حسگر پوشیدنی دام، محصول یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان مستقر در پارک علم و فناوری دانشگاه تهران رونمایی شد. به گزارش جام‌جم و به نقل از ایسنا، این محصول برای هوشمندسازی مزارع صنعتی دام شیری و محصولات مبتنی بر اینترنت اشیا کاربرد دارد.
کد خبر: ۱۲۱۴۰۲۴

این محصولات با پایش جنبه‌های مختلف رفتار دام از قبیل موقعیت، فعالیت، وضعیت بدنی و حرکتی، وزن و گازهای بازدم دام تصویری دقیق از گله را در اختیار مدیران، دامپزشکان و متخصصان قرار می‌دهد. همچنین این سامانه یکپارچه، امکان تعیین وضعیت دام (سلامت و فحلی)، تشخیص زودهنگام بیماری‌ها، مدیریت جیره و اتخاذ تصمیم‌های مدیریتی مبتنی بر داده را برای متخصصان مزرعه فراهم می‌کند.
دکتر فرشاد لاهوتی، استاد دانشگاه تهران در مراسم رونمایی از این محصول، با بیان این‌که ردیابی هوشمند دام به کمک گوشواره و گردنبند در مزارع بزرگ در کاهش بودجه زمانی مؤثر است، تصریح کرد: با این ابزار می‌توان اطلاعاتی از مزاج، خوراک و تولید مثل دام به‌دست آورد.
دکتر لاهوتی با بیان این‌که بازمهندسی جیره غذایی غیر از مقرون به صرفه بودن، محتویات متان خروجی بازدم دام را کاهش می‌دهد، خاطرنشان کرد: کنترل بیماری و مدیریت جیره غذایی دام در میزان بهره‌وری دامداری مؤثر است. با مهندسی باید نسبت درآمدی را بهینه کرد، از این‌رو باید دریافت بهتری از وضعیت مزرعه داشت که مستلزم داشتن ابزاری هوشمند است. حسگرهای پوشیدنی طراحی شده دام می‌توانند با باطری یا انرژی خورشیدی کار کنند که نمونه‌های خورشیدی آن کارآتر است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها