در هفته های گذشته برخی همراهان مجله چاردیواری در تماس ها و پیامک هایشان این نکته را مورد تاکید قرار داده بودند که گل ها و گیاهانی که ما در این ستون معرفی می کنیم نگهداری شان در آپارتمان دشوار است ، ما در ستون گلخانه چنین رویکردی نداشته‌ایم و کم نبوده اند گیاهانی که شرایط خرید و نگهداری از آنها بسیار آسان بوده و ما معرفی کرده ایم.
کد خبر: ۱۲۱۴۶۵۳

اما دستان توجه داشته باشید گیاه یک موجود زنده است و مانند هر موجود دیگری، نیاز به حداقل هایی برای رشد و نگهداری و طراوت دارد. حتی نظافت گیاه را نباید ساده انگارانه با آن برخورد کرد.
به عنوان کسی که تحصیلاتش مرتبط است و سال‌ها از روی علاقه شخصی در خانه و محل کارم گیاهان متعددی را نگهداری کرده ام صادقانه می گویم که شما هیچ وقت در هیچ جای دنیا، گیاهی را نمی توانید پیدا کنید که فقط با یک آبیاری ساده که یکی دو بار در هفته باشد سرسبز و با طراوت بماند و گلدهی آن هم آسیبی نبیند.
با تمام این حرف ها این هفته برای آن گروه از دوستانی که درخواست معرفی گیاهی با نگهداری ساده داشتند یک‌گیاه گرمادوست و تابستانی را معرفی می‌کنم که در این روزهای خیلی گرم می‌توان آن را در خانه، سبز و با طراوت نگه‌داشت. در واقع اگر تازه به جمع گیاه دوستان پیوسته‌اید و هنوز تجربه آنچنانی در نگهداری انواع گل و فراهم کردن شرایط مناسب برای مراقبت از آنها را ندارید یکی از گزینه های اصلی برگ قاشقی یا پیرومیا است، یک موجود زنده بسیار بی‌زحمت و در عین حال زیبایی که رشد برگ‌های گوشتی ابلقش آن را بسیار جذاب جلوه می‌دهد.
شرایط نگهداری:
برگ قاشقی به نور غیر‌مستقیم احتیاج دارد. گوشه‌ای از خانه در کنار پنجره که پرنور ولی به دور از آفتاب مستقیم است، برای آن جایگاه مناسبی است.
گل قاشقی را زیاد آب ندهید. هفته‌ای یک بار در زمستان و سه‌ روز یک بار در تابستان آب دادن به این گیاه کافی است. آب دادن زیاد باعث حمله قارچی و آفت‌زدگی گیاه می‌شود. در زمستان آب را کمی ولرم کرده و گیاه را با آب ولرم آبیاری کنید.
این گیاه به رطوبتی حدود50 درصد نیاز دارد. رطوبت بیشتر باعث افتادن برگ‌های آن می‌شود.
گیاه ظریف ما تاب سرمای زیاد ندارد. دمای مناسب رشد آن 30 ـ 25 درجه است.
برای کود‌دهی به این گیاه از کودهای مایع یا جامد مخصوص گیاهان زینتی استفاده کنید و هر 15روز یک‌بار گیاهتان را تغذیه کنید.
اگر برگ‌های قاشقی‌تان خم شد گیاه تشنه و نیازمند آبیاری است.
اگر گیاه‌تان رنگ پریده شد، نشان‌دهنده کمبود مواد‌غذایی است. کوددهی هر دو هفته یک بار برای گیاه لازم است.

نسیبه سادات میرباقر/ مهندس کشاورزی

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها