اگر پرزهای حوله کلافه‌تان کرده است این مطلب را بخوانید

خشک‌کن مطلوب

حوله در خانه کاربردهای فراوانی دارد. از حوله دستشویی گرفته تا حوله‌های حمام، حوله‌های استخری و تن‌پوش‌ها جزو پرکاربردترین وسایل خانه هستند و حتی یک پای ثابت خریدهای عروس و داماد به شمار می‌رود. به هر بهانه‌ای که می‌خواهید حوله یا تن‌پوش بخرید، ابتدا از ویژگی‌های حوله مناسب مطلع شوید و سپس اقدام به خرید کنید. حتما تاکنون حوله‌هایی را دیده‌اید که دوام کمی دارند و خیلی زود بعد از مدت کوتاهی استفاده به پُرزریزی می‌افتند یا حوله‌هایی که آب‌گیری خوبی ندارند. همه اینها به جنس و کیفیت حوله موردنظر برمی‌گردد.
کد خبر: ۱۲۱۴۶۵۱


وزن و اندازه حوله
سبکی و سنگینی حوله یکی از مهم‌ترین معیارهایی است که موقع خرید باید در نظر بگیرید. البته این موضوع بیشتر به جنس حوله و پرزهایی که دارد، وابسته است. حوله‌های بزرگ‌تر و سنگین‌تر بین 680 تا 900 گرم معمولا برای حمام، جکوزی و استخر و حوله‌های سبک‌تر بین 220 تا 770 گرم بیشتر برای مصارف خانگی، مسافرت و باشگاه مناسب هستند. به طورکلی، وزن هر حوله با کاربرد آن رابطه مستقیم دارد و هرچه وزن آن بیشتر باشد، قیمت بالاتری هم دارد. حوله صورت معمولا با ابعاد 30 در 30، یکی از کوچک‌ترین اندازه‌ها را دارد؛ حوله مهمان کمی از آن بزرگ‌تر است و غالبا با ابعاد 65 در 40 عرضه می‌شود. حوله‌های مخصوص قرار گرفتن در دستشویی برای خشک کردن دست‌ها وجود دارد که در اندازه 50 در 90 تولید می‌شوند. حوله‌های حمام که معمولا برای پوشاندن به کار می‌رود، ابعادی بین 70 در 120 دارد اما عده‌ای دو حوله بزرگ‌تر را ترجیح می‌دهند که ابعاد 100 در 150 سانت داشته باشد، اما به طورکلی، برای مسافرت، استخر یا باشگاه حوله‌ای سبک‌وزن بخرید. حوله‌های سنگین بهترین جنس را دارند که هم نرم‌تر بوده و هم جدب بالاتری دارند.
جنس حوله
حوله‌ها جنس‌های متفاوتی دارند و شما می‌توانید از بین پنبه‌ای، پنبه و پلی‌استر، بامبو، پشمی و میکروفیبر انتخاب کنید. اگر می‌خواهید حوله شما جذب آب بالایی داشته باشد، هنگام خرید به دنبال حوله‌های پنبه‌ای باشید چرا که این حوله 25 برابر وزن خودش مایعات را به خود جذب می‌کند. اما گاهی پنبه به‌کار رفته در این نوع حوله‌ها مصنوعی و گاه ارگانیک است که استفاده از نوع دوم را بیشتر توصیه می‌کنیم که هم جنس مقاوم‌تر و هم قیمت مناسب‌تری دارد. حوله‌های پنبه و پلی‌استر از نظر وزن و نرمی و لطافتی که دارد متفاوت است و با ضخامتی که دارد، آب را به خوبی جذب می‌کند.
یکی از بهترین حوله‌ها، حوله‌های بامبوست که ضدحساسیت، ضدباکتری و میکروب است و اگر دچار آلرژی هستید، با خیال راحت می‌توانید از این حوله‌ها استفاده کنید. حوله بامبو وزن بسیار کم و قدرت جذب بالایی هم دارد و برای فصل زمستان مناسب نیست، اما در مقابل می‌توانید از حوله‌های پشمی برای زمستان استفاده کنید. از مضرات این حوله می‌توان به قیمت نسبتا بالای آن اشاره کرد. حوله پشمی چروک نمی‌شود و بین حوله‌های دیگر، قدرت آبگیری بالاتری دارد.
مراقب باشید
موقع خرید توجه کنید که هر حوله نرمی، الزاما باکیفیت نیست و ممکن است پس از تولید با نرم‌کننده، نرم شده باشد. حواس‌تان باشد که حوله هیدروفیل‌شده نخرید. الیاف پنبه که در بافت حوله مورداستفاده قرار می‌گیرد، روغنی دارند که جذب آب را مختل می‌کنند. تولیدکنندگان برای حل این مشکل، الیاف پنبه را هیدروفیل می‌کنند. اگر این فرآیند روی حوله انجام نشده باشد، نه تنها حوله آب به خود جذب نمی‌کند، بلکه بعد از استفاده بوی نامطبوعی به خود می‌گیرد.
تن‌پوش مناسب بپوش
بسته به نیازی که دارید، برای حوله‌های حمام می‌توانید متنوع عمل کنید و به جای حوله معمولی، تن‌پوش خریداری کنید که به خاطر بافت حوله‌ای که دارد، تمام ویژگی‌های گفته شده در مورد آنها هم صدق می‌کند. یکی از مناسب‌ترین جنس برای تن‌پوش، میکروفیبر است که قدرت جذب بالایی دارد و بعد از پوشیدن، به‌راحتی رطوبت بدن را جذب می‌کند. برای استفاده در داخل خانه و به‌ویژه در فصل زمستان، تن‌پوش‌های بلندی که تا مچ پا هستند، گزینه مناسبی هستند و وزن سنگین‌تری دارند. اما اگر می‌خواهید تن‌پوش‌تان را با خود به استخر ببرید و در تابستان از آن استفاده می‌کنید، بهتر است تن‌پوش‌هایی خریداری کنید که تا زانو باشند.

الهام لایقی

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها