همان‌طور که مراقب خزه‌های لیز و لزج بود تا زیر پایش نرود، آرام تلفن همراهش را روشن کرد و زوم کرد روی صورتش، اما ناگهان زیر پایش سرخورد، لبخند روی لبش ماسید و به پایین سقوط کرد.
پس از وقوع حادثه، نیروهای امدادی در محل حاضر شدند و پس از انجام اقدامات درمانی اولیه، فرد آسیب دیده را به پایین آبشارمنتقل کردند، ولی جوان مشهدی بر اثر شدت آسیب دیدگی از ناحیه سر، صورت، دست و پا جان خود را از دست داد.

لیلا حسین‌زاده
تپش

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها