پشت پرده تعلیق بوکس از المپیک 2020

بدهی 29 میلیون دلاری!

فعالیت فدراسیون جهانی بوکس با تصمیم کمیته بین‌المللی المپیک در رویداد المپیک ۲۰۲۰ تعلیق شد.
کد خبر: ۱۲۱۴۲۴۰

در شرایطی که بوکس یکی از رشته‌های جذاب در رویداد مهمی مثل المپیک است روز گذشته خبر رسید کمیته بین‌المللی المپیک رسماً موضع خود را درباره صلاحیت بوکس برای حضور در رویدادهای انتخابی المپیک ۲۰۲۰ اعلام کرد و این فدراسیون را از هرگونه فعالیت در این راه تعلیق کرد. براساس اخبار رسیده، این رأی با اکثریت آرا تأیید شد و به دلیل مسائل مالی که این فدراسیون با آن درگیر بوده در نهایت باعث شد تا IOC چنین تصمیمی اتخاذ کند.
دلیل اصلی این اتفاق بدهی کلانی است که فدراسیون جهانی بوکس دارد و این بدهی به ۱۶ میلیون دلار رسیده است.این اتفاق در حالی رقم خورده که ممکن است آن طور که نناد لالوویچ، عضو کمیته اجرایی IOC اعلام کرد، به ۲۹ میلیون دلار هم برسد. لالوویچ، رئیس گروه تشکیل‌ شده IOC برای بررسی روابط با AIBA است. وی روز گذشته یک گزارش محرمانه برای جلسه IOC ارائه کرد و گفت بدهی این اتحادیه می‌تواند به 29 میلیون دلار برسد.
وی همچنین تاکید کرد اتحادیه جهانی اصلاحات را در سطح بالای سازمان انجام نداده است. هنوز خبر جدید دیگری از این اتفاق به گوش نرسیده، اما آنچه مشخص است این‌که تا زمانی که فدراسیون جهانی بدهی 16 تا 29 میلیون دلاری خودش را تسویه نکند به این رشته ورزشی اجازه حضور در المپیک داده نمی‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها