برزیل - آرژانتین، فینال زودرس کوپا در نیمه‌نهایی

بِبَر و اسطوره‌شو

دوستداران آمریکای لاتین چند عامل مهم را برای این دوست داشتن خود دارند که بسیار هم موجه است؛ منطقه‌ای که ادبیاتش با چهره‌هایی همچون یوسا، نرودا و مارکز شناخته می‌شود، سیاستش با نام قهرمانانی همچون چگوارا و کاسترو عجین شده و ورزش اصلی آن یعنی فوتبال با ال‌کلاسیکو بین برزیل و آرژانتین در بین همه معروف است.
کد خبر: ۱۲۱۵۲۵۴

در روزهایی که دو مورد نخست دیگر مثل گذشته دوران درخشانی را تجربه نمی‌کنند، حداقل فوتبالدوستان می‌توانند بامداد چهارشنبه شاهد اولین بازی مرحله نیمه نهایی کوپا آمه‌ریکا 2019 در ورزشگاه بولو هوریزنته باشند.
فوتبالدوستان امیدوارند حداقل این بازی بتواند جذابیت مسابقات امسال کوپا را بالاتر ببرد. زمین‌هایی با کیفیت پایین، توپ‌هایی که حتی صدای اعتراض بازیکنانی همچون مسی را هم درآورد، بازی‌هایی که خشونت در آن بیش از هر چیز دیگری به چشم می‌خورد و داورانی که در طول بازی بارها برای پوشاندن اشتباهات خود از VAR استفاده کردند، همه در کنار هم موجب شد تا بازی‌های کمی تماشاگرپسند باشد. وجود ستاره‌های نامدار در دوطرف این امید را می‌دهد که می‌توان بعد از 24 بازی شاهد یک دیدار کاملا جذاب و تماشایی بود. سند تایید این جذابیت می‌تواند این نکته باشد که تمام بلیت‌های بازی بامداد چهارشنبه فروش رفته است. این در حالی است که در بسیاری از بازی‌های امسال کوپا، حتی نیمی از ورزشگاه‌ها هم پرنشده بود.
این دیدار در کنار تمام عوامل، برای دو نفر بیش از همه مهم و حیاتی است. طبق 12 سال گذشته تمام نگاه‌ها در آلبس سلسته به لیونل مسی است؛ بازیکنی که در زمینه باشگاهی به تمام افتخارات ممکن رسیده اما هنوز نتوانسته با تیم ملی کشورش به یک جام بین‌المللی برسد. اولین حضور او در تیم ملی به سال 2007 و کوپا آمه‌ریکا در ونزوئلا بازمی‌گردد که سلسائو توانست با سه گل آرژانتین را شکست دهد. بعد از آن مسی یک فینال جام جهانی و دو فینال دیگر در کوپا را تجربه کرد اما شکست تمام آن چیزی بود که بعد از سوت پایان بازی به ستاره آرژانتینی می‌رسید. مسی حالا این فرصت را دارد که با شکست دادن برزیل در خاک این کشور و حتی قهرمانی به اسطوره بی‌بدیل آرژانتینی‌ها تبدیل شود.
در طرف مقابل، تیته، سرمربی برزیل هم بیش از همه در اردوی سلسائو تحت فشار است. او که یکی از پرستاره‌ترین نسل‌های برزیل را در اختیار دارد، در جام جهانی 2018 توفیقی پیدا نکرد و حالا این فرصت را دارد که برزیل را در خانه به نهمین قهرمانی‌اش در کوپا برساند و نامش را در کنار چهره‌هایی همچون کارلوس آلبرتو و ماریو زاگالو ثبت کند. آن دسته از طرفداران خرافاتی برزیل با ترس به بازی چهارشنبه صبح نگاه می‌کنند. اولین بازی مرحله نیمه‌نهایی دقیقا در همان ورزشگاهی برگزار می‌شود که آلمان توانست با نتیجه 7 بر یک برزیل را تحقیر کند. البته چند نکته برای خوشبینی هواداران برزیل وجود دارد. سلسائو از سال 2007 تاکنون هرگز در خانه‌اش به آرژانتین نباخته است. آخرین بازی این دو تیم هم در مقدماتی جام جهانی روسیه بود که شاگردان تیته با نتیجه 3 بر صفر پیروز شدند.
سهم باشگاه‌ها در 2 تیم
گرچه این بازی را ال کلاسیکوی آمریکای جنوبی می‌نامند، اما بسیاری از بازیکنان این دو تیم در لیگ‌های مطرح و مهم اروپایی بازی می‌کنند. نگاهی به باشگاه‌های 11 بازیکن اصلی این دو تیم تا حدودی می‌تواند قدرت این تیم‌ها را نشان دهد.
ترکیب آرژانتین: فرانکو آرمانی (دروازه‌بان-ریور پلاته آرژانتین)، ژوان فویس (مدافع-تاتنهام )، جرمن پزیلا (مدافع-فیورنتینا)، نیکلاس اوتامندی (مدافع-منچسترسیتی)، نیکلاس تاگلیافیکو (مدافع-آژاکس)، رودریگو دی پال (هافبک-اودینزه)، لیاندرو پارادیس (هافبک-پاری‌سن ژرمن)، مارکوس آکونا (هافبک-اسپورتینگ لیسبون)، سرخیو آگوئرو (مهاجم-منچستر سیتی )، خاویر مارتینز ( مهاجم-اینتر) و لیونل مسی (مهاجم-بارسلونا).
ترکیب برزیل: آلیسون بکر (دروازه‌بان-لیورپول)، فیلیپه لوئیز (مدافع-اتلتیکو مادرید)، تیاگو سیلوا (مدافع-پاری‌سن ژرمن)، مارکینیوش (مدافع-پاری‌سن ژرمن)، دنی آلوس (مدافع-پاری‌سن ژرمن)، آرتور (هافبک-بارسلونا)، آلان (هافبک-ناپولی)، اورتون سوارس (هافبک-گرمیو)، کوتینیو (مهاجم-بارسلونا)، گابریل ژسوس (مهاجم-منچسترسیتی) و فرمینیو ( مهاجم-لیورپول)

حسین خلیلی
ورزش

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها